Nekromanti Saknar ni Risings varulvsspel?

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Saknar ni Risings varulvsspel?

Det gör jag (vill gärna se det färdigspelat, fast jag är ute, så jag får se vad alla hade för roller)

Om abstinensen blir för stor kan ni ju följa ett varulvsspel jag håller på en annan sajt (Swift speed: Werewolves)

Kanske blir du så sugen att du vill skriva upp dig som reserv om ett behov av sådan skulle uppstå? Skicka mig ett PM på det forumet då.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
Ja, sannerligen. Bättre att bara avsluta det hela än låta det bli blahablaha.

WE NEED CLOSURE!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Klart som tusan att jag saknar Risnings spel !!!
Kan inte nån av er tokholmare peta lite på honom, så vi iaf kan få ett avslut här. Vill ju veta hur det gick juh !
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,309
Även jag saknar det. Det känns rätt så surt att spelet inte avslutas.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,534
Location
Rissne
</font><blockquote><font class="small">Citat:</font><hr />

Klart som tusan att jag saknar Risnings spel !!!
</font><blockquote><font class="small">Citat:</font><hr />


Och Rising själv också, för den delen.
Fick vi något icke-aprilskämtsbaserat svar på vad tusan som hänt karln egentligen? Försvinna sådär mitt i, pah...
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,993
Location
Ereb Altor
Nope

Jag är av överslätande natur och glömmer lika fort som jag blir exalterad. Så, nej, jag saknar inte det. Vem är Rising förresten? :gremsmile:
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,692
Location
Göteborg
Nå, röstningen slutade med att VildKatt blev utröstad. Så mycket vet vi. Jag vet även, eftersom jag frågade henne när jag träffade henne kort på GothCon, att hon var troll. Så vi hade antagligen bara ett troll kvar att hitta, och det skulle krävas något extremt för att byborna inte skulle vinna.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Jag är jätteglad att han mår bra, jag var jätteorolig och trodde allvarligt att han dött. Lite fånigt att bli så orolig för en människa som man inte känner på riktigt... Jag hoppas att han mår bra av sin vita period men att han kan tänka sig att återvända i nån slags mer normal form. Visst saknar jag varulvsspelet men jag saknar Rising mer.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
Nightowl said:
Ljug inte! Vi fattar nog att du använt honom som testobjekt för din nya trebuchet och slängt honom till Härryda!

Erik, Rising är ett UFO.
Hey! Inget ont om Härryda! Jag formades av Härryda... eh...
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Mmm, det suger att spelet inte blev färdigspelat.

Knäckte trollen kryptot förresten?

(Jag vill bara få skryta lite om att jag faktiskt gjorde det. :))

Herr Nils sa ju att ni skulle köra olika nycklar och sånt, men det var det ingen som lyssnade på.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Intressant, får jag fråga hur du gjorde? Med tanke på att vi skrev ihop alla ord borde det vara ganska tricksigt att lösa...

Tråkigt nog hade vi inte så mycket att skriva om eftersom vi bara var två och inte hade någon info annat än om oss själva.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Att det var vigenere förstod jag direkt från Herr Nils förklaring, men det var inte förrens dag 4 när du och omgitburns skrev massa i tråden jag fick för mig att göra ett seriöst försök.

spoiler:
Nyckeln är "gabuwlpctm".
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
Hade jag left längre hade jag föreslagit dels ny nyckel, dels byte av språk. Men samtidigt så gav inte kapaciteten att skriva i kod speciellt mycket fördel i spelet i stort.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Nej, det hade inget med ditt aprilskämt att göra, det var den plötsliga frånvaron några dagar tidigare som gjorde mig skraj.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Fint jobbat! Tråkigt för dig att vi inte hade så mycket att berätta. Eftersom Herr Nils och Marco försvann så snabbt var det bara jag och omgitburns kvar och Vrållådan blev därmed rätt så menlös. Omgitburns var inte heller så lätt att klämma på info varken med eller utan chiffer :gremsmile:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,445
Location
Helsingborg
Jag gissade att något meddelande säkert började med "jag" så jag testade på alla meddelanden vi fått se dittills, och fick träff
</div></div>
Jävligt imponerande, faktiskt. Riktigt smart det där med "jag".

/Han som också försökte kryptera meddelandena, men visste inte hur lång nyckel var, men hade nog inte kunnat knäcka det även om han haft den informationen
 
Top