KH Saknar besättning

Froste

Veteran
Joined
17 Oct 2019
Messages
143
Vi ska spela imörrn och normalt sett så är de tre pers vilket är besättningskravet på lotans bete, men en spelare är borta. Hur funkar det / är det tänkt regelmässigt med besättningskrav? Är det fullt stop om man inte har exakta nummret, eller blir det stängda slag, eller skiter man helt enkelt i det?

Antagligen så kommer jag strunta i besättningskravet och köra ändå, eller så använder jag en slp, men det fick mig att undra vad som gäller officiellt (om jag missat det i regelboken någonstans så är det möjligt också).
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,392
Rent formellt är besättningen minikrav, men jag skulle godkänna försök med nackdel
 

Froste

Veteran
Joined
17 Oct 2019
Messages
143
Förresten när jag har dig på tråden, var exakt ligger "lilla ormsjön", och för den delen var ligger 'vanliga' ormsjön? (re: orm på krok)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,930
Location
Ereb Altor
Förresten när jag har dig på tråden, var exakt ligger "lilla ormsjön", och för den delen var ligger 'vanliga' ormsjön? (re: orm på krok)
Ormsjön ligger söder om Krilloan. Utanför världskartan. Vägen bort söderut.

Lilla Ormsjön har inget med Ormsjön att göra, mer än namnet, och ligger någonstans utanför det stora deltat i Andragossahavet. Rakt söder från piratnästet Montarkun, där äventyret tar sin början.
 
Last edited:
Top