Saker som förvånat er i eran rollspelshylla?

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Vad har ni hittat eller stött på i er rollspelssamling som förvånat eller förbryllat er?

Själv hittade jag när jag flyttade för ett tag sen sinkadus 1 och 2, vilket jag antagligen köpt dyrt på tradera för många år sen, men helt glömt bort att jag ägde.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Fyra olika versioner av Fantasy! OSG. Har bantat det till tre men minst en till ska bort.
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
990
Location
Bureå
Att jag hade dublett av Mos Eisley Adventure Set och att mitt extra exemplar fortfarande var inplastat.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Ah, har nog inget jag är förvånad över, samlingen är för liten för att jag inte ska ha koll... men jag tog över den ganska udda svenska utgåvan av Top secret av en bekant som rensade ur alla sin spel för en 15 år sedan (han gav mig allt tror jag) - lite av en raritet idag.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Hittade SL-skärm + äventyr till M:UA i orört skick. Inget minne av att jag införskaffat det överhuvudtaget och har nog aldrig ens bläddrat i äventyret.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Att jag har kvar lawsters lode och de svarta banden till western ifrån Lancelot games men att jag inte har kvar Lancelot games utgåvam eller western i nån utgåva
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Ah, har nog inget jag är förvånad över, samlingen är för liten för att jag inte ska ha koll... men jag tog över den ganska udda svenska utgåvan av Top secret av en bekant som rensade ur alla sin spel för en 15 år sedan (han gav mig allt tror jag) - lite av en raritet idag.
Är det en svensk utgåva av TSR:s Top Secret? Den första eller S.I?

Senaste förvåningen var nog "upptäckandet" av två inplastade MSH-äventyr som jag budat in på Tradera för en bunt år sedan. Innan det var det nog avsaknaden av några saker som förvånade mig då jag inte kunde tänka mig vem jag skulle ha gett sakerna till.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Är det en svensk utgåva av TSR:s Top Secret? Den första eller S.I?
Jo, det är det att döma av omslag, men vet inte vilken av dem (kan inte kolla just nu). Tror det gavs ut av Lancelot games men kan ha fel där med. Hittar inget på nätet heller...
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Hittade ett första nummer av GrottZine i near-mint med en tillhörande unik post-it med en karta när jag flyttade om i rollspelshyllan häromdagen. Tyvärr var det väl en investering som inte riktigt gav mig de miljoner som jag hoppades på (än i vart fall).
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,226
Location
Örebro
Ingenting. Jag är för petig med mina rollspel för att inte ha koll. Ge det något årtionde till så har nog senildemensen kickat in oh då kanske jag kan börja förvånas! ;)
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
469
Location
Uppsala
Hittade tredubbla exemplar av alla tryckta nummer av gamla speltidningen Drakens tand under vårens vindsrensning. Visste att jag hade alla nummer, men inte att jag hade flera ex.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Hittade tredubbla exemplar av alla tryckta nummer av gamla speltidningen Drakens tand under vårens vindsrensning. Visste att jag hade alla nummer, men inte att jag hade flera ex.
Fanns det coola Splatter-grejer i de tidningarna? I så fall kanske man kan få norpa en uppsättning? :)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Jag är egentligen inte speciellt förvånad över någonting i rollspelshyllan som är strax över 80 rollspelsprodukter.
65% är produkter som Fria Ligan (inkl. Järnringen) släppt (Mutant, Mutant UA, Ur Varselklotet, Coriolis, Svärdets Sång, Symbaroum, Oktoberlandet, Alien RPG, Svavelvinter)
14% är produkter från Eloso (Chock, Sagospelet Äventyr, Kutulu)
9% är produkter från Äventyrsspel (DoD, EDD, Konfluxsviten)
5% är produkter från Riotminds (Svarta Solen och Jorges Bestiarium)
De sista 7% är Upsalasviten, Zombie Cinema, Tails of Equestria, Noir och Ensamma Vargen RPG.

Det mest förvånande skulle jag säga är att min IKEA-Billy-hylla där rollspelen står inte mäktade med mina Fenix och Sinkadus. Hyllplanet blev skevt. :)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Nytt som förvånar. Jag hittade just Greyhawk-äventyret Child´s Play till ADD 2nd ed. i min hylla. Varför jag införskaffat det äventyret är ett mysterium. Jag nostalgisamlar i och för sig på ADD 2nd ed, men Greyhawk är inget som intresserar mig.
 
Top