Saker du har skrivit som du vill ge mer uppmärksamhet

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,236
I tråden Hur snackar man upp sitt spel utan att vara irriterande? pratade vissa om svårigheten att prata om saker som vi har skapat, men som vi ibland önskade hade fått mer uppmärksamhet eller promotion, ihop med svårigheten att sprida uppmärksamhet om det utan att det ska kännas som lökig och tröttsam self-promotion.

Så i den här tråden kan vi skriva om sådant vi själva har skrivit som vi vill ge lite mer uppmärksamhet!

Kom ihåg att uppmärksamhet är relativt: vad någon vill lyfta kan en annan i jämförelse se som supersuccé och förundras över att det inte ses som stort, men här håller vi skaparens perspektiv. Försök också att ha en positiv ton: lyft sådant ni vill ge mer utrymme, snarare än att klaga på att det inte är större än det redan är.
 
Last edited:

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Jag tycker att fler borde läsa (och spela!) mina konventsscenarier och one-shots.

Gustav måste dö
Hovintriger kring mordet på Gustav III, i ett svenskt sent 1700-tal nära dig.


Fyra StuG och en Scho-Ka-Kola
Infanteritristess och väntan på Tysklands okuvliga seger i Andra världskriget, 1942. Eller?


One-Shots
Blandade system. Blandat innehåll. Hästar som äter människor!

 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,236
Den vita natten till Skrômt

Handlingen är att ni alla spelar de fyra syskonen i överklassfamiljen Hvidt, som nu samlas i familjens tidigare övergivna herrgård där ni återförenats med er pappa. Ingen av er tål varandra och har alla en rätt speciellt relation till er pappa. Men under natten börjar mörka familjehemligheter att komma till ytan…

Jag är riktigt stolt över det här äventyret. Jag kände att jag fick till en bra modern twist på klassisk “hemsökt herrgårds-skräck” och det var kul att skriva något som nästan uteslutande byggde på relationsspel och intriger. Dessutom är det ett av mina bättre exempel på vad jag kallar för "isolerad sandlåda", det vill säga ett sandlåde-äventyr, med fokus på karaktärer och relationer, men begränsat till en relativt liten och isolerad plats.

En anledning till att den hamnat i skymundan ligger helt klart på mig själv också, där den överskuggats av andra produkter som kom det året.
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,385
Jag tycker att fler borde läsa (och spela!) mina konventsscenarier och one-shots.

Gustav måste dö
Hovintriger kring mordet på Gustav III, i ett svenskt sent 1700-tal nära dig.


Fyra StuG och en Scho-Ka-Kola
Infanteritristess och väntan på Tysklands okuvliga seger i Andra världskriget, 1942. Eller?


One-Shots
Blandade system. Blandat innehåll. Hästar som äter människor!

Fyra StuG och en Scho-Ka-Kola är AMAZING! Om ni inte har läst det gott folk Så åtgärda det!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,385
Den vita natten till Skrômt

Handlingen är att ni alla spelar de fyra syskonen i överklassfamiljen Hvidt, som nu samlas i familjens tidigare övergivna herrgård där ni återförenats med er pappa. Ingen av er tål varandra och har alla en rätt speciellt relation till er pappa.Mmen under natten börjar mörka familjehemligheter att komma till ytan…

Jag är riktigt stolt över det här äventyret. Jag kände att jag fick till en bra modern twist på klassisk “hemsökt herrgårds-skräck” och det var kul att skriva något som nästan uteslutande byggde på relationsspel och intriger. En del av att den hamnat i skymundan ligger helt klart på mig själv också, där den överskuggats av andra produkter som kom det året.
Jag recenserar det här och det är en av grundpelarna i den pågående svenska skräck scenario renässansen!https://www.rollspel.nu/threads/den-vita-natten-recension.64137/
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,480
Location
Rissne
Universums Öde till Sagospelet Rymd. En av de produkter som jag verkligen känt mig stolt över och nöjd med; om inte annat för att det är en bokserie som ligger mig varmt om hjärtat som jag fick den stora äran att förvalta i form av rollspels-setting.

Ödesväktarna. Ödesväktarna! Mitt första och troligen enda fantasyspel, som jag blev väldigt nöjd med… men som sålt sämre än typ något annat jag gjort. Definitivt sämre än Evolutionens Barn och Null State, kanske också sämre än VÄRMEDÖD. Trots den schyssta premissen med "CSI Babylon", mystik och ödlemänniskor, och så vidare. Jag vet inte riktigt vad som skulle behövas för att sälja in det här mer till folk, eller om det helt enkelt är för nischat.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,490
Location
Göteborg
Universums Öde till Sagospelet Rymd. En av de produkter som jag verkligen känt mig stolt över och nöjd med; om inte annat för att det är en bokserie som ligger mig varmt om hjärtat som jag fick den stora äran att förvalta i form av rollspels-setting.

Ödesväktarna. Ödesväktarna! Mitt första och troligen enda fantasyspel, som jag blev väldigt nöjd med… men som sålt sämre än typ något annat jag gjort. Definitivt sämre än Evolutionens Barn och Null State, kanske också sämre än VÄRMEDÖD. Trots den schyssta premissen med "CSI Babylon", mystik och ödlemänniskor, och så vidare. Jag vet inte riktigt vad som skulle behövas för att sälja in det här mer till folk, eller om det helt enkelt är för nischat.
Ödesväktarna fick dessutom en väldigt fin recension i Fenix!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Jag blev nog mer nöjd med äventyret Hydras hantlangare till Cyber M/77 än jag tror någon vet om. Rollpersonerna hyrs in som råddare till ultrebrutalmetal-bandet Hydra, och måste lösa problem åt dem för att konserten ska bli av. Stort och smått blandas. Efter ett tag ställer den onda sekten neomormonerna ett ultimatum till rollpersonerna.

Finns i Hydra #4 och Hydra #5.
 
Last edited:

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,858
Location
Port Kad, The Rim
Skymningshavets gåtor: En antikgrek-inspirerad sjöfararsetting som jag skrev till DOD2016. På 00-talet jobbade jag på det antika fantasyrollspelet Okeanos, ett projekt som tyvärr gick i stå 2008 på grund av att mitt privatliv kastades överända. När Riotminds började jobba med DOD2016 lejde de mig för att skriva startsettingen. Jag destillerade fram det bästa ur mina Okeanos-anteckningar och byggde därefter upp en komplett setting som inte liknade något jag tidigare sett på svenska. Därtill mitt första projekt med Gustaf Gadd, som bidrog med kluriga fällor och gåtor. Jag är riktigt nöjd med hur vårt samarbete föll ut. Tyvärr fick produkten inget större genomslag i branschen.
  • Skymningshavets gåtor finns numera som gratis PDF på Riotminds sajt (länk >>> ). Innehållet konverteras snabbt och enkelt till exempelvis Hjältarnas tid eller Kopparhavets hjältar.
 
Last edited:

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,928
Location
Örebro
Skymningshavets gåtor: En antikgrek-inspirerad sjöfararsetting som jag skrev till DOD2016. På 00-talet jobbade jag på det antika fantasyrollspelet Okeanos, ett projekt som tyvärr gick i stå 2008 på grund av att mitt privatliv kastades överända. När Riotminds började jobba med DOD2016 lejde de mig för att skriva startsettingen. Jag destillerade fram det bästa ur mina Okeanos-anteckningar och byggde därefter upp en komplett setting som inte liknade något jag tidigare sett på svenska. Därtill mitt första projekt med Gustaf Gadd, som bidrog med kluriga fällor och gåtor. Jag är riktigt nöjd med hur vårt samarbete föll ut. Tyvärr fick produkten inget större genomslag i branschen.
  • Skymningshavets gåtor finns numera som gratis PDF på Riotminds sajt (länk >>> ). Innehållet konverteras snabbt och enkelt till exempelvis Hjältarnas tid eller Kopparhavets hjältar.
Det här hade jag helt missat och nu finner jag mig själva läsa igenom settingen. Jag har saknat något som hjälper mig fånga in den antika känslan, så det här var verkligen kul att upptäcka. Tråden fyller verkligen sitt syfte.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Skymningshavets gåtor: En antikgrek-inspirerad sjöfararsetting som jag skrev till DOD2016. På 00-talet jobbade jag på det antika fantasyrollspelet Okeanos, ett projekt som tyvärr gick i stå 2008 på grund av att mitt privatliv kastades överända. När Riotminds började jobba med DOD2016 lejde de mig för att skriva startsettingen. Jag destillerade fram det bästa ur mina Okeanos-anteckningar och byggde därefter upp en komplett setting som inte liknade något jag tidigare sett på svenska. Därtill mitt första projekt med Gustaf Gadd, som bidrog med kluriga fällor och gåtor. Jag är riktigt nöjd med hur vårt samarbete föll ut. Tyvärr fick produkten inget större genomslag i branschen.
  • Skymningshavets gåtor finns numera som gratis PDF på Riotminds sajt (länk >>> ). Innehållet konverteras snabbt och enkelt till exempelvis Hjältarnas tid eller Kopparhavets hjältar.
Kan verkligen bara hålla med om detta. Enda anledningen till att jag inte tycker det är det bästa Blixt skrivit genom åren är för att Sorgeveden till HT är några millimeter bättre i mina ögon. Rekommenderas varmt.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Jag har skrivit The World Broke. Ett litet spel om loj drömsk postapokalyps i ett evigt kaliforniskt soldis. Minimalt regelsystem baserat på Into the Odd, en massa tabeller för att skapa rollpersoner och miljöer och situationer, mycket experimentell design och lite text. @God45 har skrivit en välvillig recension. Egentligen kanske spelet har fått precis så mycket uppmärksamhet som det förtjänar, för jag skrev det främst för personliga terapeutiska syften, men det kanske kan kvitta här. :)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Jag har skrivit The World Broke. Ett litet spel om loj drömsk postapokalyps i ett evigt kaliforniskt soldis. Minimalt regelsystem baserat på Into the Odd, en massa tabeller för att skapa rollpersoner och miljöer och situationer, mycket experimentell design och lite text. @God45 har skrivit en välvillig recension. Egentligen kanske spelet har fått precis så mycket uppmärksamhet som det förtjänar, för jag skrev det främst för personliga terapeutiska syften, men det kanske kan kvitta här. :)
...och jag köpte det (men inte tack vare den här tråden) :) .. dock inte tagit mig tid att läsa det... än..
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
...och jag köpte det (men inte tack vare den här tråden) :) .. dock inte tagit mig tid att läsa det... än..
Det här ger mig tillfälle att påpeka ytterligare en av spelets förtjänster: man kan beskylla det för mycket, men inte att det tar lång tid att läsa, så om du känner behov av att snabbt bocka av något från listan med oläst kan du flytta upp det några snäpp. 😁
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Det här ger mig tillfälle att påpeka ytterligare en av spelets förtjänster: man kan beskylla det för mycket, men inte att det tar lång tid att läsa, så om du känner behov av att snabbt bocka av något från listan med oläst kan du flytta upp det några snäpp. 😁
Bra argument för att ta sig längre upp på min läslista. :)
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Den låg på plats 232 men åkte upp till top-10 :)
Jag törs nästan lova att du inte blir besviken på snabblästheten i alla fall: det är 16 sidor av punktlistor, tabeller och bilder. Men nu måste vi släppa det här och se till att andra grejer blir uppmärksammade!
 
Top