Nekromanti Söker "terrorist" rollspel

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Hallå alla!
Jag söker efter rollspelet som Wendelburg 1983 ett konventsäventyr på Lincon för ett par år sen baserade sig på. Jag tror att det är något slags "terrorist" rollspel som ustpelar sig i Tyskland men det kan också vara så att det var just äventyret som utspelade sig där (bankgisslandrama). Jag vet mycket lite om det förutom att det är "dödligt" och då att detta äventyr var baserat på det. Om någon detektiv därute vet vad jag svamlar om så vore jag tacksam för svar.
 

Glittergrus

Veteran
Joined
29 Mar 2001
Messages
120
Location
Eskilstuna
Vet inte riktigt vad du pratar om men funderar på att väva in liknande företelser i ett RPG som just nu är under konstruktion.
Är dock intresserad av lite mer info om mer exakt hur du upplevde det.

F.ö anser jag att Kartago bör förstöras.
Hmm..var väl någon senator eller så som brukade avsluta alla sina debatter med just den meningen.
 

Gabriel_UBBT

Warrior
Joined
29 May 2000
Messages
282
Location
Stockholm
Här!

Här kommer det lite sidor du kan spana in... Det är nog inte just det spelet du söker men nog liknande!

http://pointblank.hypermart.net/

Det där är ju under utveckling... Det finns ett som är gratis... Kommer inte ihåg vad det heter nu... Typ "Förlupen kula" fast på engelska... Hmm. Får återkomma om jag kommer på det!
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Se där ja, minns inte riktigt vad det var jag var ute efter, antagligen att skriva egna äventyr till spelet? Men ändå fin nekromanti, fast det låter verkligen inte som ett spel som jag skulle uppskatta nuförtiden :)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Se där ja, minns inte riktigt vad det var jag var ute efter, antagligen att skriva egna äventyr till spelet? Men ändå fin nekromanti, fast det låter verkligen inte som ett spel som jag skulle uppskatta nuförtiden :)
Wendelburg 1983 är upphittat alldeles i dagarna, men jagar ett medgivande. skulle du vara nyfiken på det så får du gärna höra av dig.
 

Puckohue

Warrior
Joined
9 Feb 2016
Messages
210
Location
Malmö
Har inget med ovanstående att göra iofs men det finns ett gratis rollspel av Chad Walker om irreguljär krigföring som heter Bombs & Balaclavas.
 

Nero

Warrior
Joined
24 Feb 2014
Messages
271
Fanns ett dogmarollspel av Vitulv som hette Skymningsläge och tar upp terrorism och terrorismbekämpning.
 
Top