Nekromanti Söker spelgrupp i göteborg

Loffeboll

Veteran
Joined
11 Mar 2019
Messages
160
Halloj!
Olof heter jag, 30 år på jorden, och jag skulle gärna vilja hitta en grupp att rollspela med i göteborg. Har både spelat och spellett en hel del i mina dagar och gillar båda. Senaste tiden har jag kört mest över nätet via roll20 och discord, vilket jag också är öppen för.
Mitt problem just nu är att de flesta av de jag brukar spela med håller på med familj och barn och sådan saker. Därför börjar det bli svårt att få till spelande nu för tiden.
Jag är på att testa i princip alla typer av rollspel. Hittills har jag kört lite av varje, bla eon, trudvang, götterdämmerung, world of darkness, apocalypse world och så vidare.
Hoppas på någon välig själ som vill förbarma sig över mig ;)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,707
Location
Göteborg
Hej, Olof. Vi är ett gäng i Göteborg som har en WhatsApp-grupp där vi skriver ibland när någon vill spela. Det handlar om enkvällare snarare än kampanjer, men vill man försöka ragga ihop folk till en kampanj så kan man ju alltid prova.

Vi spelar framförallt "indiespel", så mer dramafokuserat, lätt på systemet, ibland spelledarlöst. Montsegur 1244, Dream Askew, Archipelago III, Witch: Road to Lindisfarne är typ exempel på spel vi ofta spelar.

Tyvärr har det blivit lite dåligt med spel i dropingruppen på sista tiden, men är du intresserad går det nog att få ihop till spel någon gång ibland, i alla fall. Skicka mig ett PM med ditt nummer om du vill bli tillagd i gruppen.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Jag vill också tipsa om FB-gruppen Rollspel Göteborg där många söker nya spelare.

Jag har tyvärr ingen plats själv men lycka till!
 

Loffeboll

Veteran
Joined
11 Mar 2019
Messages
160
Creepwood: Låter som att vi är ute efter lite liknande typ av spelupplevelse. Gillar också när det blir karaktärsdrivet spel och där spelledaren är reaktiv snarare än att ha en färdig rälsad story.

avatarex: Haha, japp. Hej Anton :)
 
Top