Nekromanti Säljes: Jättebra rollperson!

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
En ärligt framslagen Elf Fighter (arcane knight) till DnD5 med 18 i nästan alla grundegenskaper!

Level 4!

Ärligt hittad +3 handaxe i utrustningen!

Nästan 12000 gp på formuläret! (stulet från gruppens kassa under senaste omgången)

Teckning av ett häftigt svärd medföljer! (tappades bort i en dungeon, så svärdet medföljer ej)

Säljes på grund av att min flickvän fyller år, så snabba pengar behövs.

200 kr eller högstbjudande!

Hämtas i Göteborg.

Jocke;n103200 said:
hur mycket xp saknas till lvl5?
4664 xp på pappret, så 1836.

Ehm, kan vara värt att nämna: Rollen är skyldig en Dvärgisk köpman 600gp och kan därför inte vistas i närheten av Waterdeep.

Rymdhamster;n103202 said:
Vad heter rollpersonen? För mig är ett dåligt namn en dealbreaker.
Korpskugga Flygfjäder! (ett fantastiskt namn!)

Nässe;n103267 said:
Jag skulle kunna tänka mig att stödja Korpskugga Flygfjäder genom att låta hen bli mitt rpg-fadderbarn, för en summa pengar. Självklart förväntar jag mig små söta uppdateringar på bemärkelsedagar, såsom levling, eller avklarade grottor och bossar. Självklart förväntar jag mig som hjälpare till en behövande ett visst moraliskt beteende från mitt fadderbarn. Fadderskapet kommer att avslutas om karaktären rör sig mot chaotic evil eller liknande.
Detta är en möjlighet om ingen köper rollpersonen.
Korpskugga är Lawful Neutral, så allt borde vara lugnt.


UPPDATERING!

Jag har nu solospelat en egenskriven dungeon med mig själv som DM, där hittade Korpskugga en +1 sköld och 324 gp. Fick även 500 xp.

slanfan;n103764 said:
Jag spenderade några timmar med att grinda råttor och har nu ökat mängden xp på rollformuläret, men blev även kritiskt skadad och förlorade en fot :/
:rolleyes:
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Jag skulle kunna byta den mot en Level 3 Ranger. Den har ett fint pärlhalsband som du kan ge till din flickvän.
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Zadrith;n103203 said:
Jag skulle kunna byta den mot en Level 3 Ranger. Den har ett fint pärlhalsband som du kan ge till din flickvän.
Byte funkar ej, min flickvän vill ha kontanter!
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Jag skulle kunna tänka mig att stödja Korpskugga Flygfjäder genom att låta hen bli mitt rpg-fadderbarn, för en summa pengar. Självklart förväntar jag mig små söta uppdateringar på bemärkelsedagar, såsom levling, eller avklarade grottor och bossar. Självklart förväntar jag mig som hjälpare till en behövande ett visst moraliskt beteende från mitt fadderbarn. Fadderskapet kommer att avslutas om karaktären rör sig mot chaotic evil eller liknande.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Så korpskugga har 12324 gc men kan inte åka tilk waterdeep för att han ät skyldig nån dvärg 600 gc? Och var level 4 redan innan han klarade en enda dungeon? Det ligger en hund begraven här!

Det är uppenbart att alven nu känd som Korpskugga fejkade sin död för att komma undan åtal för folkmord och skadegörelse, och att den här "skulden" bara är ett svepskäl! Han kan inte åtrrvända till Waterdeep för han skulle bli igenkänd som den fullblodspsykopat han är!
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Rymdhamster;n103372 said:
Så korpskugga har 12324 gc men kan inte åka tilk waterdeep för att han ät skyldig nån dvärg 600 gc? Och var level 4 redan innan han klarade en enda dungeon? Det ligger en hund begraven här!

Det är uppenbart att alven nu känd som Korpskugga fejkade sin död för att komma undan åtal för folkmord och skadegörelse, och att den här "skulden" bara är ett svepskäl! Han kan inte åtrrvända till Waterdeep för han skulle bli igenkänd som den fullblodspsykopat han är!
Nejnej, allt är lugnt. Den som betalar sina skulder blir aldrig rik helt enkelt. Innan Korpskugga stal partyts kassa och övergick till att bara spela i min egen solokampanj klarade vi flera dungeons och äventyr... sluta skrika fuffens! allt är enligt reglerna!

:rolleyes:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
slanfan;n103375 said:
Nejnej, allt är lugnt. Den som betalar sina skulder blir aldrig rik helt enkelt. Innan Korpskugga stal partyts kassa och övergick till att bara spela i min egen solokampanj klarade vi flera dungeons och äventyr... sluta skrika fuffens! allt är enligt reglerna!

:rolleyes:
KONSPIRATION! Korpskugga är egentligen en drowisk agent med en magisk ring som får henne att se ut som en alv!
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Jag spenderade några timmar med att grinda råttor och har nu ökat mängden xp på rollformuläret, men blev även kritiskt skadad och förlorade en fot :/
 

Herr Nils

Veteran
Joined
10 Aug 2014
Messages
63
Min karaktär Agur Benvägare, är villig att sälja en yxa +1 no nonsense till Korpskugga Flygfjäder för det facila priset av 760gp.
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Herr Nils;n103779 said:
Min karaktär Agur Benvägare, är villig att sälja en yxa +1 no nonsense till Korpskugga Flygfjäder för det facila priset av 760gp.
Väldigt fint erbjudande... men det vore regelvidrigt att köpa gear out of game, så att säga.

:wink:
 

Herr Nils

Veteran
Joined
10 Aug 2014
Messages
63
Men du kommer ju att kunna sälja för minst 210kr, det lovar jag. Du gör alltså minimum en vinst på 100% Har du verkligen råd att låta bli?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Big Marco;n103806 said:
Medföljer några vinterskor som har några säsonger kvar i sig?
Beroende på omständigheterna kring den förlorade foten finns den kanske bara en sko kvar.
 
Top