Nekromanti Söker spelare till en Rogue Trader kampanj

Eisenhorn

Veteran
Joined
10 Jan 2014
Messages
5
Hej,

vi är en spelgrupp på tre person som letar efter nytt blod till vår helt splitternya kampanj i FFG's Rogue Trader rollspel. Vi kommer att hålla till i Solna/Stockholms innerstad. Nu söker vi med alla tillgängliga sensorer herrar och damer av Imperie-kalliber att ta sig an farorna i "Kononus Expanse". Där ära och berömelse väntar de som vågar drista resor i Warpen i Kejsarens namn! :)
Vi är samtliga 30+ till årsgången och ser gärna att ni hamnar i samma kategori!
 

Eisenhorn

Veteran
Joined
10 Jan 2014
Messages
5
The Emperor is pleased with you decisive answer! Our Astropaths have dispatched a PM to you.
 

Eisenhorn

Veteran
Joined
10 Jan 2014
Messages
5
Inget av tiderna är satta ännu. Det är något vi ska diskutera vid första mötet.
Från min förra grupp hade vi en frekvens som var 2-3-2. Dvs två veckor mellan möten. Sen tre veckor, sen två veckor igen. Det fungerade bra för oss. (Endast 2 inställda möten på 2 år!) Men hur den här gruppen kommer att spela är som sagt inte satt ännu.
Jag kommer nog ifrån "Old school"-stuket. Det vill säga helgdagar och 8-10 timmars pass.
Men kvällar och 4-6 timmars pass kan fungera. Dessutom ska det finna möjligheter att spela solospel och vissa snabba saker via Mail.
Temat är "Empire Building" och inte så mycket enskilda "äventyr". Även om det också kommer att förekomma. Om du är intresserad skicka ett PM så får du lite mer detaljer.
 

Shadowcaller

Veteran
Joined
15 Dec 2010
Messages
39
Location
Norrtälje
Jag har en hel del rogue trader böcker och brukar pendla in till stockholm och är intresserad av att gå med.

Jag är en student på stockholms universitet på 24 år och har hållit på med rollspel i några år nu, rogue trader bland annat. Så om det fortfarande finns plats så går jag gärna med.
 
Top