PROMOTION Ruins of Symbaroum 5E på Kickstarter 13 april

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Jag är vanligtvis inte en stor fan av DnD5s regelsystem, men i just det här fallet så tror jag att det kan funka utmärkt. I min spelgrupp så har Symbaroums regler mest hämmat kampanjen, och det här kanske kan vara ett sätt för oss att få tillbaka suget på Törnetronen.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,131
Jag älskar Symbaroums regelsystem och det fungerar bra för våra grupper. Men jag tror ändå att det här kommer att bli fantastiskt bra. Snabbstartsreglerna är mycket väl genomtänkta och fångar Symbaroum-känslan (så bra det är möjligt med 5E). Jacob Rodgers, som är huvudförfattare till RoS5E-reglerna har tidigare arbetat med AiME, vilket borgar för hög kvalitet och stort kunnande.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,288
Oh snap. Kanske blir att konvertera kampanjen tills att vi kör Häxhammaren...
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,210
Hörde om detta i någon intervju nyligen. Inte intresserad av konverteringen själv men otroligt spännande. Går det bra lär det öppna en helt ny arena för Symabroums utveckling. Kul!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Ska bli kul att kunna pröva Symbaroum med ett vettigt regelsystem snart! =D

(ja, jag vet, jag vet... vettigt _för mig_ då).

Fast mest spänd är jag egentligen på en ny take på klasser som inspiration oavsett spelvärlden =)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
1,2 miljoner efter ett dygn. Vad slutar det på tror ni?
Min första tanke var "antagligen rätt långt, men knappast bättre än the one ring gjorde". Men sen tänkte jag lite längre och blev tveksam till det. Sure, tolkien är stor. Men är DnD större?

Ett helthetslösning till 5e med nya klasser, folkslag och monster. Coola folkslag också, där du kan vara goblin, ogre eller undead! Och ganska få men coola klasser?

Jag tror de träffar väldigt rätt med den här kickstartern däre de erbjuder en liten "reset" för folk som överlag gillar DnD 5e, men kanske har börjat ledsna lite på ett par av designvalen.

Om Ligan bara kan få ut information om det här till alla _spelledare_ och aktiva spelgrupper som finns där ute, så tror jag de kan komma att gå sjukt långt. Och varför jag poängterar det är att MCDC nyss gjort en undersökning bland sina patreons där det verkar som att de flesta är spelledare, och att de flesta inte verkar hänga så mycket sidor som ENworld. I alla fall får de inte sina nyheter därifrån.

Det är så klart ett begränsat urval, och det är möjligt att "colvillians" helt enkelt inte gillar ENworld =D

Men jag tror den här kickstartern kommer gå väldans bra!
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,210
1,2 miljoner efter ett dygn. Vad slutar det på tror ni?
Den kan säkert gå bra och jag är fel person att bedöma DnD-spelarnas intresse, men med Ligans mått mätt går den bra för första dagen men inte mer. Långt under ToR (ca 5 miljoner) och även under Twillight 2000 (ca 2 miljoner), i nivå med Tales from the Loop och Things from the Flood. Jag gissar att den landar in däromkring, ca 4 miljoner.

Strategiskt är det dock säkert helt rätt beslut, speciellt som det är ett eget IP.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,131
Jag gissar att den landar in däromkring, ca 4 miljoner.
.
Känns som en mycket rimlig gissning utifrån nuvarande takt. Händer inget oväntat slutar det nog på mellan 3,5-4 mkr. Det som skulle kunna förändra bilden helt, är om någon välkänd D&D-profil uppmärksammar kampanjen.
 

Lirarn

Veteran
Joined
14 Feb 2015
Messages
117
Jag har hört någon nämna att det brukar vara en ökning på 50% under de sista 48 timmarna. Kan det stämma?
 
Top