Ronja Rövardotter som ny serie

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182

Kul och rimligt med tanke på hur mycket fantasy som konsumeras numera. Mycket förtjust i både filmen och den animerade tv-serien men det känns som det borde finnas mycket att ta av om man väljer en lite annan vinkel och möjlighet att göra något riktigt spännande av det.

Kanske kan Tomas Alfredsson få chansen att göra sin nyfilmatisering av Bröderna Lejonhjärta då också (stöp väl på ekonomin för några år sedan).
 
Last edited:

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Jag hade föredragit en ny version av Bröderna Lejonhjärta, men det här låter ju inte tråkigt.

Lite fundersam på att Hans Rosenfeldt ska sköta manus, dock. Har han gjort barnprogram förr?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Har inte sett den animerade TV-serien än (Annat än lite lösa brotstycken), är helt klart sugen på både Ronja och Lejonhjärta. Ronja känns som att den har flera outforskade trådar att följa (vilka är de underjodiska? Var kommer grådvärgar ifrån? Rumpnissar och vildvittror? Varför ligger det en borg mitt ute i ingenstans som ett antal rövare tillåts hålla till i?), medan i Bröderna Lejonhjärta känns det som att man kan tillbringa massor av mer tid med att utforska huvudplotten lite mer, med moståndsrörelsen och allt sånt.

Kul oavsett!
 

pingas

Warrior
Joined
28 Dec 2008
Messages
323
Location
Skåne
Jag hade föredragit en ny version av Bröderna Lejonhjärta, men det här låter ju inte tråkigt.

Lite fundersam på att Hans Rosenfeldt ska sköta manus, dock. Har han gjort barnprogram förr?
Det blir en mörk nordicnoir-version. En grådvärg, en rumpnisse och två Borkarövare har blivit mördade. Vem är den skyldige?!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Det blir en mörk nordicnoir-version. En grådvärg, en rumpnisse och två Borkarövare har blivit mördade. Vem är den skyldige?!
Har mordet skett mitt på bron över helvetesgapet? En mattisrövare och en borkarövare måste jobba över gränserna, men kulturkrockar som följd?
Alltså, det här låter genuint sjukt spännande!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Jag kan inte påstå att jag själv är i jättestort behov av ännu en filmatisering då vi redan har två bra sådana, men med det sagt så är det naturligtvis goda nyheter! 😊
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,992
Location
Umeå
Har stark aversion mot Viaplay, så jag hoppas att den sänds på någon vettig plattform också...
 
Top