Nekromanti Romantik och Rymdstrid: Battlestars - The Pride and The Prejudice

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Jag hittade ett dokument i min Drive som jag skrivit för ett par år sedan, efter att jag haft en mycket märklig dröm. När jag läste det nu kunde jag inte låta bli att dra på smilbanden, och bestämde mig för att posta det här som kuriosa. Det är ganska meningslöst i sig, och för att ha utbyte av det bör man ha läst/sett Jane Austens verk "Stolthet och Fördom". Dock; en ping till Krille, eftersom det i viss mån tangerar ett av hans projekt. :wink:

Battlestars - The Pride and The Prejudice

Bakgrund:
Mänskligheten är spridd över världsrymden, och kämpar mot ett yttre hot (antagligen gräsliga utomjordingar eller en robotcivilisation). Hotet anfaller människornas kolonier med stora rymdflottor, men samtidigt infiltreras mänskligheten från "insidan" av varelser som förefaller vara människor men som inte är det. Handlingen utspelar sig dels i rymden och dels på olika koloniplaneter.

Rollpersonernas initiala bas är ombord på rymdkryssaren Longbourne, där kommendör Paul Bennet kämpar mot utomjordingarnas överlägsna styrkor, samtidigt som han försöker undvika att bli utmanövrerad och akterseglad av amiral Catherine de Burgh på kryssaren Rosings Park.

Koloniplaneter:
T.ex. Derbyshire, Brighton och London (den sistnämnda med alla dess månar: bl.a. Cheapside och Hammersmith).

SLP:er (i urval):
Eliza Bennet: Flygaress och skvadronchef över jaktpiloterna på Longbourne. Självständig och med skinn på näsan.
Jane Bennet: Kommunikationsofficer på Longbourne. Är sin syster Elizas konfidante. Sjukt präktig, men tror det bästa om de flesta.
Lydia “Buckshot” Bennet: Ung och våghalsig stridspilot som inte drar sig för att tänja på reglementet som det passar henne. Jagar ständigt snygga karlar.
Commander Paul Bennet: Kapten på Longbourne och tillika far till pilotsystrarna Bennet. Är själv före detta jaktpilot från kolonialkrigen.
Amiral Catherine de Burgh: Blåblodig krigsveteran med ett horn i sidan till Commander Bennet. Kommendör på slagkryssaren Rosings Park.
Senior science officer William Collins: En av amiral de Burghs förtrogna. Arbetar med att ta fram vetenskapliga metoder för att detektera och bekämpa Hotet. Är svag för Eliza Bennet. Har en stark religiös övertygelse, men förefaller en smula schizofren (vilket beror på hans mycket levande syner av ett mystiskt väsen).
Commander Fitzwilliam Darcy: Kommendör ombord på slagskeppet HMS Pemberley, som ingår i amiral De Burghs flotta. Officiellt förlovad med De Burghs sjukliga son.
Captain George Wickham: Kvinnotjusare av stora mått som tidigare tjänstgjort ombord på HMS Pemberley, innan Darcy övertog befälet. Begärde förflyttning och är nu ombord på Longbourne, där han (mot reglementet) kurtiserar flera av stridspiloterna.

...MEN VEM ÄR CYLON?!? :eek:
 
Top