[Rollspelsbokcirkel] Nominering och Omröstning 5!

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
[Rollspelsbokcirkeln] fortsätter! Eftersom @Tant Ragnar är på resande fot utnämner jag mig själv på diktator på livstid nomineringsgeneral för den här gången.

I den här tråden får du nominera och rösta på böcker du vill kunna rösta på inför nästa bokcirkel. Omröstningen stänger Onsdag 8/9 21:00.

Skriv ned i den här tråden vilka böcker du vill nominera till nästa gång! Fritt fram med hur många förslag du vill, så länge du själv kan tänka dig att prata om dem och att de är någotsånär relevanta.

Efter det röstar vi om vilken bok vi vill prata om (i en annan tråd, som postas efter att nomineringen har stängt), skriver lite om den framröstade boken på forumet och i #wrålan, och så avslutar vi med en video-chat där vi pratar om boken.

Ledorden för [Rollspelsbokcirkeln] är alltid "låg tröskel, högt i tak". Du är varmt välkommen att vara med på precis exakt de av aktiviteterna som du tycker verkar kul!

Vi ordnar datum och tid för video-chatten när boken väl är vald - lite längre bort om det är en tung bok, lite närmre om det är en lättviktare.

I den nya omröstningen har jag tagit med alla som hade mer än 5 röster (jag satte arbiträrt en 4-poängsspärr) plus något jag själv var intresserad av. Ordningen är sorterad efter förra omröstningens resultat, med reservation för eventuella missar. Man kan också lägga till nya nomineringar i omröstningen, men jag rekommenderar att man postar i tråden om saker som att man anmäler sig som spelledare och annat som kan intressera folk.

Omröstning finns här

Må bästa rollspel vinna!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Depths of Devnull är en bok jag tycker alla som konstruerar rollspel bör läsa. Sen vet jag inte hur bra det funkar att bara läsa bok 4. Borde gå. Fylld med smarta lösningar och tydliga åsikter om hur rollspel bör skrivas och spelas. Jag nominerar den, helt enkelt.
Jag vill passa på att tipsa om att man för tio färre dollarinos får en PDF med hela kompletta Suldokar's Wake, som inkluderar Depths of Devnull.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,536
Location
Fallen Umber
Jag förstår att du vill snabba upp processen genom att köra röstning och nominering samtidigt, men blir det inte en rätt kraftig slagsida mot de alternativ som finns tillgängliga från början? De som röstar tidigt kan ju inte rösta på sådant som nomineras sent.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Jag förstår att du vill snabba upp processen genom att köra röstning och nominering samtidigt, men blir det inte en rätt kraftig slagsida mot de alternativ som finns tillgängliga från början? De som röstar tidigt kan ju inte rösta på sådant som nomineras sent.
Man kan ändra sin röst, hoppas det avhjälper. Men ja, jag ser din poäng. Tänker att nominering bör ske sista veckan för senaste spelet egentligen. :)
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,255
Daughters of Verona (Behöver det förklaras? :) )

Don't Rest Your Head (kul mekaniker!)

Lasers and Feelings (kort läsning, mycket diskussion)

Chronopia (ba' föratt!)

Jag kan också tänka mig att läsa By the forest, scenariot som vann bästa scenario på Fastaval 2019.
Eller I Skräckfilmens Skugga till Ur Varselklotet som vann Fenix för bästa konventsäventyr samma år.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Daughters of Verona (Behöver det förklaras? :) )

Don't Rest Your Head (kul mekaniker!)

Lasers and Feelings (kort läsning, mycket diskussion)

Chronopia (ba' föratt!)

Jag kan också tänka mig att läsa By the forest, scenariot som vann bästa scenario på Fastaval 2019.
Eller I Skräckfilmens Skugga till Ur Varselklotet som vann Fenix för bästa konventsäventyr samma år.
Uppdaterat! :)

Ska vi flytta omröstningsdeadline till Söndag? Kom ihåg att ni kan ändra era röster (inklusive lägga till på nya) och lägga till saker att rösta på. :)
 
Top