Nekromanti rollspel.nu är bäst < 3

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,683
Location
Stockholm
Jag tycker om forumet. Trots att det är så pass litet att det är känsligt för spammare. Trots att det, till skillnad från många andra platser, domineras av diskussioner med långa inlägg och problematisering snarare än Trump-twittrande. Trots att det alltid är någon som tycker annorlunda. _Tack vare_ att det alltid är någon som tycker annorlunda.

Jag är inte förvånad över att det är många som gnäller över att det "är så dåligt här på rollspel.nu", för det är just någon som tycker annorlunda.

Jag älskar oliktänkandet. Jag tycker jävligt bra om rollspel.nu

Vad tycker du är bäst med rollspel.nu? Vad tycker du om?
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,608
Location
Uppsala
Du har fel. Men jag håller med!

Skämt åsido, jag tycker om att vi pratar rollspel i första hand, men att vi heller inte är rädda för att blanda in den riktiga verkligheten utanför rollspelen. För det behövs alltid i alla hobbies.
 

nano

Diehard, death or glory Toad
Joined
25 Apr 2019
Messages
503
Jag diggar att det har hängt med så jävla länge och faktiskt har ett minne av sin historia, inte bara ett ändlöst gytter av svårlästa trådar ingen minns, kanske det paradoxalt har hjälpts av att folk Måste komma ihåg för de Kan inte bara gå och trycka på sök eftersom det gamla är otillgängligt.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,720
Location
Eskilstuna
Helt inne på ditt spår. Det här forumet har gett mig så sjukt mycket bredare perspektiv på rollspel.

När jag dök upp här (för inte alls särskilt länge sedan) var jag väldans inskränkt, oförstående och låst i mina tankebanor. Nu är jag... lite mindre så iaf.

Vissa åsikter håller jag helt enkelt inte med om. Ibland kanske jag är motsträvig i början, men öppnar med tiden upp mig för andra alternativ. Så länge det blir konstruktiv diskussion är krockarna bara positiva.

Sen uppskattar jag just nu lite extra alla som gör ansatser att hålla forumet på banan. Folk som startar trevliga och intressanta trådar och folk som delar med sig av sina tankar och erfarenheter. Och moderatorerna.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,316
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
RasmusL;n326038 said:
Jag tycker om forumet. Trots att det är så pass litet att det är känsligt för spammare. Trots att det, till skillnad från många andra platser, domineras av diskussioner med långa inlägg och problematisering snarare än Trump-twittrande. Trots att det alltid är någon som tycker annorlunda. _Tack vare_ att det alltid är någon som tycker annorlunda.

Jag är inte förvånad över att det är många som gnäller över att det "är så dåligt här på rollspel.nu", för det är just någon som tycker annorlunda.

Jag älskar oliktänkandet. Jag tycker jävligt bra om rollspel.nu

Vad tycker du är bäst med rollspel.nu? Vad tycker du om?
Jag älskar att forumet har personer som dig RasmusL, personer som jag kan tycka olika som men vi i 99% av fallen ändock inte spårar ur och blir otrevliga. Jag älskar att forumet klarat av att hantera senaste tidens ”spamminlägg”(Det är svårt att förneka att många trådar blivit nedlusade av spamm under vad som tur är en kort tid) med en civiliserad ton utan att forumiterna nämnvärt bet på trollkroken. Som jag nämnt tidigare så tycker jag forumet visar att så länge en person är respektfull och hövlig mot sina medforumiter så spelar det ingen större roll om forumiterna inte delar alla politiska eller ens andra åsikter.

Forumet är en kunskapsbank där jag mer eller mindre alltid kan få goda råd om nästan allt. Jag har nästan fått en form av euforisk glädje av forumet då jag tycker att vi lyckades och kommer att lyckas ta oss igenom framtida stormar. Forumet är helt enkelt en nice plats att hänga på, även om jag mest lurkar och inte alltid skriver så mycket. Så även om jag inte är en ”Nymoralist” så gillar jag att diskutera, umgås och helt enkelt både lära och läras av ”Nymoralister”. :)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,683
Location
Stockholm
Modsen och redsen är också helt amazing. Stor respekt till er, som individer och som rollinehavare!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,683
Location
Stockholm
Det finns så många inspirerande, spännande och kreativa individer som framför allt producerar en helt enorm massa textmassa på forumet. Recensionstrådar, renässansstäder, speldesign, teoribyggen, med mera med mera i skala och komplexitet som är riktigt jälva ball. Det kommer och går i vågor men det är väldigt ofta minst en forumit som har en sådan produktiv period och skriver en massa-massa-massa material. Jag är sjukt imponerad, ödmjuk och inspirerad av er kreativitet och produktivitet!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,683
Location
Stockholm
Minimoni;n326047 said:
Jag älskar att forumet har personer som dig RasmusL, personer som jag kan tycka olika som men vi i 99% av fallen ändock inte spårar ur och blir otrevliga. Jag älskar att forumet klarat av att hantera senaste tidens ”spamminlägg”(Det är svårt att förneka att många trådar blivit nedlusade av spamm under vad som tur är en kort tid) med en civiliserad ton utan att forumiterna nämnvärt bet på trollkroken. Som jag nämnt tidigare så tycker jag forumet visar att så länge en person är respektfull och hövlig mot sina medforumiter så spelar det ingen större roll om forumiterna inte delar alla politiska eller ens andra åsikter.

Forumet är en kunskapsbank där jag mer eller mindre alltid kan få goda råd om nästan allt. Jag har nästan fått en form av euforisk glädje av forumet då jag tycker att vi lyckades och kommer att lyckas ta oss igenom framtida stormar. Forumet är helt enkelt en nice plats att hänga på, även om jag mest lurkar och inte alltid skriver så mycket. Så även om jag inte är en ”Nymoralist” så gillar jag att diskutera, umgås och helt enkelt både lära och läras av ”Nymoralister”. :)
Du är bra, även när vi inte håller med varandra så är du jävlarimig bra!
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,316
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
RasmusL;n326080 said:
Du är bra, även när vi inte håller med varandra så är du jävlarimig bra!
Tack! Det värmer att höra :) Detsamma gäller dig och alla andra som jag haft vilda diskussioner med en gång i tiden. Jag tycker att forumet nu för tiden, med små undantag är mycket mognare än tidigare. Detta beror självklart inte bara eller ens mest på att andra har förändrats, utan lika eller kanske ännu mer på att jag förändrats. Det är intressant att gå tillbaka några år eller ännu hellre till det gamla forumet(när det är möjligt) och kolla vad en skrev då! Jag känner ibland inte igen vad jag själv skrev.

Men nu skall jag jobba natt, så ha det gott hela forumet!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,999
Location
Ereb Altor
Älskar också wrnu. Och då är det framförallt kompetensen och seriositeten. För det mesta kan man ställa vilken fråga som helst utan att den förlöligas eller kapas av troll. Det sker inte på många platser på nätet kan jag lova!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Det finns väldigt, väldigt mycket som är bra med WRNU. Axplock, som jag säkert fyller på senare:
  • Moderatorerna, som slitit som djur i många år för att skapa ett forum där stämningen till större delen är god, trevlig, respektfull och i linje med demokratiska värderingar.
  • Respekten för varandras spelstil och spelsmak. Visst dyker det då och då upp nya stridslystna som vill göra ner andra för deras sätt att ha roligt, men forumkulturen är stark och brukar förr eller senare lyckas potträna även dem till ett mer respektfullt förhållningssätt. Här kan (oftast) OSR-spelare, indiespelare, tradspelare och andra samsas relativt väl, utan "DU SPELAR FEL OCH HAR ROLIGT PÅ FEL SÄTT"-trams.
  • Den enorma kunskap och erfarenhet som finns här, vad gäller rollspel och framför allt rollspelsmakande. Här finns hjälpsamma människor som delar med sig av decennier av kunskap, utan att ens vilja ha creds för det. Många ödmjuka giganter här. Inget av mina spel hade antagligen blivit av om det inte vore för wrnu.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,000
Jag är här för att kunna diskutera rollspel på svenska, och att kunna diskutera svenska rollspel. Dessa behov skulle drunknat på de stora forumen som exempelvis rpg.net.

Detta gör WRNU ovärderligt. I övrigt försöker jag hålla mig ifrån off-topic diskussioner, framförallt alla de som har politiska övertoner. Jag är här för att jag tänker, spelar och lever rollspel, och jag tror inte diskussionerna här kan förändra Sverige till det bättre på något endaste sätt, förutom möjligtvis den lilla chansen att en rollspelskonstruktör läser här och tar lärdom av de analyser vi bidrar med! :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
För många anledningar. Det här stället är bäst!
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Måns;n326088 said:
Älskar också wrnu. Och då är det framförallt kompetensen och seriositeten. För det mesta kan man ställa vilken fråga som helst utan att den förlöligas eller kapas av troll. Det sker inte på många platser på nätet kan jag lova!
Det här har jag egentligen inte tänkt på ment tycker det är värt att upprepa, det är faktiskt helt otroligt egentligen. Det kommer ju då och då upp väldigt många frågor och det är väl egentligen alltid någon som bara svarar fint å bra och gärna nån som fyller på med lite extra detaljer.

Det är ganska fint egentligen


Sen som andra sagt är det många bra trådar och alltid ett ställe att komma tillbaka till för lite rolig läsning och tidsfördriv plus massa nyttig kunskap och en hel del humor.


Sen så klart redaktion och moderatorkår har jag ju då och då varit med å berömt och det är ju fortfarande något väldigt bra med dem som verkligen hjälper till att hålla forumet flytande.

Tack alla
 
Top