Nekromanti Rock on WRNU

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
Salve. Jag har hängt till och från på WRNU och har tappat räkningen på forumsgenerationer och -designer sedan jag började illra runt här (tror det hade precis blivit 2000-tal), det var mer på under 200x och lite mer från under 201x.

Mitt smeknamn har också lite historia som, precis som Chrulls? börjar med att mina föräldrar gett mig ett alldeles för komplext namn för mina mellanstadiebekanta. Kristoffer, tre stavelser? Kom igen! Orka liksom eller ö(r)ka som en del sade i Småland. Det blev raskt "Krille" men det fanns det en äldre och tuffare kille på samma skola som kallades så det gick ju inte an så det blev "Ille" som hängde med upp på gymnasiet där jag närde ett intresse för illrar och efter en liten småtokig cykelsemester med en studiekamrat precis i början på universitetstiden fick jag av en tjej vi besökte ett flyttkort till "Den cyklande illern". I samma veva tog mitt användande av smeknamn i olika internet- och andra sammanhang fart. Sedan dess har det hängt med. Jag är lång och smal, nyfiken, lurig, lekfull, har många humör och bits jävligt om jag blir trängd så det passar väl liksom.

Jag när ett stort intresse för antikens Medelhavet och det genomsyrar mycket av det rollspelsrelaterade jag tar mig för vare sig det är spelledande eller spelskapande. Mitt första egenskapade rollspel, Terra draconis, var någon sorts övergångsprodukt från medeltidsfantasy till mer jordnära och mer historiskt baserade miljöer vilket syns mer i Mustelas fabler eller ett hack till Mouse Guard jag jobbar på då och då nu för tiden (SPQM/Senatus Populusque Muris).

Andra intressen är IT som även är mitt jobb (systemadministratör) och musik i form av hårdrock, rock och blues (även om en gammal ungdomssynd i form av Depeche Mode hänger kvar) och ska jag nämna ett namn i sammanhanget så är det Alice Cooper i alla hans former utom poisonsvängen :) När jag inte gjorde något antikeninspirerat i mitt spelledande och världsskapande så blev det ett alice cooperinspirerat Don't rest your head (Welcome to/2 my Nightmare och så där). Det säger väl något antar jag.

Min favorit bland färdiga system just nu är Mouse Guard och Tooth and Claw (det handlar ju ändå om humörsvängiga illrar) men det finns en hyfsad lista på spel jag vill pröva så det ändras säkert så småningom. En gång var Rolemaster min favorit så...

Lite språknörd och organisationsnörd är jag nog också eller om jag bara är väldigt nyfiken på hur saker fungerar. Choklad- och kaffenörd är jag däremot definitivt. Förutom på WRNU så hänger jag runt på lite alla möjliga ställen som Google+, FaceBook, Blogspot, egen hemsida, Instagram m m.

Vale och rock on \m/
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,547
Location
Umeå
Det är kanske lite sent att säga "Välkommen hit" då, men det är roligt att ha dig här iaf :)
 
Top