RECENSION Rings of Blandness?

Status
Not open for further replies.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,882
Location
Port Kad, The Rim
Första recensionen som jag läst. Det låter som att projektet blev lika slätstruket som jag hela tiden fruktat
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,893
Location
The Culture
Jag vill att det här ska vara skitbra och bli populärt, delvis för att det gör det troligare att det kommer fler påkostade mastodontserier, men framför allt för att jag irriterar mig på alla kraxande olyckskorpar som deklarerar att det här är värdelöst och ett hån mot allt Tolkien skrivit, utan att de har sett en sammanhängande minut av ett avsnitt.

Visst, det är okej att tycka att det är värdelöst, men tyck det efter att du har tittat lite på det, inte baserat på en trailer och på en intervju med någon som är inblandad i produktionen.

("Du" i ovanstående mening är naturligtvis inte Mekanurg, utan diverse personer som har till yrke att producera youtube-videor där de uttalar sig tvärsäkert om saker de inte har en aning om.)
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,262
Överlag verkar dock mottagandet vara positivt, där det visuella får bra betyg, men storyn anmärks på. Vissa, till exempel The Guardian är lyriska dock.

Hollywood Reporter har en bra sammanställning
Intressant att folk gillar det visuella, eftersom det var det jag hade mest emot i trailrarna. Jag tyckte all design såg rätt platt och plastig ut, särskilt jämfört med filmerna. Men någon gång kommer jag ju se den ändå. Antagligen lagom till att hypen lagt sig.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag är spänd inför rings of power

Antingen kommer jag få min fördommar krossade och serien är det bästa som hänt sen skivat bröd eller så kommer jag få mina fördommar bekräftade och jag kan put my nose in the air och säga this shit sucks and i told you so.

Oavsett vilket så är det en win win situation
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,084
37% audience approval på Rotten Tomatoes. Var på 50% när jag kollade i morse.

Antingen så har de ryska bottarna haft sovmorgon, eller så kanske folk faktiskt inte tycker serien hitintills är så värst bra.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
37% audience approval på Rotten Tomatoes. Var på 50% när jag kollade i morse.

Antingen så har de ryska bottarna haft sovmorgon, eller så kanske folk faktiskt inte tycker serien hitintills är så värst bra.
Tänkte just skriva det men du hann före .

Rings of power har en audience rating på 37% medans house of the dragon har 85%
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,836
Location
Off grid
37% audience approval på Rotten Tomatoes. Var på 50% när jag kollade i morse.

Antingen så har de ryska bottarna haft sovmorgon, eller så kanske folk faktiskt inte tycker serien hitintills är så värst bra.
Jag har kollat en hel del av användarna som gett bra betyg. Bottnarna är igång. Alla jag kollat upp har alldagliga namn och har bara recenserat den här tv-serien. Alltså nyskapade konton med bara ett syfte.

Ska bli intressant om man får en riktig rating så småningom.

//EvilSpook
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Amazon pausar tittaromdömen på rings of power för att det var för många negativa kommentarer så dom måste tydligen urskilja vilka som är äkta kommentarer och vilka som är troll .

Snacka om att bajsa på fandomen att säga att folk genuint inte kan tycka illa om deras dumpsterfire till serie utan om någon yttrar sig negativt så måste hen vara en del av the toxic fandom eller ett troll .
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,084
Amazon pausar tittaromdömen på rings of power för att det var för många negativa kommentarer så dom måste tydligen urskilja vilka som är äkta kommentarer och vilka som är troll .

Snacka om att bajsa på fandomen att säga att folk genuint inte kan tycka illa om deras dumpsterfire till serie utan om någon yttrar sig negativt så måste hen vara en del av the toxic fandom eller ett troll .
Såhär i efterhand var det smart att wokefiera serien. Det skapade massa bad-will på förhand som fungerar nu som en sköld mot all kritik.

Ingen bryr sig längre om det wokeifierade aspekterna av serien eftersom fundamenta såsom manus, karaktärer och dialoger är så avgrundsdjupt dåliga.
Men man kan nu hävda att försök att påpeka dessa basala brister egentligen är rasistattacker från olika troll.

Samtidigt tvingar pk-fieringen en enad kritikerkår att ge serien godkända till höga betyg, och allsköns woke-aktivister som egentligen hatar serien kommer lida sig igenom den i solidaritet med politiska den agendan.

På så sätt får man bra press samt en grupp stackare som ändå ser eländet.

Men det här är så dåligt att jag undrar om det inte kan bli en kult-grej att se på serien. Ungefär som folk ser på filmen ”the room” och andra bottenskrap till filmer för att sitta och skratta åt hur dåligt det är.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
att säga att folk genuint inte kan tycka illa om deras dumpsterfire till serie utan om någon yttrar sig negativt så måste hen vara en del av the toxic fandom eller ett troll
Vem har sagt det? Var?
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Vem har sagt det? Var?
Strömningstjänsten Amazon Prime pausar möjligheten för användare att betygsätta nya ”Sagan om ringen”-serien ”Maktens ringar”. Anledningen är att det har flödat in en mängd dåliga betyg på bara några dagar.

nu verkar upprop mot seriens mångkulturella rollbesättning ha gjort att det flödat in negativa omdömen till Amazon Prime

Strömningsjätten väljer att pausa möjligheten att betygsätta serier och filmer under 72 timmar, för att ”komma tillrätta med och urskilja trollen”, skriver The Hollywood Reporter.



Naturligtvis så måste ju om man skall tro artikeln och Amazon själv alla negativa kommentarer och negativa omdömen bero på troll och rasism ovh inte att serien är undermålig dynga som har noll och ingenting med Tolkien att göra
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,988
Location
Ett häxkräl
Naturligtvis så måste ju om man skall tro artikeln och Amazon själv alla negativa kommentarer och negativa omdömen bero på troll och rasism ovh inte att serien är undermålig dynga som har noll och ingenting med Tolkien att göra
Fast du läste kanske vad @EvilSpook skrev ovan?
Jag har kollat en hel del av användarna som gett bra betyg. Bottnarna är igång. Alla jag kollat upp har alldagliga namn och har bara recenserat den här tv-serien. Alltså nyskapade konton med bara ett syfte.
Om troll-bottar recensionsbombar något, menar du att företagen inte ska göra något åt det?
 
Status
Not open for further replies.
Top