Nekromanti Revolution och tandagnisslan! ANMÄLAN

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Kris i Superdemokratiska Republiken Bästerland (SRB)!
Den första maj började revolutionen, folket hade äntligen fått nog av att äta sina mögliga brödbitar och reste sig upp i kamp mot eliten som styrde med järnhand.
I ett slott utanför SRBs huvudstad Wunderburg samlades ni, toppskiktet i rikets styre, för att i säkerhet kunna smida era planer och slå ned upproret.
Dörrarna låstes och vakterna fick order om att inte öppna dörrarna för någon förrän kusten var klar.
Vad ni inte visste då var att några lönnmördare från motståndsrörelsens sleeper-agenter och elitsoldater Ulvbrigaden hade lyckats ta sig in ibland er innan upproret hade sin början.

Kort efter att alla ingångar förseglades hittades det första liket.
Ni är isolerade och ert enda alternativ är att själva sålla agnarna från vetet.

Kan ni döda av alla förrädiska Ulvar innan ni själva faller?


Nu är det äntligen dags för ett nytt varulvsspel!
Spelstart: 1 maj, därefter 2-3 rundor per vecka, med minskande längd på rundorna allt efter folk trillar av pinn.
Deadline/Dödslinje för anmälan: 26 april (med viss vingelmån)
Var? På punkforumet: http://rollspel.createaforum.com/ Det klarar bättre av den postlogistik som krävs för ett bra varulvsspel.
Vad skall anmälan innehålla? Användarnamn på punkforumet (så jag vet vem som är vem där)
Det är ett spel med fluff, men i övrigt relativt traditionellt upplägg (viss vaghet av avsiktliga skäl för att vara lite av en mysterisk douchecanoe).
Information om varulvsspel och vad de innebär finns här på forumet: http://www.rollspel.nu/forum/%C3%B6v...rumet-av-mukwa.

Frågor är välkomna! Anmälningar är ännu mer välkomna!

Är du ny på varulvsspel? Ingen fara, hoppa med och testa, det är kul!

Anmälda:
(Xyas)
.113
Vimes
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jag är med, heter Samma på punkforumet.

För eventuella nya är det inte toksvårt men sjukt roligt. Kom och kör (jag är relativt ny själv, kört nån gång bara)

Nu fångar vi hundarna!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Bra början med folk :) Hoppas det blir ett gäng till och gärna några nya/nygamla stjärnor :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
.113;n231486 said:
Jag är med, heter Samma på punkforumet.

För eventuella nya är det inte toksvårt men sjukt roligt. Kom och kör (jag är relativt ny själv, kört nån gång bara)

Nu fångar vi hundarna!
Jag kollade punkforumets användarlista och det finns ingen som heter Samma registrerad där. Du kanske heter Samma på i er teamchat i varuvlslaget?

Röst: .113
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Vimes;n231632 said:
Jag kollade punkforumets användarlista och det finns ingen som heter Samma registrerad där. Du kanske heter Samma på i er teamchat i varuvlslaget?

Röst: .113
Varulvsspel evolution sista posten Andra februari 2016 av .113


Typiskt ulvbeteende att börja försöka skapa misstro redan innan Spelet har börjat.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Vimes;n231632 said:
Du kanske heter Samma på i er teamchat i varuvlslaget?
Och hur vet du att ulvarna har en teamchat egentligen? Mystiskt...

För övrigt kopplade jag just "Samma" grejen :p
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Konrad Konvalj har smsledes meddelat mig att han ska vara med. Men han verkar inte fått tummen ur och anmält sig här ännu.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jag har nästan rekryterat en kompis som aldrig spelat förut, han tyckte det lät intressant så han skulle fundera på det iaf. Håll tummarna.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Härligt! Skriver upp Konrad då så får han väl anmäla ointresse om han skulle tappa lusten, och så litar jag på din rekryteringsförmåga.113!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag tycker ni kan annonsera i evenemangsforumet också. Eftersom det här forumet inte syns och är så långt ned att ingen tänker på det om man inte vet att det är där. :)
Hoppas ni får ihop ett gäng så det blir av!
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,021
Location
Sthlm
Dubbelpost, jag läste inte posten i evenemang ordentligt. Jag är intresserad, måste dock brasklappa med att jag letar lite efter ett nytt jobb så jag kan ha lite ont om tid i skarven om den skulle komma där.

heter samma sak på punkforumet.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Cissi;n232682 said:
Jag tycker ni kan annonsera i evenemangsforumet också. Eftersom det här forumet inte syns och är så långt ned att ingen tänker på det om man inte vet att det är där. :)
Hoppas ni får ihop ett gäng så det blir av!

Jag anar nästan en frivillig! ;)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jag har raggat en annan kompis, han kommer nog heta Frostwolf på punkforumet, vi får se om den första är med eller inte.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
Jag är med! Kommer ta det lugnt dock, mycket jobb och lägenhetsförsäljning som tar fokus.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Cissi;n232984 said:
Njae. Jag har inte riktigt tid. ;)
Det gör Inget, vi kan äta upp dig först! :)

Edit: alltså det skulle jag sagt om jag var en ulv då *host, host*
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Så nu...

.113
Vajms
Kk
Jocke
Frostwolf
Basenanji

Och xyas som en kanske, plus min andra kompis som en kanske
 
Top