Nekromanti Protokoll från styrelsemötet 21/10

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Närvarande var Dimfrost, Bearnie, walium, Magnus Seter (bitvis), Dante, Lycan (bitvis) och Johan K.

Till möterordförande valdes Bearnie. Följande beslut togs:

Walium ska fixa ett förslag på syfte, som ska vara något i stil med "främja intressena för besökarna på www.rollspel.nu".
Pengar kan användas för att sponsra priser i till exempel dogmatävlingen och trycka upp dogmaspel som reklam för wrnu, men antagligen inte för att trycka upp större rollspel.
I interimsstyrelsen är Fogge ordförande, walium sekreterare, Bearnie kassör, JohanK vice ordförande, Dimfrost, Magnus Seter, Dante och Marco Behrmann ledamöter. Vi tror i alla fall att Lycan inte ville vara något, men helt säkra är vi inte. :gremsmile:
Det måste vara minst 7 personer närvarande för att ett styrelsemöte ska ha beslutanderätt.
Maxantalet ledamöter är 4.
Slutligen ajournerades mötet för att återupptagas någon gång nästa vecka.

Jag bifogar hela loggen för den som vill se exakt vad som sades.


/Dimfrost, provisorisk sekreterare
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ser ju bra ut det här ju !
Känns absolut som vi kommer någon vart faktsikt ! :gremlaugh:

/ Johan K, som som äntligen laddar inför helgens jobbande :gremsuck:
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Jag är hedrad och entusiastisk inför uppgiften. =) Tack för förtroendet.

(nu har jag hittat hit också - skall nog vara mer uppmärksam jmf med tidigare. Får se till att installera en irc-client ,-)
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Följande beslut togs:

Inte för att krascha nåns party, men just nu är "beslut" några polare som håller med varandra om saker på IRC. Vi har ingen förening ens ju :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh:

Walium ska fixa ett förslag på syfte, som ska vara något i stil med "främja intressena för besökarna på www.rollspel.nu".

Godt.

Pengar kan användas för att sponsra priser i till exempel dogmatävlingen och trycka upp dogmaspel som reklam för wrnu, men antagligen inte för att trycka upp större rollspel.

Acceptabelt.

I interimsstyrelsen är Fogge ordförande, walium sekreterare, Bearnie kassör, JohanK vice ordförande, Dimfrost, Magnus Seter, Dante och Marco Behrmann ledamöter.

Roger.

Det måste vara minst 7 personer närvarande för att ett styrelsemöte ska ha beslutanderätt.

Say -WHAT-? Okej att vi kör över IRC, men det där är ... o-ortodoxt. Man brukar köra på hälften. Dra ner det till fem så kan jag gå med på det.

Maxantalet ledamöter är 4.

Utöver de fyra namngivna posterna, då. Jag vet inte hur man ska formulera det där vettigt, men jag är ju fortfarande en styrelseledamot per definition även om jag är förtroendevald till ordförande.

Slutligen ajournerades mötet för att återupptagas någon gång nästa vecka.

Det verkade inte som att det var jättemycket som behövdes ta upp utöver det där.

Nåväl. Nästa gång lovar jag att vara närvarande. Jag var fruktansvärt tankspridd nu sist och satte mig framför Sims 2 i ett försök att sysselsätta min hjärna, som inget hellre ville än att gå och sova. Inte en tanke på att det var styrelsemöte...

Foggmock - utarbetad men måste ändå rekommendera att ni tar en titt på www.fogge.tk :gremlaugh:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Det är frågor om stadgar och hur man blir medlem som återstår att tas upp, bland annat. Själv var jag inte drivande i frågan om 7 ledamöter så det får någon annan kommentera. Och terminologifrågan känns mindre viktig. :gremsmile:


/Dimfrost
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Ett beslut är ett beslut

Hallå! Man behöver väl ingen förening för att ta ett beslut. Annars skulle vi aldrig kunna ta beslutet att starta en förening. :gremlaugh:

Vi ska inte hymla med att det vi gör och de beslut vi tar nu kommer att få stor betydelse över vad som händer framöver.

Och vi tar beslut. Om inte annat så beslutar vi när nästa möte ska äga rum

Dra ner det till fem så kan jag gå med på det.
You drive a hard bargain. Men jag håller med om att sju är för mycket.

M.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Inte för att krascha nåns party, men just nu är "beslut" några polare som håller med varandra om saker på IRC. Vi har ingen förening ens ju"

Det måste börja någonstans och jag tror knappast att vi kan förvänta oss att frågan magiskt ska lösa sig själv. Vi behöver en uppsättning förslag som sedan folk kan ta ställning till.

"Say -WHAT-? Okej att vi kör över IRC, men det där är ... o-ortodoxt. Man brukar köra på hälften. Dra ner det till fem så kan jag gå med på det."

Nu handlar det iofs inte om att du ska gå med på något för att det ska bli giltigt. :gremsmile:
Jag tycker egentligen att sju personer på varje möte är rimligt att förvänta sig. Men jag är heller inte blind för verkligheten. Om det är helt omöjligt krav så går det väl att sänka dem, men ju fler personer som närvarar och uttrycker sin åsikt desto mer demokratisk blir föreningen.

Men vi behöver minst ett möte till innan vi kan sjösätta någon form av stadgar eller anmäla oss till Sverok.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Fan vad alla hakade upp sig på mitt beslutsskämt. Bara jag som är språkonanist som tycker att man bara ska kalla riktigt vikta saker för "beslut". Så, lighten the mood. :p

Nu handlar det iofs inte om att du ska gå med på något för att det ska bli giltigt.

Men! Jag är faktiskt preliminär ordförande, så jag borde ha all makten! Sådeså!

Jag tycker egentligen att sju personer på varje möte är rimligt att förvänta sig.

Då tror jag att vi kommer ha svårt att vara beslutsmässiga. Fem personer är fortfarande mer än hälften, och tar de ett beslut på en tre-mot-två-basis så kan de andra medlemmarna se till att riva upp det senare, om hela styrelsen inte är överrens om beslutet. Är alla de där fem överrens så spelar det ju ingen roll ändå, för då har de majoritet i frågan även om det varit sju personer på mötet.

Visst, man missar debatt och sånt, men jag tror inte det är någon bamseskillnad. Det måste kunna vara praktiskt att ha möten också, vi hade mycket problem med beslutsmässighet i vår elvamannastyrelse för Ost förra året. I år har vi bara varit sju och alla möten har varit beslutsmässiga med som mest två personer frånvarande. Dessutom är det rätt kass med en absolut siffra, eftersom styrelsens storlek fluktuerar, inte bara varje årsmöte då det väljs en ny.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
"Till möterordförande valdes Bearnie."

Det var kul och lärorikt, dessutom fick jag tillfälle att bitcha runt er lite. Helt underbart! :gremgrin:

"Bearnie kassör"

Jag känner mig rätt nöjd med det, dessutom fick jag chans att spela på ett martyrskap - "ja, om ingen annan vill så kan väl jag...". Det gillar jag. :gremwink:

"Vi tror i alla fall att Lycan inte ville vara något, men helt säkra är vi inte.
Det måste vara minst 7 personer närvarande för att ett styrelsemöte ska ha beslutanderätt.
Maxantalet ledamöter är 4."


Det var faktiskt rätt olyckligt att vi mer eller mindre röstade ut Lycan från styrelsen utan att han var närvarande, dessutom var det synd att argumenten mot vår o-ortodoxa styrelseform kom efter beslutet var fattat. Jag föreslår att vi går igenom frågan igen nästa möte, och om både Lycan och herr Interrimordförande kan närvara vore det jättebra.

Slutligen - Fogge:
Jag hoppas dina simmar lever och har hälsan, så att de en dag kan göra karriär och finna sig lämpade för stora ansvar... :gremtongue: :gremwink:
 
Top