PROMOTION Syndikatet spelar Tsarens röst till Oktoberlandet

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
410
Är på det sista dubbel-avsnittet nu, ösigt värre!

Edit: lyssnat klart nu, älskade slutet. Kommer det någon post-mortem session där det snackas om själva äventyret, reglerna, karaktärerna, framtiden osv?
 
Last edited:

Zaporogen

Veteran
Joined
13 Mar 2018
Messages
13
Är på det sista dubbel-avsnittet nu, ösigt värre!

Edit: lyssnat klart nu, älskade slutet. Kommer det någon post-mortem session där det snackas om själva äventyret, reglerna, karaktärerna, framtiden osv?
Tack för berömmet! :)

Vi diskuterade faktiskt detta tidigare idag! Hela Syndikatet älskar att snacka av sig efter att ett äventyr/en kampanj är avslutad, men som det ser ut just nu tänkte vi spara det tills vi är klara med Den sista najaden, och då köra ett samlat post mortem för hela Oktoberlandet.

Vi ses tyvärr inte så ofta och försöker prioritera effektiv speltid framför annat snack just nu. Men om inte annat så lär vi prata en hel del om det i vår traditionella årskrönika som vi klämmer in vid årsskiftet.
 
Last edited:

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Nu har jag börjat lyssna om den här kampanjen från början. Och då insåg jag varför jag slutade förra gången, trots att jag tycker det här är en av de bästa, kanske den bästa, ap-podden. Ljudet på inspelningarna är lågt vilket gör att jag inte hör vad som sägs i trafikerade miljöer när jag cyklar till och från jobbet, vilket är enda gången jag kan lyssna på podd. Så kan ni höja ljudet, vore det fint :)
 

Zaporogen

Veteran
Joined
13 Mar 2018
Messages
13
Nu har jag börjat lyssna om den här kampanjen från början. Och då insåg jag varför jag slutade förra gången, trots att jag tycker det här är en av de bästa, kanske den bästa, ap-podden. Ljudet på inspelningarna är lågt vilket gör att jag inte hör vad som sägs i trafikerade miljöer när jag cyklar till och från jobbet, vilket är enda gången jag kan lyssna på podd. Så kan ni höja ljudet, vore det fint :)
Hmm, det måste kollas upp. Jag brukar använda hyfsade lurar och via både datorn och telefonen brukar jag inte behöva höja mer än upp till 50% av volymstapeln så att säga. Annars blir det för högt för mina öron.

Kan det vara något med poddspelaren du använder? Eller kör du direkt från Soundcloud? Kanske kan vara en idé att ladda hem själva mp3:orna från Soundcloud (ska vara aktiverat för direktnedladdning på samtliga avsnitt) och testa den vägen?

Du måste ju lyssna!
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Hej!

Nu har jag hört större delen, och jag är visserligen partisk, men jag har inte hört någon så här bra AP tidigare! Det är grymt mycket känsla i det ni gjort. Det är magiskt att höra materialet få ett sånt här uttryck! Jag har inget att säga som förbättrar något, faktiskt. Jag tycker redan allt är bra, från själva rollspelandet till vinjettbilderna, "loggan", musiken, presentationen och högläsningen. Det ska bli jättekul att lyssna på najaden också, och roligt att höra era reflektioner när dessa väl kommer.

Fantastiskt bra jobbat! Ingen borde missa detta!

Hälsar

Christian

ps. Ljudet är perfekt på mina maskiner.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Hmm, det måste kollas upp. Jag brukar använda hyfsade lurar och via både datorn och telefonen brukar jag inte behöva höja mer än upp till 50% av volymstapeln så att säga. Annars blir det för högt för mina öron.

Kan det vara något med poddspelaren du använder? Eller kör du direkt från Soundcloud? Kanske kan vara en idé att ladda hem själva mp3:orna från Soundcloud (ska vara aktiverat för direktnedladdning på samtliga avsnitt) och testa den vägen?

Du måste ju lyssna!
Ska sägas att jag cyklar genom centrala Malmö i rusningstrafik... :) Jag testar med Soundcloud.
Otroligt fina scener och rollpersoner! Blir nyfiken på hur mycket ni klipper bort för att få det så tajt?
 

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
410
Jag har heller inga problem med ljudet, GM-rösten är något låg dock och borde höjas. Men när jag haft de problem @Nässe flaggar för handlar det om att mina lurar är kassa. Tips är även att ladda ner någon podcast och inte streama (?) via Soundcloud. I alla fall finns det i flera podcast appar (jag använder Podcast Addict) med funktionen "Volymökning". Det har hjälpt mig i trafikerade miljöer eller om mina lurar varit kassa. Även de mest kassa lurar har en förväntad livslängd på 2 år samt att Kjell o Co o.s.v. har digitala kvitton. Vid inlämning brukar jag gå upp i pris på de nya lurarna, säg 50-70kr, det gör att jag idag har väldigt dyra lurar men började på 150kr nivå.
 

nostromo73

Veteran
Joined
16 Sep 2019
Messages
7
Haft mycket att göra men nu är jag äntligen igång och är på åttonde avsnittet🙂

Trevligt att denna suveräna setting får liv. Syndikatet gör ett utmärkt jobb och en del dialoger är magiska!

Ser fram mot fortsättningen och hoppas fortfarande att Röd måne över Leongrad får sin tredje del😉
 

Zaporogen

Veteran
Joined
13 Mar 2018
Messages
13
Ska sägas att jag cyklar genom centrala Malmö i rusningstrafik... :) Jag testar med Soundcloud.
Otroligt fina scener och rollpersoner! Blir nyfiken på hur mycket ni klipper bort för att få det så tajt?
Det är väldigt mycket jobb med klippningen, men vi har åtminstone två saker som underlättar:
1. Vi ses inte så ofta och har inte så gott om tid när vi väl spelar så vi fokuserar (på gott och ont) mycket på att spela effektivt.
2. Vi har spelat ihop i många år och kan väl snart börja läsa varandras tankar.

Sammantaget gör väl detta att vi av typ 5 timmar spel får ut cirka 4 timmar klippt material, om jag skulle höfta. :)
 
Top