PROMOTION Syndikatet spelar Tsarens röst till Oktoberlandet

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Hej!

Jag ville bara tipsa om att Syndikatet, som bl.a. gör actual plays, nu har börjat sända sin inspelning av Tsarens röst. Jag lyssnade på första avsnittet och tycker det var grymt välproducerat och mycket kärnfullt och roligt spelat! Kolla in och sprid!


Hälsar

Christian
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Nu har jag lyssnat på andra avsnittet också. Jättebra! Väldigt fin blandning av humor och oktoberländskt allvar. Grymt rollspelande, spelledande och klockrena ljudeffekter och musik. Jag tycker mycket om den kvinnliga uppläsaren i början på avsnitten också. Hon har verkligen känsla för texten och för rytm och ton.

Missa inte detta!

Hälsar

Christian
 

Zaporogen

Veteran
Joined
13 Mar 2018
Messages
13
Hej alla!

Fantastiskt roligt att ni gillar det! Det är dessutom inte utan att vi sväller lite av stolthet när så fint beröm kommer från @Fiktionslek!

Lite mer info om kampanjen:
Det blir förmodligen 15 avsnitt allt som allt. Vi kommer lägga upp ett nytt avsnitt varje söndag.
Enklast för att inte missa något är att följa oss på facebook och/eller vår spellista på soundcloud.
Vi har två sidor för Tsarens Röst på vår hemsida. En actual play-sida där vi samlar alla avsnitten och en kampanjsida där vi skrivit mer om rollpersonerna och kommer lägga upp mer material vad det lider.

Mycket nöje!

//Daniel
 
Last edited:

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Hej alla!

Fantastiskt roligt att ni gillar det! Det är dessutom inte utan att vi sväller lite av stolthet när så fint beröm kommer från @Fiktionslek!

Lite mer info om kampanjen:
Det blir förmodligen 15 avsnitt allt som allt. Vi kommer lägga upp ett nytt avsnitt varje söndag.
Enklast för att inte missa något är att följa oss på facebook och/eller vår spellista på soundcloud.
Vi har två sidor för Tsarens Röst på vår hemsida. En actual play-sida där vi samlar alla avsnitten och en kampanjsida där vi skrivit mer om rollpersonerna och kommer lägga upp mer material vad det lider.

Mycket nöje!

//Daniel
Det är jag som känner mig stolt! Det är fantastiskt att se Oktoberlandet ta form i någon annans tolkning, i synnerhet när det är så snyggt gjort! Bra med länkar till sidorna, för det hade jag missat! Roligt också att få se vem som läser introt -- hälsa och tacka! -- och sjukt snygg vinjettbild! Mitt favvocitat hittills är helt klart "Vi är nästan som polisen"!

Allt gott,

Christian
 

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
410
Snart igenom första avsnittet, mycket trevligt och kul med just Oktoberlandet!

Dock vem kom på Onkel Kolja? Kanske bara jag som varje gång i huvudet hör "Onkel Kånkel" :oops:
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Givet luftballongen där Onkel Kolja "sågs" sist tänker jag att det är en mutantpendang till Onkel Banjo (som alltid får mig att tänka på Onkel Vanja).

C
 

Zaporogen

Veteran
Joined
13 Mar 2018
Messages
13
Snart igenom första avsnittet, mycket trevligt och kul med just Oktoberlandet!

Dock vem kom på Onkel Kolja? Kanske bara jag som varje gång i huvudet hör "Onkel Kånkel" :oops:
Tur att vi inte har haft det bekymret i spelgruppen, annars hade han nog fått byta namn illa kvickt!

Sanningen är att jag lånade det från barndomsklassikern Trolltyg i Tomteskogen, där det finns en oerhört skön (och rysk) karaktär som kallas Onkel Kostja - och med en liten kryddning av Dostojevskij blev det snabbt Onkel Kolja.

Ni som har lyssnat är alla varmt välkomna att löpande komma med feedback, tips och kritik här i tråden eller på facebook. Vi kommer börja spela Den sista najaden inom kort och jag vill givetvis göra det så bra som möjligt både för spelarna och lyssnarna.
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Tur att vi inte har haft det bekymret i spelgruppen, annars hade han nog fått byta namn illa kvickt!

Sanningen är att jag lånade det från barndomsklassikern Trolltyg i Tomteskogen, där det finns en oerhört skön (och rysk) karaktär som kallas Onkel Kostja - och med en liten kryddning av Dostojevskij blev det snabbt Onkel Kolja.

Ni som har lyssnat är alla varmt välkomna att löpande komma med feedback, tips och kritik här i tråden eller på facebook. Vi kommer börja spela Den sista najaden inom kort och jag vill givetvis göra det så bra som möjligt både för spelarna och lyssnarna.
Fantastiska nyheter!!!


Fantastiskt kul!!!
Instämmer! Grymt kul! Jag är mitt uppe i avsnitt 3 och det är fortsatt jättebra!

Och naturligtivs -- Kostja! Hur kunde jag missa det!

Heja!

Hälsar

Christian
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,212
Nu har jag också lyssnat på det första avsnittet. Bra start! Gör mig riktigt sugen på att försöka ge mig på Oktoberlandet igen själv.
 

Zaporogen

Veteran
Joined
13 Mar 2018
Messages
13
Hej!

Tänkte bara meddela att jag lade upp det fjortonde och avslutande avsnittet för en liten stund sedan. Jag vet att vissa gärna väntar på att alla avsnitt är uppladdade för att kunna sträcklyssna enligt Netflix-modellen. :) Nu är det äntligen er tur.

Och till er som har lyssnat igenom - er feedback är välkommen. Vi spelar som sagt Den sista najaden just nu, och alla tips som jag kan ta med mig, både vad gäller spelledandet, spelandet, gestaltning av världen, klippning, musikval och allt annat är varmt välkomna.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,446
Location
Stockholm
Hej!

Tänkte bara meddela att jag lade upp det fjortonde och avslutande avsnittet för en liten stund sedan.

....

Och till er som har lyssnat igenom - er feedback är välkommen.
Hello! Det har varit superkul att följa äventyret. Mycket stämningsfullt och spännande.

När det gäller feedback så är det bara en sak jag tänker på, och det är att jag hela tiden glömmer vilka féer rollpersonerna är/var. Det kanske är något att tänka på, att inleda varje avsnitt med en jättekort introduktion som SL läser, typ:

"Följ kentauren Lasse, alven Arild och människan Ture på deras äventyr i XXXX"

I Masks är det ju inte så viktigt, för då vet man ju att de är människor, men i Oktoberlandet skulle nått sånt varit bra för mig.

Ser fram emot nästa avsnitt!
 

Zaporogen

Veteran
Joined
13 Mar 2018
Messages
13
Just ja, vad hände med dockan? Eller missade jag det? Måste lyssna igen ... :)
Dockan klarade sig igenom alla svårigheterna och gör självklart en bejublad comeback i Den sista najaden. :)

Jag tar med mig ditt önskemål om att förtydliga vem som är vad lite oftare. Det är faktiskt inte alls en dum idé, och en sådan där grej som man lätt missar själv eftersom det är så självklart för oss som spelar och inte bara lyssnar. Tack!
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Jag ligger lite efter med avsnitten p.g.a. mycket att göra, men ska nu lyssna i fatt! Hittills tycker jag det varit magiskt bra! Återkommer om jag kommer på bra feedback!

C
 
Top