Nekromanti [Promotion ROLLSPEL]

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Hej alla!

Rollspel är i högsta grad en levande sysselsättning i vårt avlånga land. Det var en av anledningarna till att Anders Lekberg trodde på en samlad distribution för att få gemensam dragkraft mot nya konsumenter och marknader.

Det är en av komponenterna - en stark sådan - i företaget som tar vid i samma anda. Ringkvist Logistics AB bildades i mitten av juli för att med katapult skicka rollspel in i allmänhetens vardagsrum. Uppstarten har varit knackig, en hel del lösa trådar efter Lekbergs Distribution, såsom affärer och fysiska paket att ta hand om har påverkat, samtidigt som en verksamhet i egen regi gått på uppstart. Har Du beställt rollspel under sommaren och fått felplock? Ja, det är nog helt och fullt mitt fel. Maila gärna direkt på distribution@ringkvist.se så ska vi rätta felet omedelbums!

Idag ligger verksamheten tryggare och stabilare. Ni ska inte få felskick. Era produkter skickas snarast efter ordern kommit oss tillhanda, beställer du en onsdag ska du kunna ha spelet till helgen.

Men poängen med att skriva här, är inte bara en egenpromo, utan snarare en uppmaning för hela hobbyns skull. Har ni hållt tillbaka, varit tveksamma att beställa, beställ nu. Gå till din lokala butik, din favorit ehandlare eller förläggarbutik och lägg en order på det däringa spelet som du vill ha eller ge bort!
Ha det gott alla, må tärningen vara med er!

/Jimmy
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Jimmy;n110303 said:
Det är en av komponenterna - en stark sådan - i företaget som tar vid i samma anda. Ringkvist Logistics AB bildades i mitten av juli för att med katapult skicka rollspel in i allmänhetens vardagsrum.

Era produkter skickas snarast efter ordern kommit oss tillhanda, beställer du en onsdag ska du kunna ha spelet till helgen.
/Jimmy
Känner inte till Lekberg. Vilka titlar/företag distribuerar ni åt? Om det är denna service och speed jag kan förvänta från bland annat Helmgast och Järnringen är det kanon! (därmed inte sagt att det var dåligt innan - nämner bara de företag jag bryr mig om)
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
tull;n110313 said:
Om det är denna service och speed jag kan förvänta från bland annat Helmgast och Järnringen är det kanon! (därmed inte sagt att det var dåligt innan - nämner bara de företag jag bryr mig om)
Ja, vi kanske ska ta det lugnt med katapult-liknelsen, men det är avsikten att du ska placera en order och ha den hos dig inom en vecka. Oftast ska det gå fortare än så. Vidare beror det ibland på fraktsätt och speditör, det är några led inblandade i att få spelet till soffbordet. :)

Av respekt för mina kunder så går jag inte ut med något, ännu. Men några har skrivit om sina logistiklösningar på sina bloggar. När företagets webb blir klar kommer det stå att läsa i klarttext vilka kunderna är om de inte själva säger något tidigare.

Min poäng är återigen - köp rollspel - oavsett vem som distribuerar! Ha kul, sprid glädjen!
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Heja, Jimmy! Ett stort, fett lycka till med din verksamhet!

Det är glädjande att du tagit vid där Anders så hastigt och tragiskt slutade. Men jag hoppas och vet att du kan bli positiv kraft för hela hobbyn, både genom distributionen och andra järn i elden!
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
hakanlo;n110514 said:
Heja, Jimmy! Ett stort, fett lycka till med din verksamhet!

Det är glädjande att du tagit vid där Anders så hastigt och tragiskt slutade. Men jag hoppas och vet att du kan bli positiv kraft för hela hobbyn, både genom distributionen och andra järn i elden!
Tack! Ett fett tack!
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
hakanlo;n110514 said:
Heja, Jimmy! Ett stort, fett lycka till med din verksamhet!

Det är glädjande att du tagit vid där Anders så hastigt och tragiskt slutade. Men jag hoppas och vet att du kan bli positiv kraft för hela hobbyn, både genom distributionen och andra järn i elden!
+1 på detta! Känns bra att någon inom hobbyn plockat upp facklan!

Stort lycka till Jimmy och jag lovar att stötta dig indirekt genom att beställa gott om rollspelsböcker för dig att distribuera! :)
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Inkognito;n111545 said:
...stötta dig indirekt genom att beställa gott om rollspelsböcker för dig att distribuera! :)
Jag distribuerar gärna! Men först och främst, JA, köp grejerna! Sen får vi se vem som skickar´t!
(Gärna vi mig då..)
 
Top