Nekromanti [Promotion] Reaper Bones V kickstarter

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
För den som är intresserad av miniatyrer så håller Reaper Miniatures just nu på att kickstarta den femte omgången av sina Bones-miniatyrer - en serie billiga plastminiatyrer som är alldeles lagom för rollspelande. För tillfället har de ett grundset med 126 figurer (kommer nog ett par till under kickstartern via stretch goals) för $120, plus ett antal tilläggsfigurer som man kan köpa antingen enstaka för stora figurer (t ex ett par gigantiska drakar för $14 var), eller i tematiska expansionsset för $50. Kickstartern tar slut strax efter månadsskiftet, men även efter det kan man stoppa in pengar i en pledge manager ifall man vill ha mer än man pledgeat för från början (vilket dock inte låser upp fler stretch goals, vilket pledges under kickstartern gör). Beräknad leverans är april 2021 (så om 1½ år). Det kan vara bra att veta innan man bestämmer hur mycket man vill pledgea att moms tillkommer, samt oklart belopp för frakt (det är svårt att veta hur situationen ser ut om 18 månader i dagens kaosvärld, men Reaper tittar på möjligheterna att öppna ett lager i Tyskland iom att deras brittiska lager eventuellt blir opraktiskt iom Brexit).


Jag använder själv Bones-figurer till viss del när jag spelar (tillsammans med Wizkids-figurer), och är rätt nöjd med deras kvalitet. De är lite mer grovhuggna än Wizkids plastfigurer, men inte så det stör.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag passar på att puffa lite för den här, då Kickstartern tar slut på lördag kl 23 svensk tid, och $120 (plus moms och frakt) är ett hejdlöst bra pris för drygt 130 plastfigurer av varierande storlek.

För den som vill ha lite färre figurer så har de även delat upp grundsettet i mindre grupper - inte riktigt lika prisvärt, men fortfarande billigare än i detaljhandeln. Och det finns många riktigt spännande expansioner som man villhöver, och förmodligen kommer det att rassla till ordentligt nu i slutet av kickstartern (som det ju oftast gör).
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Och för den som inte vill hoppa in för hela $120+frakt och moms så har de lagt till ett "Lär dig måla"-kit för $40, som innehåller 12 miniatyrer (som vad jag kan se är kopior av miniatyrer som redan finns i grundsetet), 12 färger, 2 penslar, och en instruktionsbok.
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Har backat Bones och ligger i wave 5 för tillfället. Är första gången jag backar deras kickstarters och såg först April 2020 men efter någon dag insåg jag att det var April 2021 vilket kanske är mer logiskt med tanke på mängden med miniatyrer. Leveranstiden ger mig iaf utrymme att hinna lära mig måla. Hela min rollspelsgrupp utom jag målar så är väl på tiden.
 
Top