Nekromanti [Promotion] Ny konstbok med Simon Stålenhag!

NilsK

Ligist
Joined
28 Dec 2003
Messages
441
Location
Stockholm
Vi på Fria Ligan är mycket stolta att presentera vårt senaste projekt: en påkostad konstbok av Simon Stålenhag. Stålenhags folkhemsfuturustiska bilder gjorde sensation när de släpptes på internet för ett år sedan. Teknikbibeln Wired hyllade, The Verges artikel om bilderna blev delad mer än 50,000 gånger och till och med J.J. Abrams hörde av sig.

Nu ett år senare släpper vi en påkostad konstbok i stort format, tjockt papper, klotrygg – fullmatad med både bilder och text som ger en inblick i livet på Mälaröarna i skuggan av maskinerna.

Läs mer på vår blogg! http://frialigan.se/2014/fria-ligan-ger-ut-konstbok-med-simon-stalenhag/

Förbeställ boken redan idag. http://frialigan.se/produkt/ur-varselklotet-simon-stalenhag/
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,547
Location
Rissne
Coolt!

...Så när kommer rollspelet? Har varit sugen på att skriva, eller åtminstone spela, ett sådant sedan jag först såg bilderna...
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,892
Location
The Culture
Den där kommer jag helt klart att beställa. Jag har flera gånger varit nära att köpa några av Stålenhags bilder, men delvis stoppats för att jag inte kunnat bestämma mig för vilka jag vill ha mest.

NilsK;n36490 said:
Bra fråga! Inga planer på rollspel just nu, men vem vet...
Så det finns alltså koncept i Sverige som Fria Ligan INTE håller på att skriva ett rollspel om? :eek:

/tobias
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
mm ... ett rollspel om 70-80-talssverige, ett par decennier sedan utomjordingarna lämnade oss. Kvar blev bara deras teknik, som vi bara till en del förstår.
Snow said:
Utomjordningarna kom och lovade oss gratis energi och ett jämlikt samhälle utan lidande. Men vi var för kassa, vi kunde aldrig lära oss tillräckligt snabbt och bra för att använda deras interface. Så de gav upp och stack. Det kostade för mycket att frakta bort maskinerna så de blev klar. Men så upptäckte barnen dem. Tränar man från barnsben så kan man lära sig att styra maskinerna. Men de som vet hur de egentligen fungerar har försvunnit. Nu är det upp till oss.
Arfert said:
Men var är konflikten/dramat?
krank said:
Jag vet inte om jag drömt det, men jag vill minnas att jag läst bakgrundsmaterial till den här världen. Som fick mig att associera till Arkiv X fast i Sverige. Grå sossebetong, byråkrati och märkliga ting i zonerna.

Men jag kan ha drömt det, som sagt.
Snow said:
Den fick inte plats i kommentaren. :-/

Nya åldern med maskinerna. Gamla världen förstår inte hur bra maskinerna är, blir rädd och slår ner maskinrörelsen.

De unga splittras och löper amok. En del försöker försonas. En del försöker göra revolution. En del blir rouges.
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
570
Location
Skogen
Gurgeh;n36492 said:
Så det finns alltså koncept i Sverige som Fria Ligan INTE håller på att skriva ett rollspel om? :eek:
Ja: Coriolis! ;)

Och för att hålla mig till ämnet: Det här är en bok som jag kommer köpa hårdare än den hårdaste hårdheten. Grymt projekt!
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
krank;n36486 said:
Coolt!

...Så när kommer rollspelet? Har varit sugen på att skriva, eller åtminstone spela, ett sådant sedan jag först såg bilderna...
Kan ha fel, men var det inte så att en forumist kontaktade Simon, som inte alls hade rollspel i tankarna...?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,547
Location
Rissne
CapnZapp;n36536 said:
Kan ha fel, men var det inte så att en forumist kontaktade Simon, som inte alls hade rollspel i tankarna...?
Både jag och Stövelkatten har kontaktat honom.

Stövelkatten fick inget svar vad jag minns.
Jag fick ett svar, men eftersom jag var dum i huvudet och frågade "får jag licensiera bilderna" istället för "vill du samarbeta om att göra ett rollspel om den värld du redan hittat på" så blev det ett nej. Och jag har inte kommit på något bra sätt att formulera ett nytt mail.

Jag funderar dock på att tjata på Fria Ligan om att vi tillsammans borde fråga honom. Nu har han ju kontakt med dem trots allt, så han är lite insyltad.
 
Top