Nekromanti [Promotion] Nordiska Väsen av Fria Ligan på Kickstarter!

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,237
Fria Ligan Kickstartar ett nytt skräckrollspel, Nordiska väsen, baserat på Johan Egerkrans konstböcker, med mysteriebaserad skräck i norden på 1800-talet (Johan kallar det för "Troll-Chock"). Flera WRNU-are är involverade, då huvuddesigner av spelet är Nils Hintze (Nässe), layout av Dan Algstrand (Dante) och jag skriver ett äventyr till spelet.

Nordiska väsen – rollspelet utspelar sig i Norden i mitten av 1800-talet – men inte riktigt så som vi känner till det idag. Det är ett mytiskt Norden där sägnerna är sanna. Där vidsträckta skogar täcker landet och ett fåtal städer utgör industrialiseringens och upplysningens fyrar, symboler för den kommande ordningen. På landsbygden är det fortfarande de gamla traditionerna som styr. Där vet folk vad som ruvar i mörkret.

De erbjuder också förbeställning för de som inte vill backa på Kickstarter, på grund av deras anti-fackliga ställning. De har en mer djupgående förklaring om sin hållning på sidan.

Nordiska väsen på Kickstarter

 

Attachments

Munkholt

Veteran
Joined
9 Jan 2005
Messages
30
Location
København
Yep, jeg er på. Og min hustru er fan af Johan Egerkrans, så vi trækker på fællesøkonomien! :)
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
469
Location
Uppsala
Backat! Nordiska väsen, Skrômt och CoC Sverige i vår då... Anar ett tema där.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,992
Location
Umeå
Äsch... skulle ju inte backa nått mer 2019! Backade Nordiska väsen istället. Visade sonen som blev peppad av trailern, vilket resulterade i att jag höjde pledgen. Varför är det så kul att köpa rollspel?!
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
498
Tänkte att det skulle bli skönt med en paus från KS ett tag och så dök detta spelet upp :)
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,237
Monokel;n335221 said:
Backat! Nordiska väsen, Skrômt och CoC Sverige i vår då... Anar ett tema där.
Spel med äventyr av mig är helt enkelt din grej?

(Nej, men skämt åsido, mer jag som ska sätta tentaklerna i all svensk skräck)

Khan;n335222 said:
Alltså, bästa tänkbara GIFen!
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
469
Location
Uppsala
gabrielledebourg;n335252 said:
Spel med äventyr av mig är helt enkelt din grej?
Ja, det var förstås den uppenbara gemensamma nämnaren! :D
 
Top