Nekromanti [Promotion] Intervju med Krille Sundelin om Hjältarnas tid

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
"[Vi] kände också att tiden var mogen för ett modernt fantasyrollspel som beaktar att det är fler än bara “unga eller medelålders vita män” som vill spela rollspel."

Hjältarnas tids upphovsman, Krille Sundelin, berättar om bakgrunden till varför han ville göra detta nya fantasyrollspel.

"Mycket av intrycken i dagens samhälle kommer från förpaketerade budskap. Med Hjältarnas tid hoppas vi frigöra spelarnas fantasi och skaparkraft. Därför är världen medvetet inte bestämd eller definierad, utan är upp till varje spelgrupp att skapa och fantisera kring."

Intervjun finns här:


http://helmgast.se/hjaltarnas-tid/vad-ar-hjaltarnas-tid/
 

Fjodor Pollett

Swordsman
Joined
10 Dec 2013
Messages
411
Location
Lund
"Istället kommer vi att skriva små bitar av världen i äventyr och äventyrsserier, men vi kommer inte sätta dem på en karta. Det är snarare upp till spelgruppen själva att sätta in äventyren och deras platser på sin egen karta som de bygger ut under spel. På så sätt känner spelarna ägandeskap över sin skapelse och vågar hitta på fritt."

Strålande, precis vad jag efterlyst!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Fjodor Pollett;n195237 said:
"Istället kommer vi att skriva små bitar av världen i äventyr och äventyrsserier, men vi kommer inte sätta dem på en karta. Det är snarare upp till spelgruppen själva att sätta in äventyren och deras platser på sin egen karta som de bygger ut under spel. På så sätt känner spelarna ägandeskap över sin skapelse och vågar hitta på fritt."

Strålande, precis vad jag efterlyst!
Yes, mycket bra.
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
511
Jag har en dotter som är sju år gammal (ung). Är Hjältarnas tid på lite väl avancerad nivå för henne, även om jag är spelledare, är Äventyr då att föredra?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
P.eLL.e;n195250 said:
Jag har en dotter som är sju år gammal (ung). Är Hjältarnas tid på lite väl avancerad nivå för henne, även om jag spelledare, är Äventyr då att föredra?
Vi har inte testat med en så ung publik. Min magkänsla säger mig att om du är lyhörd och kan hjälpa kan Hjältarnas tid funka för så unga spelare, men jag tror att Äventyr är bättre anpassat för den åldersgruppen.
 

shugal

Veteran
Joined
27 May 2009
Messages
34
Location
Örebro
Krille;n195251 said:
Vi har inte testat med en så ung publik. Min magkänsla säger mig att om du är lyhörd och kan hjälpa kan Hjältarnas tid funka för så unga spelare, men jag tror att Äventyr är bättre anpassat för den åldersgruppen.

Hur ung publik har ni testat med då? Funderar på om det kan vara lämpligt för 12-åringar?

F ö glädjer det mig att ni utvecklat ett såpass intressant och öppet rollspel för nybörjare!
 
Top