Nekromanti Fummelpodden – Mycket snack och lite verkstad

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,512
ceruleanfive;n330546 said:
Vi snackar om slumptabellernas för- och nackdelar, samt deras möjligheter och begränsningar.
Bra avsnitt! Och antingen inbillar jag mig eller så var ni ovanligt överens denna gång.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
luddwig;n331172 said:
Bra avsnitt! Och antingen inbillar jag mig eller så var ni ovanligt överens denna gång.
Tackar! Vet inte vad som hände faktiskt... Var det något i teet, kanske?
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,539
Location
Umeå
Kul diskussion, som vanligt. Lite spretig, kanske. Jag hade svårt att hänga med på nyansskillnaderna i era definitioner om sandlådor och öppna världar :)
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
Björn Wärmedal;n334252 said:
Kul diskussion, som vanligt. Lite spretig, kanske. Jag hade svårt att hänga med på nyansskillnaderna i era definitioner om sandlådor och öppna världar :)
Jag tror att jag var den enda som alla förstod vad jag yrade om. :D

En öppen värld ger möjligheten att traska runt fritt, men plotten kan fortfarande vara helt låst. En sandlåda kan vara extremt begränsad utrymmesmässigt, men låter spelarna/rollpersonerna fritt skapa sin egen plot.

Så, öppen värld handlar om det geografiska utrymmet och sandlåda handlar om utrymmet att skapa narrativ.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,512
ceruleanfive;n334240 said:
Vi diskuterar utforskning och öppenhet – skillnaderna mellan öppna världar och sandlådor, mellan datorspel och rollspel, mellan tradd/OSR och samberättande.
Med den där innehållsförteckningen förväntar jag mig som minst ett tvåtimmarsavsnitt.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
luddwig;n334256 said:
Med den där innehållsförteckningen förväntar jag mig som minst ett tvåtimmarsavsnitt.
Vi hävdar bara att vi har diskuterat det – inte att vi faktiskt har sagt något uttömmande eller ens vettigt om varje punkt. ;)
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
Björn Wärmedal;n334600 said:
Asså. Besvikelsen nu, när det är måndag men en hel vecka kvar till nästa avsnitt. Jag lider!
Det värsta är att besvikelsen hinner infinna sig två gånger till. Vi kör ju var fjärde vecka nu. :(
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
Skriv till era lokala ombud och kräv förbättring!

Vi har ju tyvärr haft det här releaseschemat i princip hela året, till följd av nya jobb och nya familjemedlemmar. Får kanske ta lite från de undansparade rollspelsmiljonerna, så att vi kan generera lite fler rollspelsmiljoner! ;)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,539
Location
Umeå
Fummelpodden behöver franchiseas, eller vad en nu kallar det. Bli ett poddnätverk, eller nåt.

ELLER IAF KLONA SIG! DET ÄR VÄL INTE FÖR MYCKET BEGÄRT?!
 
Top