Nekromanti Fummelpodden – Mycket snack och lite verkstad

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,716
PS. Blev lite sugen på att spela (för mig) ovanligt tolkiensk gå-i-skogen-fantasy medan jag lyssnade, men det kanske hade att göra med skogen och fälten utanför pendeltågets fönster mer än någon motreaktion.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,720
Location
Eskilstuna
DeBracy;n319183 said:
Jag vet inte om jag tycker det är en så träffande beskrivning. I det här fallet har jag inget att invända mot er diskussion, och inget minne av att vad vi kom fram till på samma ämne (men jag minns och hittar i alla fall att vi lyft Krilles gamla käpphäst "Ska du skriva Drakar och Demoner utan ankor, istället för att ta ankorna ur Drakar och Demoner?").

För övrigt så syndes det på "första sidan" att det var nytt inlägg här, men inte nu när jag är i tråden.
"Även en trasig klocka" säger jag och syftar såväl på oss som på forumet. ;)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
ceruleanfive;n323258 said:
Vi försöker lista ut det här med målande men effektiva miljö- och utseendebeskrivningar i rollspel.
Intressant diskussion som vanligt, och grattis till silvermedaljen. Tänker att jag borde ge Signaler från zonen en chans för att se om dom faktiskt förtjänade att vinna. :wink:

En tanke inför framtida avsnitt... Jag tycker att det vore intressant ifall ni kunde bjuda in någon från Stockholm kartell och diskutera "modern" OSR.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,720
Location
Eskilstuna
luddwig;n323355 said:
Intressant diskussion som vanligt, och grattis till silvermedaljen. Tänker att jag borde ge Signaler från zonen en chans för att se om dom faktiskt förtjänade att vinna. :wink:
Tackar! Å ena sidan är det ju väldigt svårt att tävla i popularitet mot en internationell spelproducent, å andra sidan var det ju flera toppenpoddar som inte var nominerade. :)

luddwig;n323355 said:
En tanke inför framtida avsnitt... Jag tycker att det vore intressant ifall ni kunde bjuda in någon från Stockholm kartell och diskutera "modern" OSR.
Kan vara riktigt intressant! Sysp har gjort mig väldigt sugen på att spelleda mer OSR:igt, även om jag vill ha själva spelupplevelsen mer traddig/indieflummig. Så att norpa lite tankar och tips från någon kartellare kan ju vara ypperligt lägligt!
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
ceruleanfive;n323367 said:
...sugen på att spelleda mer OSR:igt, även om jag vill ha själva spelupplevelsen mer traddig/indieflummig. Så att norpa lite tankar och tips från någon kartellare kan ju vara ypperligt lägligt!
Jo, kartellarna har ju en enorm rutin av att spelleda och skriva OSR. Jag upplever också att det finns en del missuppfattningar om OSR, till exempel att det skulle vara stridsfokuserat och konservativt, som kan vara intressanta att ta upp till diskussion.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,720
Location
Eskilstuna
Heads up: Morgondagens avsnitt blir lite försenat. Men det blir å andra sidan extra långt! Och har två gäster!
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
313
ceruleanfive;n327553 said:
Heads up: Morgondagens avsnitt blir lite försenat. Men det blir å andra sidan extra långt! Och har två gäster!
Lovande!
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,720
Location
Eskilstuna
Sysp;n327555 said:
Ptja, att det har två gäster och extra långt kan jag definitivt lova. ;) Och att vi har gäster gör ju att chansen för att något vettigt sägs skjuter i höjden!
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
313
ceruleanfive;n327571 said:
Så värst försenat blev det visst inte...

Episode 40 – RPG Theory (feat. Ron Edwards and Peter Malmberg)
Extra long, extra guests, extra noise—and extra English.

Ron Edwards and Peter Malmberg join the podcast to dive into developing RPG theory, why system does matter, what story is and to talk about the new community ”Adept Play”. And to eat Ahlgrens Bilar.
Klart intressant. Inte mitt favoritavsnitt men väldigt intressant.
 
Top