Nekromanti [Promotion] Eclipse Phase 2nd ed Kickstarter

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
Jag är å ena sidan väldigt sugen, å andra sidan verkar det ju mest vara en regelrevision - och jag har inget förtroende för att de ska bygga om reglerna såpass mycket som skulle vara nödvändigt (i mina ögon). Om jag spelleder EP så blir det ju med andra ord ändå med andra regler....

Funderingar:
- Är det NÅGON ny världsinformation? Eller åtminstone sorterad på något nytt sätt - jag har länge saknat en "kort, snabb sammanfattning av allt viktigt" som även inkluderar sånt som lagts till i alla expansionsböcker.
- Blir det några nya illustrationer?
- Kommer den här utgåvan att vara bättre layoutkorrad än till exempel den andra revisionen av första utgåvan? Den var ju rent bedrövlig när det gällde rubriker som hamnade helt fel, horungar och annat

Nåja, jag får fundera lite. Tyvärr lär det väl dröja innan jag får några riktiga svar...

Hursomhelst, mycket bra att det hålls i tryck och uppdateras - kanske inte nödvändigtvis så mycket för oss som redan har en EP-grundbok, men bättre än att bara reprinta de gamla böckerna. Och jag gillar ju att EP finns - det var ju det spelet som inspirerade mig till att släppa mina spel via CC-licens och sånt ska ju naturligtvis uppmuntras!
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Ja, verkar vara mest regeluppdateringar (som behövs). Det enda jag hittat om världsinfo än så länge är detta:
The Eclipse Phase universe is largely the same, with a few tweaks. We’ll go deeper into the changes during the Kickstarter campaign and Open Playtest!
Och jag antar att layouten blir annorlunda, de skriver så här:
Redesigned Book — A spread-based organization keeps material close-at-hand with less page-flipping.
 
Top