Nekromanti [Promotion] discordia firar 75 äventyr

Tsianphiel

Swordsman
Joined
11 Jul 2007
Messages
419
Location
Edmonton
Discordia firar att jag har skrivit 75 äventyr i 20.000-teckenserien. Feel free att gå in och rösta på vilka tre jag skall översätta till engelska.

discordia
 

Fridigern

Swordsman
Joined
23 Sep 2014
Messages
404
Vilken skatt!

Har läst Amon Akkars hemlighet som liknar ett riktigt bra grottkräl, med precis den där mängden kulturspel och mysterier som gör det intressant. Tror det skulle passa mycket bra in i den kommande Skymningshavet-kampanjen till retro-DoD.

Coolt med ett äventyr till Drakar & Demoner Samuraj också! Blir sugen på att skriva äventyr till något uråldrigt från hyllorna jag med.

I övrigt är det väldans många spel jag aldrig hört talas om. Några rekommendationer för botaniserandet? Något intrigfrö som är extra bra?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Mindet bogglas av hur jädra produktiv du är. Bogglas!
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Riktigt imponerande!!!

Har du hunnit spela några av dem? Vore jättekul att höra vilka du är mest nöjd med.
 

Tsianphiel

Swordsman
Joined
11 Jul 2007
Messages
419
Location
Edmonton
Fridigern;n188693 said:
I övrigt är det väldans många spel jag aldrig hört talas om. Några rekommendationer för botaniserandet? Något intrigfrö som är extra bra?
Nä, alla är ungefär lika dåliga :p

Det du måste komma ihåg när du läser är att de flesta är framkrystade på ungefär 5 - 8 timmar, inte korrlästa, inte speltestade, ingenting.

Jag gillar Geniet Victoria von Höpp för premissen, dvs att män inte funnits längre än sedan 1800-talet, och jag är hyfsat nöjd med Den Mekaniska Mätressen till Airship Pirates. Det första jag skrev, Adrenokrom till Aberrant, är rätt okej, men det lade jag ner mer tid på. Det som var svårast att skriva var Lönnmördaren och diplomaten till Amaranthine, men det beror på att Amaranthine inte är ett så inspirerande rollspel. Det är svårt att få idéer till det för det är inte så tydligt vad rollpersonerna skall göra. Det jag absolut inte hade väntat mig skulle bli så bra som det blev är Slaget om Christchurch till CthulhuTech!, eftersom jag tycker att det är ett rätt eländigt rollspel. Annars vet jag inte. Du får läsa och se om det är något som faller dig i smaken.
 

Tsianphiel

Swordsman
Joined
11 Jul 2007
Messages
419
Location
Edmonton
gorillotaur;n188694 said:
Hurra! Så jävla starkt jobbat.
Dante;n188699 said:
Mindet bogglas av hur jädra produktiv du är. Bogglas!
Jag lider av åkomman "jag är inte värd mer än jag producerar" plus en redig skopa impostor syndrome. Jag tror den största anledningen till att det blivit så många är att jag är jävligt envis och vägrar avsluta projekt innan de är färdiga. Med tanke på att det har tagit fem år att skriva 75 äventyr och jag har typ 140 kvar att skriva så lär jag väl bli klar när jag går i pension.
 

Tsianphiel

Swordsman
Joined
11 Jul 2007
Messages
419
Location
Edmonton
Nässe;n188804 said:
Har du hunnit spela några av dem? Vore jättekul att höra vilka du är mest nöjd med.
Nä, jag har inte spellett ett enda. Jag bara kräks ur mig dem och hoppas att de funkar. Jag är nog mest nöjd med Adrenokrom och Amon Akkar, men jag gillar Geniet Victoria von Höpp och Imperatrix för att de är lite feministiska. Och Outbreak för jag fick idén på morgonen och skrev hela dagen och var klar på kvällen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,559
Location
Rissne
Sjukt imponerande. Och inspirerande. Jag känner att jag skulle behöva göra något liknande bara för att komma över prestationsångesten jag alltid har när jag skriver äventyr. Jag vill gärna tänka mig att om man skriver mycket så vänjer man sig kanske vid skrivandet mer, och att släppa prestigen och bara släppa utan korr eller speltest tror jag är skitbra.
 

Tsianphiel

Swordsman
Joined
11 Jul 2007
Messages
419
Location
Edmonton
Ja, en av anledningarna till att skriva såpass korta äventyr var att släppa perfektionist-rinken. Tidigare har jag haft svårt för att göra något som inte är korrläst och testspelat till döds. Produktionstakten blir inte så hög då. Prestationsångest är heller inte så kul.

Så ja, jag tror det kan hjälpa, men det blir MYCKET ångest i början, mycket "vad fan håller jag på med, är jag dum i huvudet" etc.
 

Tsianphiel

Swordsman
Joined
11 Jul 2007
Messages
419
Location
Edmonton
Kalil;n215027 said:
För att det inte är det som är poängen med äventyren för mig. Men det har också att göra med att jag inte har haft en reguljär spelgrupp på ett tag heller.
 
Top