Nekromanti [Promotion] Coriolis är tillbaka!

Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
Men Nils, ni får sluta att pumpa mig på pengar nu... hur ska jag hinna backa alla kampanjer om alla fortsätter att vara coola?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,917
Location
Sandukar
Om jag köper alla resterande Fraktionärer - betyder det att det finns ett dussin bilder på mig i spelet då? ;-)
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,361
Oj, vad kul!

Två frågor, hur tjocka blir böckerna och hur mycket är ändrat utöver rena regler från första versionen av spelet (alltså världen och så)?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,018
Location
Sthlm
Ang. Mörkret mellan stjärnorna. har ni pratat med Björkelid eller bara kört?
Det känns inte helt toppen för min del att vi ska ha två svenska rollpelsprodukter med samma namn, särskilt inte när den som finns redan håller superhög kvalitet (det kommer ju Coreolis också att göra, såklart).
 

NilsK

Ligist
Joined
28 Dec 2003
Messages
441
Location
Stockholm
@Marco: Ja men absolut! Men det är Coriolis så vi gör 12 maskerade versioner av dig. Ok? Tänk att kunna peka på alla tolv och veta att du finns bakom masken!

@Paal: Vi vet ej hur tjocka böckerna blir än men om vi når box så tänk M0 i omfång, kanske lite mer. Det är stora förändringar överlag, uppdaterad setting och framförallt mer av den varan. Spelet kommer fokusera mer på utforskandet av hela horisonten, inte bara Kua-systemet. Tanken är att man ska kunna spela länge med bara grundboxen/boken.

@Jocke: Vi har inte pratat med Anders om detta. Dels är det bara en undertitel (för att markera att det inte är samma spel) och dels har den använts i Coriolis-sammanhag tidigare (Mattias Liljas roman har t.ex samma titel). Vi tror chansen att man blandar ihop Coriolis med Upsalasviten är ganska marginell :) Med det sagt så pratar vi med Anders om lite annat just nu :p
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Jag backade på EARLY BIRD – FRIHANDLARE nivån. Det skulle vara nice men möjligheten att lägga till Emissarien som försvann som en add on. Något som kanske kan fixas?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,533
Location
Rissne
WOHO TAKE MY MONEY!

Jag vågade inte riktigt gå upp till 2000-kronorsnivån direkt, men vi får se hur det känns när dagen D börjar närma sig... Om det finns några kvar...
 

Sopbil

Veteran
Joined
9 Dec 2011
Messages
180
Location
Södertälje
Mycket trevliga nyheter! Fingret på backerknappen...

Ett par funderingar dock:

Mina spelare har redan rollpersoner skapade i Järnringens Coriolis som dom trivs väldans bra med, kommer dessa kunna användas i Fria Ligans Coriolisvärld? (Finns samtliga yrken kvar t.ex)

Kommer det skapas konverteringsregler för dom gamla produkterna?

Det finns ett par påbörjade äventyrssviter (t.ex "Mahanjis väktare" och "I Skuggan av Kandah") Kommer dessa få en fortsättning i er regi?

Betyder "Modifierad variant av År Noll:s regelssystem" att det blir tärningspölar och hårdlåsta specialförmågor som enbart kommer vara tillgängliga för vissa yrken i ert Coriolis?
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
666
Location
Nibiru
Sopbil;n95967 said:
Mina spelare har redan rollpersoner skapade i Järnringens Coriolis som dom trivs väldans bra med, kommer dessa kunna användas i Fria Ligans Coriolisvärld? (Finns samtliga yrken kvar t.ex)
Ja - yrken / koncept kommer att tweakas lite, men alla finns kvar.

Sopbil;n95967 said:
Kommer det skapas konverteringsregler för dom gamla produkterna?
Ja.

Sopbil;n95967 said:
Det finns ett par påbörjade äventyrssviter (t.ex "Mahanjis väktare" och "I Skuggan av Kandah") Kommer dessa få en fortsättning i er regi?
Lämnar denna fråga till Nisse och Kosta. Ambitionen är att slutföra även dessa sviter, även om fokus ligger på Ikonernas nåd.

Sopbil;n95967 said:
Betyder "Modifierad variant av År Noll:s regelssystem" att det blir tärningspölar och hårdlåsta specialförmågor som enbart kommer vara tillgängliga för vissa yrken i ert Coriolis?
Tärningspölar, ja. Hårdlåsta specialförmågor, nej.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,917
Location
Sandukar
NilsK;n95943 said:
@Marco: Ja men absolut! Men det är Coriolis så vi gör 12 maskerade versioner av dig. Ok? Tänk att kunna peka på alla tolv och veta att du finns bakom masken!
Du dödade lite min pepp-level nu. :-/

Annars kanske jag skulle kunna bli 12 olika rymdskepp?
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,296
Location
Kullavik
NilsK;n95943 said:
Med det sagt så pratar vi med Anders om lite annat just nu :p
...och DET är man såklart sugen på att höra mer om!
 
Top