Nekromanti [Promo] KULT: Divinity Lost - 1,500,000 kr i funding och Svarta Madonnan kommer åter!

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
När vi börjar närma oss upploppsrakan - med en vecka kvar - bryter KULT: Divinity Lost genom 1,5mkr i funding och låser samtidigt upp delmålet att för första gången publicera Den Svarta Madonnan på engelska. Så en dryg vecka kvar för att hänga med tåget på den mest framgångsrika rollspelskickstartern från en svensk förläggare någonsin! :)

https://www.kickstarter.com/project...ost-horror-roleplaying-game-rpg/posts/1526965

 

Attachments

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,083
Hoppas ni återanvänder en hel del av illustrationerna från gamla Kult som i bilden ovan. Bra med en stretchgoal som ger möjlighet att beställa scenarierna i tryckt form.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
Evokee;n168480 said:
Hoppas ni återanvänder en hel del av illustrationerna från gamla Kult som i bilden ovan. Bra med en stretchgoal som ger möjlighet att beställa scenarierna i tryckt form.

Tackar. Det blir en fin balansgång i att behålla essensen av vad Den Svarta Madonnan är och samtidigt uppdatera och pusta en del trubbiga sektioner i spelet, utan att tappa detta.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,548
Location
Rissne
Kommer Svarta Madonnan också att finnas i butik senare? Är det fortfarande mest specialversionerna av grundboken som inte kommer att finnas tillgängliga framöver?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Bjuder ni hela wrnu på kakor nu då? Kan ni lägga till som stretch goal på 2mille?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
krank;n168536 said:
Kommer Svarta Madonnan också att finnas i butik senare? Är det fortfarande mest specialversionerna av grundboken som inte kommer att finnas tillgängliga framöver?

Korrekt. Ja, den kommer att finnas i butik. Dock kan vi inte garantera priset senare.
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Booyah! Nu har jag också kastat pengar åt ert håll. Förväntar mig inget mindre än stordåd.
 

Karlakarlen

Veteran
Joined
11 Oct 2008
Messages
63
Evokee;n168480 said:
Hoppas ni återanvänder en hel del av illustrationerna från gamla Kult som i bilden ovan.
Själv hoppas jag på en totalrenovering så långt pengarna räcker, både text och bildmässigt, För jag är inte så pepp på att köpa exakt samma äventyr en gång till. Låt killen som gjorde nya regelomslaget jobba! :)
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Förlåt om jag är dum i huvudet. Men funkar add-ons så att man bara plusar på sin pledge så mycket som add-onen kostar? Hur fan vet ni vad det är jag vill ha för pengarna?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Cassius;n168723 said:
Förlåt om jag är dum i huvudet. Men funkar add-ons så att man bara plusar på sin pledge så mycket som add-onen kostar?
Ja.

Cassius;n168723 said:
Hur fan vet ni vad det är jag vill ha för pengarna?
De läser dina tankar.

Skämt åsido, efter att kickstartern är avslutad skickas det i allmänhet ut en enkät av något slag där du talar om vilka extramål du ville ha, plus att man brukar få bekräfta sin adress och sånt.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Gör bara inte misstaget som jag brukar göra: plussa på för en massa addons och sen glömma bort vilka addons man plussade på för, så att när enkäten kommer så sitter man där och undrar "vad fan var det jag lade på $30 till för?"
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,033
Är det möjligt att köpa digitalversionen av Madonnan med en pledge för enbart digitalversionen av grundboken, eller krävs en pledge för en fysisk version (som det gör för att köpa Bible edition)?
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,083
Karlakarlen;n168694 said:
Själv hoppas jag på en totalrenovering så långt pengarna räcker, både text och bildmässigt, För jag är inte så pepp på att köpa exakt samma äventyr en gång till. Låt killen som gjorde nya regelomslaget jobba! :)
Jag hoppas också på mycket nyskrivet.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
McKatla;n168731 said:
Är det möjligt att köpa digitalversionen av Madonnan med en pledge för enbart digitalversionen av grundboken, eller krävs en pledge för en fysisk version (som det gör för att köpa Bible edition)?
Ja, har du en Digital Edition Core rules PDF kan du även skaffa Black Madonna PDF.
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
380
Location
Birmingham, UK
Fråga om Add-Ons:
Jag har helt enkelt adderat vad de saker jag vill ha (som finns tillgängliga atm) och plussat på detta till min original-pledge, kommer detta fungera eller måste man göra en separat pledge någonstans? Hur vet Helmgast vilka saker jag ville ha eftersom man inte kan skriva en kommentar eller liknande i samband med sin pledge för att specificera vad pengarna ska gå till...

/förvirrad Jens
 
Top