Nekromanti [Promo] KULT: Divinity Lost - 1,000,000 kr i funding!

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Vi är oerhört glada och stolta att kunna presentera att Kickstarter-kampanjen för KULT: Divinity Lost har nått över en miljon kr, och över 1000 backers, på mindre än fyra dygn. Helt galet!

För den engelska publiken kom även nyheten att den mytomspunna Svarta Madonnan kan komma på engelska, för första gången.

Än finns specialutgåvor kvar av spelet, men lagren betas av fort. Så ta gärna en tit in. https://www.kickstarter.com/projects/1037361623/kult-divinity-lost-horror-roleplaying-game-rpg

Här finns trailern för spelet:
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Helvetes jäklar vad det går fort när man har kul!

EDIT: Detta måste vara ett rekord?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Kul! Det borde vara så pass mycket att den internationella nördpressen får syn på det hela och det blir mycket mycket mer!
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Hur funkar det där med add-ons egentligen? Tänkte att jag skulle hålla mig från att pledga till sista dan då alla add-ons var upplåsta, men nu kan jag inte hålla mig längre. Ska jag själv addera totalsumman för mina add-ons utan att specificera vad de extra pengarna är menta att gå till? Verkar krångligt.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Evokee;n161443 said:
Hur funkar det där med add-ons egentligen? Tänkte att jag skulle hålla mig från att pledga till sista dan då alla add-ons var upplåsta, men nu kan jag inte hålla mig längre. Ska jag själv addera totalsumman för mina add-ons utan att specificera vad de extra pengarna är menta att gå till? Verkar krångligt.
Exakt så. När KS är slut får du ett mail med en länk där du ombeds specifiera vad dina pengar ska gå till utöver din pledge. Hur enkelt som helst. Du ka även lägga en summa nu (som inte deas från ditt konto än) och sen kan du trycka på Manage pledge och ändra summan till du är nöjd.
?
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Då väntar jag lite till. Vad blir svarta madonnan förresten? En översättning och omskrivning av den tidigare svenska förlagan? Bra typ av add-on förresten. Hoppas på ytterligare en modul som add-on vid 2 miljoners sträcket.

Är väldigt sugen på en läderinbunden version. Men är det värt det? 1500 är ganska mycket pengar, men visserligen något jag för tillfället har råd med. *samvetskval*
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,303
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Stort grattis! Hoppas det blir ännu mer, sen för att vara lite grinig kan jag tycka att några fler av goalsen borde vara gratis. Men det ligger självklart i mitt eget intresse att få så mycket jag kan för pengarna.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
Ska jag vara med på min första kickstarter ska det vara för bibelutgåvan
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
Reddokk Fheg;n161484 said:
*tummen upp* bra jobbat och lycka till. kul att se att det går bra


Kan inte ändra inlägget längre.eller radera det. Ångrar nu min formulering men kan inte göra något för att ändra den.

Men nu efter jag tänkt genom vad jag skrev och insett hur stötande det kan uppfattas så önskar jag att jag kunde det, Man bör ju faktiskt tänka på de mindre priviligerade och inte förringa deras problem. vilket jag å det grövsta faktiskt gjorde.

Att ge tummen upp är ju faktiskt otroligt kränkande emot de som saknar tummar. och jag ber om ursäkt
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Kul att det går riktigt bra.

Hoppas det blir en variant av Kult där spelarna kan vara mer aktiva då det lätt blev mer reagera än agera på tiden jag spelade Kult. Ser också fram emot än mer fokus på karaktärerna och färre vapentabeller osv.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Hur ofta kollar ni crowdfundern? Jag kollar säkert ca 10 ggr om dagen :s... ligger redan högst upp min browser... hjälp!
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Evokee;n162973 said:
Hur ofta kollar ni crowdfundern? Jag kollar säkert ca 10 ggr om dagen :s... ligger redan högst upp min browser... hjälp!

Flera gånger dagligen. Samlar upp frågor för svar en gång per dygn ungefär. Fast du kanske menade andra? ;-)
 
Top