Dunder&Drakar Produktlista

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,270
Location
Göteborg, Lindome
Jag tänkte att jag skulle börja med att sammanfatta vilka produkter det finns till Dunder & Drakar just nu.

Dunder & Drakar, Äventyrsspelet
Förenklade grundregler till Dunder & Drakar. Innehåller fyra spelbara raser (människor, alver, dvärgar och halvlingar) och fyra klasser (krigare, magiker, präst och rackare) upp till och med grad 5. Fungerar för att prova på spelet och allt är helt kompatibelt med Basreglerna. Finns att köpa hos bokhandlare och på vår webbshop.

Dunder & Drakar, Basregler, Spelarens handbok
De kompletta reglerna för spelet upp till och med grad 10 (den så kallade heroiska nivån av spelet). Tio spelbara raser, sjutton klasser, hundratals knep, massor av nya vapen samt regler för ritualmagi. Finns att köpa hos bokhandlare och på vår webbshop.

Dunder & Drakar, Basregler, Spelledarens guide
Information och regler för en spelledare som spelar med Basreglerna. Monster, fällor och skatter som passar den heroiska nivån. Samt tips för spelledande - från allmänna råd till specifika regler. Finns att köpa hos bokhandlare och på vår webbshop.

Tsamnor Koths glömda valv
Ett helt fristående äventyr till Dunder & Drakar. Det är en översättning av ett äventyr som skrevs av Michael Mearls och gavs ut av Goodman Games 2003, men anpassat för Dunder & Drakar. Som många av deras äventyr har det en klar old-school-känsla och där finns mer än ett stänk av Cthulhu-influenser. Finns att köpa hos bokhandlare och på vår webbshop.

Sagan om den brinnande himlen, Rensningen av Portkjusa
Första delen i megakampanjen Sagan om den brinnande himlen. Som sig bör inleds äventyret på ett värdshus - ett stängt värdshus, där man möts i hemlighet strax före tolvslaget på nyårsafton i en belägrad stad. Det är en översättning av kampanjen War of the Burning Sky från EN Publishing, men anpassad för Dunder & Drakar. Finns att köpa hos bokhandlare och på vår webbshop.

Sagan om den brinnande himlen, Spelarhandledning
Ett 24-sidigt häfte med information för spelare (och spelledare) av kampanjen. Länder och myter som ger en känsla för de platser man kommer att spela i. Finns att ladda ner som PDF på www.brinnandehimlen.se eller i tryck till självkostnadspris direkt från Titan Games.

Sagan om den brinnande himlen, Kampanjguide
Ett 28-sidigt häfte med information endast för spelledaren för kampanjen. Här avslöjas alla hemligheterna och det ges ett sammandrag av vad varje kampanjdel handlar om. Det finns även tips på hur man kan modifiera kampanjen på olika vis. Finns att ladda ner som PDF på www.brinnandehimlen.se eller i tryck till självkostnadspris direkt från Titan Games.

Det är allt just nu, men det kommer mera. :)
 

Sopbil

Veteran
Joined
9 Dec 2011
Messages
180
Location
Södertälje
Rollformulär? Jag har hittat ett här som verkar ha designats efter D&D tredje utgåva. Är det detta som gäller eller finns det något nyare? Hittade inget i böckerna.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,270
Location
Göteborg, Lindome
Sedan - figurblanketter i alla ära, men det enklaste och roligaste sättet att göra en rollfigur på till Dunder & Drakar är min Figurtecknare. Jag har kört version 1.0 i lite av ett betatest i flera år nu och skall bygga om den till en version 2.0 innan sommaren.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Jag har fortfarande en tanke om att köra Rensningen av Portkjusa :) Men det har inte blivit av än.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,270
Location
Göteborg, Lindome
Är målet att ge ut hela Sagan om den Brinnande Himmelen ? Och när kan vi vänta oss nästa del?
(Hoppfulla ögon 👀)
Rent praktiskt lanserades ju kampanjen nu på senaste GothCon (även om produkterna blev klara våren 2019), så jag höll igen lite på den till dess. Men del 2 är under arbete och skall komma nu till hösten.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Lustigt nog visade mitt förlag inte beställningen förrän idag. Men det kanske bara är någon tröghet i systemet.
Så kan det kanske vara, köpte boken igår.
 
Top