SÄLJES (PRISKOLL) Mutant: Undergångens arvtagare (Alla Böcker)

Marsjoberg

Veteran
Joined
3 May 2014
Messages
4
Tjo!

Funderar på att sälja min samling av Mutant:UA och undrar vad den kan vara värd.
Böckerna är i fint sick dom ända riktiga skavankerna är på ena regelboken och ryggen på 3 av spelarböckerna.

Tack i förhand!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,999
Location
Ereb Altor
Finns numera i nytryck så långt ifrån så mycket som för 2 år sedan. Dock lär Ulvriketböckerna kunna inbringa minst 1000kr/st. Antagligen mer.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,211
Finns numera i nytryck så långt ifrån så mycket som för 2 år sedan. Dock lär Ulvriketböckerna kunna inbringa minst 1000kr/st. Antagligen mer.
Inte heller Österhavet, Karle eller Göborg har nytryckts. Vågar inte gissa priser för dem dock. Spelarboken finns visserligen i nytryckt men inte de lösa häftena.
 
Last edited:

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,999
Location
Ereb Altor
Inte heller Österhavet, Karle eller Gövorg har nytryckts. Vågar inte gissa priser för dem dock. Spelarboken finns visserligen i nytryckt men inte de lösa häftena.
De brukar gå för betydligt lägre priser dock.
 
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,401
Location
Nirvana
Jag hade hållit på böckerna minst ett år till - och särskilt de böcker som just nu finns ute i nytryck. Så småningom tar även FL:s nytryck slut och då kan det vara dags att sälja. Nu är inte en bra tidpunkt. Kanske inte ens de två Ulvriket-böckerna, samlingen verkliga dyrgripar. Vill minnas att jag fick över 3000 kr för var och en av dem. Men det var ett par år sedan, alltså före FL:s nytryck som verkar ha dragit ner hypen även för de böcker som inte nytryckts.
 
Last edited:

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Inte heller spelledarskärm / Hotell Hote finns i nytryck. Vid Regnbågens Slut finns inte heller och där har även en av skaparna som nu är med i Fria Ligan sagt att då de gav ut den limiterad i endast 1000ex (har jag för mig) så ska han kämpa för att den ej blir nytryckt. Kan det vara de böckerna som syns längst till vänster i bokhyllan?
Ulvriket tex skulle jag inte släppa för 1000kr. Är ju givetvis lite beroende på tur hur många större fiskar som ger högre bud men jag skulle gissa mer åt 1500-4000kr per bok där i fint skick utan något sönder och namnkludd i böckerna. Regelböckerna kanske det inte blir så höga bud för då de finns i något större upplagor och ligger ute till försäljning oftare.
 
Last edited:

Marsjoberg

Veteran
Joined
3 May 2014
Messages
4
Inte heller spelledarskärm / Hotell Hote finns i nytryck. Vid Rengbågens Slut finns inte heller och där har även en av skaparna som nu är med i Fria Ligan sagt att då de gav ut den limiterad i endast 1000ex (har jag för mig) så ska han kämpa för att den ej blir nytryckt. Kan det vara de böckerna som syns längst till vänster i bokhyllan?
Ulvriket tex skulle jag inte släppa för 1000kr. Är ju givetvis lite beroende på tur hur många större fiskar som ger högre bud men jag skulle gissa mer åt 1500-4000kr per bok där i fint skick utan något sönder och namnkludd i böckerna. Regelböckerna kanske det inte blir så höga bud för då de finns i något större upplagor och ligger ute till försäljning oftare.

Ja det är spelledarskärm / Hotell Hote och Vid Rengbågens Slut där till vänster. Den bilden kom visst inte med.

Men tack alla för era svar! Får ta med en riktigt funderare!
 
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,401
Location
Nirvana
Inte heller spelledarskärm / Hotell Hote finns i nytryck. Vid Regnbågens Slut finns inte heller och där har även en av skaparna som nu är med i Fria Ligan sagt att då de gav ut den limiterad i endast 1000ex (har jag för mig) så ska han kämpa för att den ej blir nytryckt. Kan det vara de böckerna som syns längst till vänster i bokhyllan?
Ulvriket tex skulle jag inte släppa för 1000kr. Är ju givetvis lite beroende på tur hur många större fiskar som ger högre bud men jag skulle gissa mer åt 1500-4000kr per bok där i fint skick utan något sönder och namnkludd i böckerna. Regelböckerna kanske det inte blir så höga bud för då de finns i något större upplagor och ligger ute till försäljning oftare.
Det var väldigt låga priser du anger för Ulvriket-böckerna. Jag hade inte sålt någon av dem för mindre än 3000 kr stycket. Men då får det förstås inte vara något kludd eller synbart slitage.

Vid Regnbågens Slut fick jag också bra betalt för. Ca 2000 kr vill jag minnas.

Den som har nummer av fanzinet Den Fjättrade Gåsen liggande sitter också på en guldgruva. Jag fick 700-800 kr per nummer, trots att det i princip ”bara” är ihophäftade utskrifter.
 
Last edited:

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Det var väldigt låga priser du anger för Ulvriket-böckerna. Jag hade inte sålt någon av dem för mindre än 3000 kr stycket. Men då får det förstås inte vara något kludd eller synbart slitage.

Vid Regnbågens Slut fick jag också bra betalt för. Ca 2000 kr vill jag minnas.

Den som har nummer av fanzinet Den Fjättrade Gåsen liggande sitter också på en guldgruva. Jag fick 700-800 kr per nummer, trots att det i princip ”bara” är ihophäftade utskrifter.
Ulvriket - Den längsta marschen i bra skick enligt säljare gick för 1530kr på tradera bara för någon vecka sedan men vanligast är det blir högre priser för de böckerna.
 
Joined
4 Aug 2020
Messages
33
Jepp Ulvriketböckerna sticker ibland iväg och ibland inte, men räkna med 1500-3000kr/st, Även Göborg och Österhavet kan sticka iväg, sålde två för 1500kr/st, men som alltid beror det på om man har folk som bjuder över varandra, ibland så kan böcker gå "billigt" vilket är en del av charmen vid auktioner. Även grundböckerna säljer men räkna inte med några hutlösa priser; de mer än halverade värdet efter nysläppet från fria ligan :)
 
Top