Nekromanti [Priskoll] Andrahandsmarknaden för indiespel

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
Jag har en bunt indiespel från tiden då det var riktigt hippt, bland annat Dogs in the Vineyard, Don't Rest Your Head, Agon, Cold City och Primetime Adventures (även Polaris och Little Fears, men det ska nog krävas något extra för att jag ska göra mig av med dem). De är alla lästa men inte spelade med och bläddrade i på det sättet vilket gör att de är i gott skick. Hur är det med andrahandsmarknaden för den typen av indiespel? Är de rariteter? Är de alls möjliga att sälja? Är det någon här som är intresserad av någon av dem?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,482
Dogs in the vineyard går för 75 dollar till 119 dollar på amazon. På ebay finns det för 482 kr i bra skick och 115 kr i använt skick. Kollar du ebay eller amazon för de andra böckerna hittar du nog priser för dem också :)

Vilken version av Little fears har du föresten? Nightmare edition eller den första som hade mer "riktiga" grejer i den? För den gamla har jag hört gå för ganska mycket.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Jag köper gärna Dogs in the Vineyard, men 75 till 119 dollar är nog rätt mycket mer än vad jag tänkt mig tyvärr. Den verkar ju gå att få för $22+frakt här så jag förstår inte varför man skulle vilja betala så mycket mer på eBay. Eller har jag missat något?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,482
kloptok;n9033 said:
Jag köper gärna Dogs in the Vineyard, men 75 till 119 dollar är nog rätt mycket mer än vad jag tänkt mig tyvärr. Den verkar ju gå att få för $22+frakt här så jag förstår inte varför man skulle vilja betala så mycket mer på eBay. Eller har jag missat något?
Det kostade bara 115 kr på ebay i använt skick men boken där såg helt ok ut. Ingen aning varför amazon är så dyra med den.
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Av spelen du nämnt kan kanske Primetime Adventures dra in någon hundring, då det har varit ur tryck ganska många år (även om det ryktas om att en tredje utgåva ska vara på G). De övriga spelen går ännu att få tag på i handeln, men lite mäckligt att importera.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,000
Location
Ereb Altor
Jag har sålt en bunt. Marknaden i Sverige är pytteliten, så räkna inte med något galet budkrig :)
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,543
Location
Fallen Umber
Jag kan köpa ditt Dogs bara för att komplettera indiebiblioteket. Resten har jag redan. :)
 
Top