SÄLJES Prisförfrågan gällande lite olika högar rollspel

NisseJ

Veteran
Joined
6 Jul 2009
Messages
80
Location
Boden
Jag håller på att gå igenom mina rollspelsprylar och hittade följande som ej kommer att spelas.

Drakar och Demoner Expert: Rollpersonen
Mittland - En världsbok till drakar och demoner 6
Eldsjäl - Ett äventyr till drakar och demoner 6
Snösaga - En kampanj till drakar och demoner 6
Vildhjärta - Ett äventyr till drakar och demoner 6
Jorges Bestarium

Trudvang Äventyrsspelet, box och dessutom ett extrapar av böckerna (Trudvangs stigar och trudvangs hjältar)

Götterdammerung - Codex persona
Götterdammerung - Lex libris
GD - Sub Rosa
GD - Död och bråddjupa hemligheter rörande ockultisten uber Staal.
Spelledaskärm (köpt från en rollspelsaktion och därmed märkt med klisterlapp)
Rollformulärshäfte (samma som ovan)

Vad kan vara ett lämpligt pris för dessa tingestar? Säljer helst i klump då det är enklast logistiskt eller så lägger man ut det på tradera :)
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Ett tips är gruppen på facebook där man får råd om priset på olika spel. Här kanske du kan få det också, men jag hade provat facebook-gruppen. Har själv ingen aning :)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
Jag sålde Vildhjärta, Snösaga, Eldsjäl och den fjärde delen som jag har för mig heter Likstorm som ett paket för omkring 2 500 kr + frakt. Detta var några år sedan och böckerna var i nyskick. Jag sålde även regelboken, expertböckerna, Mittland och Jorges bestiarium i samma veva. Har för mig att jag fick omkring 300-400 kr per bok för dem. Mitt tips är i vart fall att du lägger ut böckerna på auktion. Då riskerar du inte att sätta fel pris.
 
Joined
4 Aug 2020
Messages
33
Mitt tips: Lägg ut dem enskilt, klumpar är bra men samlare riskerar att får dubbla upplagor och orkar inte alltid med det, Eldsjäl, Mittland, Vildhjärta går oftast för några hundra eller mer, snösaga för över 1000, Jorges kan gå från allt från 300-800kr, Trudvangboxen 7-1200kr, andra böckerna 3-400kr/st, Auktion är bäst rent ekonomisk men kräver mer(och sedan får du risken att folk tycker böckerna inte är i tillräckligt bra skick och vill häva/reducera pris) Götterdämerung grundböcker, sub rosa kanske 2-300kr st, Äventyr kanske 150-250. Rollformulär + spelledar 100-200kr. Men det kan alltid gå upp/neråt, skick är viktigast så bra bilder är ett premium
 
Top