Varulv Prinsessan Magicas följe - Timme 4

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
XyasPark
Martin3Park
BasenanjiPark
LukasDuvslag
VimesDuvslag

Magicas följe har demokratiskt (ytterliggare en gång) bestämt sig för att gå till Parken.

Xyas:
  • Feodora brukar vara den mest högljudda personen i parken. Sist det antyddes fick adelsmannen i fråga en bruten näsa som tack, så det brukar inte nämnas så ofta. Prinsessan sträckte handleden också stackaren.
Martin3:
  • Ingen kunskap.
Basenanji:

  • En bra föreställning när Feodora har picknick i parken brukar kunna ge ordentligt betalt. Särskilt om hon druckit först.
  • Wilhelmina brukar vilja vara i fokus själv, så dert gäller att vara försiktig runt henne så man inte råkar ta uppmärksamhet.
Lukas:
  • Det brukar spillar så mycket vin i gräset under Willhelminas picknickar att berusade getter dagen efter är ett problem.
Vimes:
  • Wilhelmina gillar att ta emot nyheter i parken, får då kan många betrakta och beundra henne. Ibland får vi läsa samma nyheter vid flera olika tillfällen.
Kunskapsräknaren blir alltså:
Feodora beskrivs som bortskämd, ointresserad av kultur och intellektuella ämnen.
Gisela beskrivs som tystlåten och plikttrogen, samt en skicklig ryttare och jägare.
Wilhelmina beskrivs som vacker och charmerande och förtjust i många olika hovmän.
Kunskap: 5Kunskap: 2Kunskap: 11

Efter parkbesöket sammanstrålar ni med Prinsessan Magica som undrar hur det går, fast hon uttrycker det inte riktigt så.
- Wilhelmina har ni ju lyckats riktigt bra med att spana in, men de båda andra vet ni alldeles för lite om! Det här håller inte, ni måste anstränga er mera! Halva dagen har ju gått! Dessutom stryker det omkring ett annat följe här så jag har en utmanare här i krokarna, och jag tyckte jag såg dem precis nyss här i parken!

[Det är fluff. Finns inget mekaniskt överlapp mellan spelen, det är bara för att ni själva började prata om det. :) ]

Rundan slutar kl 21 på torsdag.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,556
Aj då! Jag var ju helt säker på att Parken skulle ge någon som är intresserad jakt och ridning mycket info, men tydligen icke. 😐

Okej, dags att testa lite mer jordnära platser. Jag föreslår bageriet men är övertalningsbar.

Röst: Bageri
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,556
Sen är det intressant att "Fältskären" verkar ha fått samma info i bägge partier (Xyas/Empiricus).
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,608
Location
Huddinge
Jag tycker vi går till köket,
Mitt sista siande sa att Köket gav mer än fängelsehålan.
Jaktkvinnan Kanske har lämnat lite kött till köket så att personalen där kan säga oss något?

Det passar också bra för med eget mål så vill jag gå in den här timmen, så vill ni att jag fortsätter att föröska hjälpa er så är det bra om vi gör det.

Röst: Köket
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Okej, dags att testa lite mer jordnära platser. Jag föreslår bageriet men är övertalningsbar.
Jag håller med om de jordnära platserna, men vill hellre gå till visthusboden då jag får mer poäng där än på de två andra jag siade.

Röst: Visthusboden
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Det passar också bra för med eget mål så vill jag gå in den här timmen, så vill ni att jag fortsätter att föröska hjälpa er så är det bra om vi gör det.
Du har alltså ett mål som specifikt anger att du ska gå till köket just denna timmen?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Intressant, vi har alltså minst en sabotör i gänget. Jag visste att jag skulle få information från Parken (iom att parken var bättre än stallet och jag antar att vi inte kan få negativ information) men någon har blockerat mig.

Enligt Vimes ska bageriet och bryggeriet vara sämre än lavatorium. Ska vi verkligen gå dit då?

Är det några platser ingen har siat som vi borde sia? Har någon siat kapellet? Det är den enda plats jag kan se att ingen har diskuterat. Finns det någon anledning till det? Har folk den som undvik?

Jag sätter min röst där. Blir rörigt nu med 4 olika förslag men vi behöver få igång lite diskussion här.

Röst: Kapell
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,556
Jag tror nu (efter att ha läst Feofloggs fluff) mindre på att platserna kan relateras till sessorna (tex:"Jaktintresset är en ledtråd till att gå till parken"). Det verkar mer handla om att varje yrke har olika stora chanser att få mer information på vissa platser. Därför har jag valt helt fel strategi när jag siade som trodde att det var listigt att utgå från att vissa platser skulle ge mig mycket information baserat på fluffet. Jag har alltså valt att sia de platser jag var osäker på och drar slutsatsen att jag inte får veta så mycket där, även om Feos svar var explicit: "du får veta lika mycket om plats X och plats Z...". Det tolkar jag som att jag får veta skitlite om bägge platser.

Sedan så inser jag att det säkert kan vara så att någon eller några av oss redan från början har utgått från att inte klara sina uppdrag – för att straffa dem som jagar "klarade uppdrag".

Himla tjabbigt i så fall! Himla tjabbigt!

Fnys!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Intressant, vi har alltså minst en sabotör i gänget. Jag visste att jag skulle få information från Parken (iom att parken var bättre än stallet och jag antar att vi inte kan få negativ information) men någon har blockerat mig.
Spontant känns ju Lukas som en god kandidat till att vara skum. Kanske skulle vi sia och se hur många uppdrag han har klarat.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Är det några platser ingen har siat som vi borde sia? Har någon siat kapellet? Det är den enda plats jag kan se att ingen har diskuterat. Finns det någon anledning till det? Har folk den som undvik?
Jag har siat kapellet.

visthusbod > (kapell = stall)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Hörrni, kan vi inte redovisa hur många uppdrag vi klarat av? Just nu känns det inte alls säkert att vi kommer hitta en brud åt Magica, och jag vill gärna veta vilka jag kan lita på mot slutet av spelet.

Jag har löst två uppdrag (Stora salen och Lavatorium på förmiddagen).

Just nu verkar visthusboden ha medvind i opinionen och vara dit vi är på väg, men är det rätt spel eller är det andra som medvetet försöker sabba jakten på en fästmö till vår kära Magica?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,556
Hörrni, kan vi inte redovisa hur många uppdrag vi klarat av?
Om jag förstått rätt så har jag två avklarade uppdrag: Lavatorium och Park.

Men mest av allt vill jag att Magica träffar en bra och trevlig prinsessa att gifta sig med. Bröllopsfesten FTW!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Då hoppar jag på visthusboden.
Jag med. (Men på riktigt! Om vi ska samarbeta behöver vi bli mer transparenta med våra uppdrag. Och vi måste samarbeta om vi vill gå i mål med våra individuella uppdrag också. De enda som inte tjänar på samarbeta är de som vill sänka brudjakten. Snel hest och laget och jaget är samma sak och så vidare.)

Röst: Visthusboden
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Sen kan vi fundera på att det kanske inte är så att sessornas fluff har betydelse för platserna, och det istället endast är våra yrken/förmågor som spelar roll för platserna.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Du har alltså ett mål som specifikt anger att du ska gå till köket just denna timmen?
Lukas super-specifika mål känns spontant fishy och passa illa med de uppdrag jag fått. Är det någon annan som har fått ett mål av typen ”besök X på timme Y” och bekräfta Lukas claim lite grann.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Lukas super-specifika mål känns spontant fishy och passa illa med de uppdrag jag fått. Är det någon annan som har fått ett mål av typen ”besök X på timme Y” och bekräfta Lukas claim lite grann.
Nej, jag gissar att Lukas (den skurken) fudgear. Jag har "besök X på förmiddagen".
 
Top