Varulv Prins Fiskes följe - Timme 5

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Korpa<bot>
fjodorsenubaStall
SiddStall
Impetigo<ingen röst>
EmpericusStall

Fiskes följe har enhälligt bestämt sig besöka Stallet.

Korpa:
  • Wilhelmina tycker stallet luktar illa. Enda gången hon syns till är när någon skänk henne en häst som gåva. Då kommer någon tjänare in och lämnar av hästen medan hon själv stannar utanför.
fjodorsenuba:
  • De flesta är som mest avslappnade när de vilar på en bänk, men i Giselas fall är det nog när hon sitter på en häst.
  • När någon högstående gäst ska skänkas en häst brukar Gisela vara med och välja, så att hästens personlighet matchar dess nya ägares.
Sidd:
  • Att sko hästar är något Gisela kunnat sedan barnsben.
  • Gisela är som född i sadeln. Har aldrig sett någon annan galoppera i långklänning.
Impetigo:
  • Ingen kunskap.
Empericus:
  • Många ryggar tillbaka över att avliva en häst som är gammal och sjuk, eller skadat sig I strid eller arbete. Feodora ryggar aldrig tillbaka. En kniv mot halsen och så ett snabbt snitt. Splat!

Kunskapsräknaren blir alltså:

Feodora beskrivs som bortskämd, ointresserad av kultur och intellektuella ämnen.
Gisela beskrivs som tystlåten och plikttrogen, samt en skicklig ryttare och jägare.
Wilhelmina beskrivs som vacker och charmerande och förtjust i många olika hovmän.
Kunskap: 8Kunskap: 9Kunskap: 7

Rundan slutar kl 21 på fredag.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Så vi är 6 poäng från att det skall gå an, och har 3 rundor till på oss inklusive denna.

Vi väljer med vår röst denna runda om vi vill att Impetigo skall klara ett uppdrag eller inte, och Impetigo var också den enda som inte röstade förra rundan. Tankar om hur vi skall lägga upp detta?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag tittade ju tidigare rundor på hur de andra klarade platser som vi inte besökt för att se vad vi kanske skulle få.
Så här lyckades de nu senast:
Visthusbod:
Munk och Brygd : 1p Feodora (munk)
Fältskär och Kroppskontroll : inget
Väpnare Obemärkt : 1p på Feodora (väpnare)
Gyklare och Inspirera : 1p på Feodora (inspirera)
Härold och Diplomati : 1p på Feodora (diplomati)
För oss blir det-> 1p Munk (F), 1p Väpnare (F), 1p diplomati (F) = totalt 3p på Feodora.

Det slog mig nu att det är förstås ett stort fel eftersom vi kanske har yrken/ förmågor som de inte har som ger oss mer poäng.
Det tänkte jag inte på.
Det betyder att det för oss är minst antal poäng - alltså lågt räknat.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Empi: orkar du lägga upp din tjusiga sammanställning med ny uppdatering av det senast vore väldigt trevligt.👍👏👌

Glömde skriva att det ser bra ut för laget då vi hösta in 6-4 mot de grälande på andra sidan.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Sorrybatt jag missade att rösta, det var ju underförstått att det var enhälligt. Jag hade inte tid att sättamig in och läsa i kapp.

Jag tror att jag knäckt nöten hur som helst.

om vi går till 1. Stora salen 2. Duvslaget och 3. Visthusboden så borde vi alla landa på två avklarade uppdrag (alternativt byta plats på salen och boden i ordningen)

Dubbelkolla gärna och rätta mig om jag har fel.

Go team!🥳 (visst är det skönt att läsa om hur Magicas gäng träter och beter sig med tanke på hur fin stämning vi har i vårt sällskap)

röst: Stora salen
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Sorrybatt jag missade att rösta, det var ju underförstått att det var enhälligt. Jag hade inte tid att sättamig in och läsa i kapp.

Jag tror att jag knäckt nöten hur som helst.

om vi går till 1. Stora salen 2. Duvslaget och 3. Visthusboden så borde vi alla landa på två avklarade uppdrag (alternativt byta plats på salen och boden i ordningen)

Dubbelkolla gärna och rätta mig om jag har fel.

Go team!🥳 (visst är det skönt att läsa om hur Magicas gäng träter och beter sig med tanke på hur fin stämning vi har i vårt sällskap)

röst: Stora salen
Det låter som en rimlig plan.
Men bara för att vara lite konspirationsteoretisk så undrar jag om du verkligen får poäng för att spendera tre rundor i rad ute eller inne? Jag kikar nämligen på andra tråden och Lukas får enligt utsago poäng om han UNDVIKER att spendera tre rundor i rad ute eller inne. Följer vi din plan och du har ljugit om det uppdraget så vinner du ju snarare än vi alla tre.

Det som talar emot detta är väl att det i andra tråden finns flera som enligt utsago har andra mål än vad vi angett. Så antingen ljuger flera av oss (vojne vojne, hemska tanke, osv), eller så är uppdragen olika mellan grupperna (eller några uppdrag knutna till roll kontra hobby) så att inte allt är samma, för att vi inte skall kunna glutta på de i andra tråden.

Alternativet jag ser då är att vi går till Duvslaget först. Sedan nästa runda siar vi varandra i cirkel för att se hur många uppdrag alla klarat av. Fast, det verkar ju på startinlägget runda ett att vi inte får reda på om det klarats ett uppdrag samma runda då om jag tolkar detta rätt: " körs innan resulation av rundans sidouppdrag"

Liten fredagsmorgonstanke bara :)
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
I övrigt känns vi mer harmoniska, men också mindre tangentbordsvilda, än andra skaran. Det kan väl kanske ha att göra med att vi inte verkar ha blockat varandra eller så :)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Just Lukas dribblande är såklart inget att luta sig åt i nån analys, snarare så har han skrivit falska uppgifter så han har annat egentligen.
Fjodor kan du kolla om förslaget stämmer.

Fram med era sianden nu för det är ju inte nån större vitts med att spara de och hålla inne med dem.

Jag avklarar helst Visthusboden för eget uppdrag även fast jag tror att jag inte kommer att hitta så mkt där.
Anar att ni tre kommer hitta en del i alla fall och det känns som att vi kommer hinna med att hitta info om alla tre.

Men om du Empi ser att vi kan landa lika med Duvslaget så är jag på.

Röst: Duvslaget

Bra med förslaget om att sirkel-sia.
Ska vi göra det nu så lägg upp en ordning bara.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag sitter i kurs hela dagen, ska göra ett ryck på lunchen och ska kolla på er analys.

Cirkelsia nästa runda låter bra.
Grymt jobbat med analyserna igår och tack alla för att ni går ut med uppdrag samt spelar tillsammans för prins Fiske!
Förlåt för lågt deltagande.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Riktigt kul att sitta lugnt och fnissa åt de andra solovårarna när anklagelserna haglar hit&dit.
Kudos till Basse som kommer undan med snellheest ligga lågt, vore strålande av denne om han är scum.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Cirkelsia föreslår jag följande: sidd -> fjodorsenuba -> impetigo -> empiricus -> sidd

Tycker det är en rimlig analys att duvslaget borde ge oss rätt bra med information.

@Impetigo ser du något problem med att byta ordningen på de tre ställena vi föreslår att gå till? Jag ser inget speciellt skäl till varför det inte borde gå. Annars ser det rimligt ut poängmässigt att vi då borde landa på 2 poäng var.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Det låter som en rimlig plan.
Men bara för att vara lite konspirationsteoretisk så undrar jag om du verkligen får poäng för att spendera tre rundor i rad ute eller inne? Jag kikar nämligen på andra tråden och Lukas får enligt utsago poäng om han UNDVIKER att spendera tre rundor i rad ute eller inne. Följer vi din plan och du har ljugit om det uppdraget så vinner du ju snarare än vi alla tre.
Alla vi fyra har ju haft möjligheten att ljuga om våra uppdrag. Det vore en lätt seger att byta ut ”undvik x” mot ”undvik y”.

Så hela konceptet att samarbeta om gemensam seger hänger ju på blind tillit.

Om jag skulle ljuga om mina uppdrag hade jag nog valt ”Undvik fängelsehålan” i stället för ”undvik stora salen”, fler sätt än så att argumentera för att jag talar sanning kommer jag inte på.

Går vi till duvslaget först så misslyckas ju min plan om att få till delad seger. Jag vet inte om det finns nåt sätt att vinna gemensamt efter ett sånt drag. Det var ganska jobbigt att räkna ut plan A, så jag orkar inte kika på plan B förrän det är ett faktum att plan A misslyckats.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Impetigo ser du något problem med att byta ordningen på de tre ställena vi föreslår att gå till? Jag ser inget speciellt skäl till varför det inte borde gå. Annars ser det rimligt ut poängmässigt att vi då borde landa på 2 poäng var.
Ett stort problem: Jag klarar mitt ”tre rundor i rad utomhus”-uppdrag och kommer då sluta på 3 poäng medan ni andra slutar på 2 förutsatt att vi följer plan A i övrigt.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag är med på att cirkelsia även om jag inte tror att det tillför nåt för mig personligen.

Jag har talat sanning om mina uppdrag så om nån vill gå för individuell seger så har jag väldigt liten eller ingen möjlighet att göra nåt åt det. Jag har så att säga gått all in på den gemensamma segern

Enligt samma resonemang behöver jag å andra sidan inte spara på når krut vad gäller förmågor så jag kan lika gärna sia Empi denna rundan.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Obs! Så att det är tydligt: Jag vet inte om det finns en viabel plan B, alltså om vi går till duvslaget nästa runda vet jag inte om det finns nåt sätt att få till delad seger. Och om det finns ett teoretiskt möjligt sätt så vet jag inte om jag har tid nog för att räkna ut det. Det blir ju nån slags resande handelsmans-kluring och även om det bara är två drag kvar så blir det 21 kombinationer av platser att besöka och då gå igenom 21x20=420 uppdrag för att vara säker på att man tittat på alla möjliga utfall.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Cirkelsia föreslår jag följande: sidd -> fjodorsenuba -> impetigo -> empiricus -> sidd

Tycker det är en rimlig analys att duvslaget borde ge oss rätt bra med information.

@Impetigo ser du något problem med att byta ordningen på de tre ställena vi föreslår att gå till? Jag ser inget speciellt skäl till varför det inte borde gå. Annars ser det rimligt ut poängmässigt att vi då borde landa på 2 poäng var.
Då siar jag fjodor denna gång.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag har inga problem med att hänga på Impetigo till Stora Salen Om det nu är enda sättet att få till en lika avslutning och därmed gemensam seger.
Skulle sitta störtbra.

Kan nån kolla hur det gick för solovårarna i Stora Salen och räkna på hur mkt kunskap vi kan skrapa ihop där.

Röst: Stora Salen
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Alla vi fyra har ju haft möjligheten att ljuga om våra uppdrag. Det vore en lätt seger att byta ut ”undvik x” mot ”undvik y”.

Så hela konceptet att samarbeta om gemensam seger hänger ju på blind tillit.

Om jag skulle ljuga om mina uppdrag hade jag nog valt ”Undvik fängelsehålan” i stället för ”undvik stora salen”, fler sätt än så att argumentera för att jag talar sanning kommer jag inte på.

Går vi till duvslaget först så misslyckas ju min plan om att få till delad seger. Jag vet inte om det finns nåt sätt att vinna gemensamt efter ett sånt drag. Det var ganska jobbigt att räkna ut plan A, så jag orkar inte kika på plan B förrän det är ett faktum att plan A misslyckats.
Fullt rimligt svar, så jag tycker vi kör vidare på sal -> duvhäng -> bod enligt föreslaget av dig, som jag ser det så stämmer uträkningen. Och jag har imitt harvande i morse och i går kväll inte hittat någon annan bra plan.

Röst: Stora Salen


Men skall vi cirkelsia denna runda eller nästa? Jag tolkar startinlägget som att om vi siar denna runda så får vi reda på antal uppdrag förutom ev uppdrag som avklarats denna runda.
 
Top