Nekromanti Presentation

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,142
Location
Lund
Jag har skrivit ganska mycket på ett eget (eller ja, så eget det nu kan bli med tanke på mängden spel man spelat och hämtat inspiration från) regelsystem och funderar på att presentera det på lämpliga forum/sociala medier. Frågan är bara hur man gör det på ett schysst sätt?

Jag vet själv om någon lägger ut en post här (eller någon annanstans) om sitt eget spel eller sitt eget regelsystem och är det mycket mer än en halv sida så pallar jag inte läsa (om det nu inte mot förmodan hookar mig någon vansinnigt men det har knappast hänt de senaste 5 åren eller så). Men på så lite som en halv sida (motsvarande) kan jag inte presentera systemet så det gör sig rättvisa känner jag. Så en serie poster om olika delar av systemet? Eller bara posta ut det jag gjort och så får de som pallar läsa igenom det och komma med kommentarer och tankar? Något annat sätt som är bra? Jag är helt öppen för idéer här men det vore lite ball att presentera vad jag gjort och även få lite feedback och att folk faktiskt pallar läsa det.

Cog.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Kan det vara så att om du lägger ut allt i en blaffa så kanske inte så många orkar läsa allt, men de som faktiskt läser kanske är de vars feedback du helst vill ha?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Jag förstår helt klart dilemmat, men jag tror tyvärr inte att det finns någon bättre väg än att försöka skriva kort. På något sätt så är det nog så att om du inte lyckas presentera (eller att det inte går) vad som är intressant med just ditt system på en halv sida så kommer du inte få folk som läser det bara genom att posta här. Sättet att få feedback i så fall är snarare att hitta närmare vänner som kan läsa det eller kanske göra ett feedbackbyte med någon.

Jag tror annars att en mycket vettig metod är att börja prata om det tidigt, det finns flera rollspel här som jag blivit intresserad av för att folk väldigt tidigt började skriva om problem det stött på, saker och frågor de ville ha hjälp med, för på något sätt så är det i vart fall för mig mycket intressantare att kunna hjälpa till i skapelseprocessen än att läsa något som är (halv)färdigt.

Å tredje sidan, om du inte postar så kommer du garanterat inte få feedback, så att inte ens försöka låter ju inte som den bästa idén.
 
Top