[Polytopia] Utmaning/hjälp

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Hej,

de flesta av WRNU:s användare har väl bättre saker att ägna sig åt än just...Polytopia.

Men inte Basse inte! Som en datorspelens Don Quijote strider jag mot väderkvarnar i form av omöjliga mål, givet min trubbiga inlärningskurva. Men nu har jag börjat tappa hoppet.

Jag försöker klara av att få 50 000 poäng med följande förutsättningar:

Game mode: Perfection
Difficulty: Crazy
Tribe: Yadakk
Opponents: 3

...men har inte kommit närmre än ca 43 000.

Har Ni Lyckats? Har Ni Lösningen? Jag ber: giv mig råd på lämplig strategi och lyft min moral med bild på edra framgångar!

😀
 
Last edited:

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Vilken kul utmaning!

Jag började med att försöka ta 3* på allt men gav upp efter ett par lag. Fast jag körde på domination.

Nu måste jag testat :)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Men gud så drygt det där var!

Några snabba tankar:

1. Det spelar roll hur kartan ser ut. Ibland är det helt kört att lyckas. En hel del slump mao.
2. Ekonomi först. Det är ju ett gammalt råd, men det gäller verkligen under de här förutsättningarna. Om du inte leder med antal städer är det väldigt svårt att vinna. Om inte...
3. I vissa fall ska du välja Population boost istf Border growth. En tidig jätte sätter stopp för jobbiga grannar.
4. Räkna med att du ska utforska allt: teknologier, hexar, wonders. Rubbet.
5. Defenders blir din bästa invasionstyrka. Bomba from afar=>invadera med defenders
6. Utrusta dig med tålamod. Vetetudan om det är värt det dock (åtminstone om man är då kass på spel som jag...)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
:)

Är målet att klara alla till 3*
Bra utmaning i alla fall! Det jag retar mig på är att det är olika svårt beroende på antalet motståndare. En motståndare är ganska lätt i jämförelse med tre eller fyra.

Med många motståndare blir det också lite lättare, tycker jag, eftersom de bråkar med varandra.
 
Top