Nekromanti Planer för hösten

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Hej på er
Jag tänkte bara hinta om lite tankar jag har inför hösten. Ni andra får gärna komma med förslag och kommentarer givetvis.

För första gången under vår 5-manna grupps speltid så börjar vi närma oss "färdig".
Vi har Stonecore och sedan även Dead mines slutboss kvar att försöka på för att få alla normal heroics klara.
Efter det är självklart planen att köra Zul'Gurub och Zul'Aman.
Ryktet säger också att det kommer 1, 2 eller 3 stycken 5-manna till iomd den sista patchen i cataclysm.

Jag hoppas och räknar med att vi bör klara av dem hyfsat snabbt. Vilket får mig att komma till själva huvudtanken:

Jag tycker det skulle vara väldigt roligt om vi kunde spela allihop tillsammans. Vi är iofs bara 8 (när Storoxen börjar komma upp i level och om han vill vara med) men det är mängder av gamla Raider vi inte har gjort bland annat då Ulduar och Ice Crown Citadel. Är vi 8 stycken borde vi inte ha några problem att ta oss igenom dem. Vi såg ju hur lätt Naxxramas gick :)

Så det är i alla fall min plan att fram mot hösten till börja köra igenom dem allihop tillsammans. Kan vi sedan få ihop 2 spelare till som vill vara med så kanske vi rent av kan börja köra de 10 manna raiderna som är för level 85.

En notering i sammanhanget är dock att jag inte har någon plan på att vi skall bli något raiding gille utan detta är fortfarande i social anda med spel en dag i veckan. Det går ju att spara raidinstanser över tiden numer så det skall inte vara ett problem att kunna ta oss vidare i vår egna takt.

Så känner ni 2 spelare som är kopplade till oss på något sätt och tycker att det skulle låta kul att vara med på detta så hugg gärna på dem.

Alternativt om någon av våra inte fullt så aktiva spelare tycker detta låter kul och vill vara med så är ju det kalas. Det finns en del tid kvar att ta sig till 85 innan vi kör igång så det är bara att levla på :)

Eder Guild Leader
/Eveleen
 

Evangelyn

Veteran
Joined
6 Sep 2011
Messages
22
Location
Skarpnäck
Haloj.

Tycker detta låter som en lysande plan. Jag är givetvis med på detta. Börjar bli trött på att fiska.

mvh Evangelyn
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Mitt WoW-sug har börjat komma krypandes tillbaka, särskilt förstärkt av mina nya fina dator. Ser det bra och stabilt ut med era höstplaner? Jag har en 85 shaman som jag skulle kunna transferera över till servern och byta (tillbaka) till horde :gremsmile:

Jag gillar idén med en dag i veckan som fast "raid"-tid, är det fortfarande planen?

Jag har en 80 warrior, warlock och rogue också som jag antar att jag skulle kunna spela upp ifall de klasserna behövs mer. Jag spelar mycket hellre FÖR teamet än efter någon personlig smak för en speciell klass.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,855
Location
Stockholm
Sweet!

Kärnan i gruppen är Paladin (tank), Priest (healer), Hunter, Warlock och Mage (dps).

Utöver det har vi ytterligare en Mage (dps) och Paladin (off-tank) som är med ibland.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,855
Location
Stockholm
lasergreger said:
Kommer jag behöva geara upp för att kunna leka med er?
Kanske. Vissa instanser har ju nån nedre gräns för genomsnittlig item level som krav.

Min gubbe (som jag tror är sämst gearad i 5-mannakärnan).
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Just ja, så är det numera ja. Hrm, kan bli problem i så fall, jag blåvägrar nämligen att PUGa...
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,855
Location
Stockholm
No worries. Vi drar dig genom ett gäng vanliga heroics tills du fått ihop lite schyssta prylar. Eller så kanske du kan hitta nåt i vår överfulla guildbank.
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Det låter ju sjukt snällt! :gremsmile:

Jag har inte helt tagit beslutet att börja spela igen dock, men jag meddelar ju givetvis vad det blir.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,855
Location
Stockholm
lasergreger said:
Det låter ju sjukt snällt!
Vi är ett mycket litet, men också mycket vänligt och hjälpsamt gille.
 
Top