NYHET Pirate Borg Kickstarter

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Jag fick syn på en Kickstarter för Pirate Borg.

Jag får intrycket att det är ett amerikanskt företag som inte har något alls med Fria Ligan som utvecklar det (i enlighet med en licens). I alla väsentliga avseenden ser det ut som Mörk Borg fast med pirattema. Känns detta helt juste, eller är det över gränsen? Har Fria Ligan på något vis kommenterat det?

Som vanligt är det dyrt att få hit det från USA. Men det ser coolt ut. Tror ni att det kan vara roligt att spela? Eller är pirat-kampanj något tämligen smalt och enformigt?

 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Jag får intrycket att det är ett amerikanskt företag som inte har något alls med Fria Ligan som utvecklar det (i enlighet med en licens). I alla väsentliga avseenden ser det ut som Mörk Borg fast med pirattema. Känns detta helt juste, eller är det över gränsen?
Jag får snarare intrycket att det är en enskild person som helt enkelt nyttjar den väldigt öppna och snälla licensen för att göra ett spel byggt på och kompatibelt med MÖRK BORG.

Så jag tycker att det ser helt schysst ut. Så länge spelet inte bryter mot något i licenstexten.

1646214622193.png

PIRATE BORG is a complete game based on and compatible with the award winning doom art-punk RPG Mörk Borg using their incredible 3rd party license.
 
Top