Nekromanti [Panty Explosion] Shin Trosbrisad

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag undrar egentligen om inte tendensen att starta "klassrumsscener" (och liknande) där alla är närvarande (alla rollpersoner och fler SLPer än vad man rimligen kan behöva)—kanske just för att man inte vet vart man vill och vill hålla alla möjligheterna öppna— är lite av en svaghet och det vore ganska bättre att starta fler scener i en mer "begränsad" miljö.
Å andra sidan: i källmaterialet har man ofta scener i ett klassrum där... tja, där man i stort sett aldrig får SE andra elever än de historien handlar om. Även om den täcker in sex terminer i gymnasiet. Så själva närvaron av SLP och alla rollpersoner hindrar inte två rollpersoner att duke it our, som man säger.

Å tredje sidan är ju alla hela tiden med även om de inte är med i det här spelet, så en historia kan ju mycket väl handla om en snubbe, öh, snubba och dennes rival/mamma/pojkvän/hund utan större problem för resten av gruppen.

Om att delegera jobbet för att man är en lat drög för att öka spelarinflytandet: det tycker jag går ganska bra. Fast jag tror det är bäst att INTE involvera exakt den som är med. Liksom, om jag grälar med Lisa Esselpe, så ska inte JAG narrera om Lisa misslyckas, även om Lisas misslyckande gynnar mig. Är det förståeligt? Jag vet inte om det var det nån risk för det, annat än vid baseballsmatchen, kanske, men det är viktigt, tycker jag.

Om andra slp: Tja, jag gillar att spela mot andra rollpersoner just för att spelarna kan investera mycket mer i dem än en enda slp. :gremsmile: Men vi får väl greja några.

Erik
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"(Först nu när jag skriver detta upptäcker jag att jag återanvände efternamnet Nakamura lite väl tätt. D'oh.)"

Jasså det var inte menat så? Right-o.

"När Shika till sist i okontrollerad vrede utbrister "sa du säga som inte har någon talang att komma med" är det för mycket för Aoyama, som stött lämnar klassrummet."

Jag är ganska säker på att det där var ett misstag, sessan har bergis viktigt info eller är betydelsefull eftersom hon var den enda slp som såg spindlarna med oss (metatänk ftw!). Och nu hatar hon Shika (vilket yurifanboysen säkert tolkar som en kärlekstriangel betänkande så som Shika håller på («De bråkar ju!») och hur Aoyama landade när hon föll). Kanske inte optimalt.

"Nu vet jag inte hur mycket allvar det var i det (och trots allt har vi inte hunnit se så mycket folk än), men jag erkänner att en av mina svagheter är att det mest är "satmarorna" jag drar in på scen"

Det var allvarligt menat. Varannan slp var en bitch och fan vet om rollpersonerna var så mycket bättre tillbaka mot dem precis. Jag tror jag gillar det.

"Justja, glömde ju att jag borde säga något om: Jag har ju avsett fjutta ut SLPers resultatnarration på spelare ganska vilt (för att dra in de som inte är inblandade, för att inte kunna köra mitt eget race för mycket, och av lathet). Igår gjorde jag ju detta utan att alls varna vilka jag ploppade ut var. Vad tror ni? Är det en bra/dålig idé i grund öht? Behövs det mer tydlighet?"

Lata sviiin! ... Alltså, det funkar ju, med Nightowls fotnot i åtanke dock. Men jag förbehåller mig rätten att utropa "lata sviiin!".


Storuggla, matar bläckis nästa session
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Jasså det var inte menat så? Right-o.

Det var komplett oavsiktligt. Liksom Hirano, fast värre givet att båda här figurerar i samma sammanhang.

Betrakta (i fiktionen) som ett sammanträffande. De stavar säker. Min spontana ursäkt: de stavar olika; de ena heter 中村 och den andra 仲村. *host*

Kanske inte optimalt.

Om inte annat så är det ju roligt att ledar-aset och värsta fienden på det sociala planet delar korris med er. :)

(Det lär väl mjölkas för framtida bruk...)

Varannan slp var en bitch

Är det något jag är bra på att spela så är det störiga as. Se mina rollpersoner. :gremlaugh:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag märkte inte ens namnen... :gremtongue:

thark said:
Om inte annat så är det ju roligt att ledar-aset och värsta fienden på det sociala planet delar korris med er. :)

(Det lär väl mjölkas för framtida bruk...)
Tja, det är väl praktiskt att bo alldeles bredvid översubban av dramaskäl; då kan man ju konfrontera henne under vardagen också.

För övrigt, i kontrast med länken ovan är det skönt att vi är lika jobbiga. (Eller så är det bara jag som är jobbig?)

Erik
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Om andra slp: Tja, jag gillar att spela mot andra rollpersoner just för att spelarna kan investera mycket mer i dem än en enda slp.

Det är en på poäng som jag faktiskt inte tänkt på. Dessutom vinsten med att ha en större grupp: Det finns fler andra rollpersoner att spela mot.
 

Dr_Graevling

Veteran
Joined
5 Oct 2003
Messages
69
Location
Falun
Angående alla dessa satmaror så tycker jag inte att det är särskilt negativt. Visst är det bra om det finns trevligt folk att stötta sig mot också, men utan satmaror får man inte fram det där dramat man vill åt.

Sen gillade jag idén att slänga ut mer beskrivande på spelarna. Så länge du inte slänger ut allt på oss, utan faktiskt tar tag i vissa (framförallt om det gäller väldigt viktiga) saker själv.

Jag tror i alla fall att det kommer bli bra och ser fram emot en spännande resa med våra knäpptossor.


/Snopp-Natsumi
 
Top