Pågående projekt 2023

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,546
Location
Fallen Umber
För egen del har det gått ungefär som förväntat. Jag har inte blivit klar med något större, men det var heller inte något strikt mål.
  • Haragada 2 har fått lite korrläsning och redigering och regelbiten är i stort sett klar, men världsmaterialet återstår att behandla och jag är själv inte så motiverad för tillfället. Kan kanske ändå ta tag i det under året.
  • Terone 2 heter numera Elegy och har utvecklats en hel del. Stommen till regelsystemet börjar närma sig något jag är nöjd med. Resten arbetar jag på väldigt fragmentariskt, men det går framåt. Dessutom har jag förlagt min #dungeon23 till Terone, hur länge nu det varar. Det här kommer jag att att fortsätta arbeta med lite då och då. Det har alltid hög prioritet även om det nog dröjer ett tag tills texten ska börja sammanställas.
  • Illusionen rämnar har jag skrivit en ny version av som förhoppningsvis kan speltestas under våren.
  • DD87 har en nästan färdig textmassa. Vad jag gör med den sedan beror delvis på hur licensen till DoD kommer att se ut. Jag har i alla fall börjat titta på layout och illustrationer, vilket är kul eftersom jag inte layoutat något på evigheter.
  • Rymdspelet har jag tittat på ibland, och förenklat några av de snårigare delarna av reglerna. Det skulle vara kul att få fram en speltestbar version någon gång, kanske under året, men det är inte högprioriterat. Jag tror att jag ska kalla det BIG SHIP OLD SPACE, åtminstone tills vidare.
  • OSR-systemet jag nämnde förra året existerar inte som projekt.
Därutöver skrev jag ett introäventyr till DoD. Och jag har lyckats låta bli att starta några nya projekt vilket jag är ordentligt nöjd med.

Sedan har jag några andra frilansprojekt att skriva framöver också, men de är hemliga än så länge.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,297
Location
Göteborg, Lindome
Mitt projekt till Dunder & Drakar från förra året, Ut ur dunklet kom de, mötte livets hårda verklighet och är nu sjukt försenat. Just nu är jag konvalescent efter en lunginflammation, så det blir inte jättemycket gjort, men jag försöker få ihop de sista texterna så att den kan bli klar.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,559
Location
Rissne
Hooo boy…

Från 2022:
  • Universums Öde: Andromeda – jag skrev färdigt ett manus, men annat verkar ha kommit ivägen för utgivningen. Jag räknar med att förr eller senare få feedback på texten och då får jag väl bearbeta den, men tills vidare är det här ett stängt kapitel. Eller pausat åtminstone.
  • Rotsystem: Alla kungens hästar, alla kungens män – Nyss släppt. Första version innan nyår, fixad version idag. Myckt skönt.
  • Rotsystem v2 – hände det inte så mycket med, men jag tar med mig det in i 2023.
  • Agency – en del skrivet och påhittat, men inga nya bilder.
  • Agency: Infiltration – filat på outline, men en hel del kvar.
  • Agency: Fearful Symmetry – väldigt lite gjort.
  • Portalvandrarna – väldigt lite gjort.
  • Midnatt – vi har testspelat och spånat spelvärld. Jag börjar nå punkten där jag börjar strukturera upp en potentiell bok.
  • Tatters of the King REDUX – nope, ingenting.
  • Hearts in R'Lyeh – ingenting
Aktiv utveckling under 2023:
  • Agency – grundböckerna har i princip varit klara i månader, men jag har nyligen bestämt mig för att göra lite refactoring och dessutom stoppa in fler exempel. Men det som hindrat mig har varit illustrationer – jag vill göra illustrationerna själv, men jag lyckas inte riktigt komma igång med dem. Jag har påbörjat 3-4 spelvärldar/moduler till spelet; någon av dem vill jag göra färdig och släppa tillsammans med grundböckerna.
  • Rotsystem – jag vill göra en ny utgåva av grundboken. Arbetet har påbörjats lite halvhjärtat. Jag vill också under 2023 lägga grunden för nästa del i kampanjen. Förhoppningsvis tar det inte sex år att skriva den här gången.
  • Kutulu – jag vill få till översättning av fler japanska äventyr, och jag vill skriva klart ett eller båda av de äventyr jag påbörjat (Dödsgudens öga och det som preliminärt kallas "Hearts in R'Lyeh"). Om det går vägen skulle jag också vilja få till en produktifierad version av scenariot jag fick vara spelare i på förra årets Gothcon.
  • Hemliga Projektet – jag kan fortfarande inte säga något om det, annat än att det inte dragit igång på riktigt ännu. Men jag är fortfarande hypad, och om det blir slutgiltig tumme upp så kommer det här att bli prio #1 och ta över allt annat under året.
  • Midnatt – jag hoppas åtminstone få ihop en koherent struktur för en potentiell bok. Allt utöver det vore en bonus.
Inte så mycket nytt egentligen, med andra ord. Sedan har jag ju alltid småsaker som puttrar på i bakgrunden. Sådana som behöver växa till sig innan de kan funka som fullödiga projekt.
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,651
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Warlords of the Moon (eller vad titeln nu kommer bli), engelsk översättning av Månens krigsherrar. Kan nog bli färdigt under året, men den som lever får se.
Citadel of the Hyperspace Gods mitt bidrag till Dungeon23 är väl inte ett projekt, mer en lek, men ändå något att pyssla med.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,715
Location
Göteborg
Vad sade jag förra året?

Se och göra i Aliatra
Ett spel om resor, om att upptäcka en plats, om att upptäcka sig själv.

Plommonkrönikan
En kampanj om södra Kinas moderna historia. Länge sedan jag jobbade på den, men jag planerar att fortsätta. Är just nu på 2VK.

Anatman
Identitetspunk. Inte så mycket "pågående" som "inte ännu utgivet". Måste bara få tummen ur här.

Midnatt för alltid
En rak översättning av Fabien Hildweins briljanta Minuit pour toujours.

Den yttersta drömmen
Jag har en idé om att bygga ett hack som kombinerar Den yttersta domen med Dream Askew, om ett litet samhälle i utkanten av Lost Vegas-zonen. Ännu inte mycket med än en idé. Oklart om det blir något av det.

Helt okej, ändå. Gav ut Aliatra, skrev ett kapitel i Plommonkrönikan, gav ut Anatman, gav ut Midnatt, för alltid. Blev inget av Den yttersta drömmen, i alla fall ännu så länge.

Projekt inför 2023:

Plommonkrönikan: Ja, fortsätta med den. Borde verkligen skriva klart kapitlet om kulturrevolutionen.

Huldran i Fröjaby socken: Ett allmogedrama om tukt och sedlighet. Har varit min besatthet de senaste veckorna. Behöver få till ett spelstest för att se om det är bra. Är det bra så ska jag skriva det och ge ut, annars dör det väl.

Samsara: Uppföljaren till Anatman, om virtuella världar. Har gjort klart alla kort och speltestat två gånger och behöver väl egentligen bara lägga upp det på Drivethrucards, men är lite osäker på om jag vill ändra lite på det eller inte.

Utpost 2: Gjorde lite grejer med detta under 2022 och speltestade, men var inte helt nöjd med resultatet. Så det dog lite. Men jag gillade setup-delen, så den vill jag nog rädda och göra något med. Tyckte att den funkade bra. Kanske göra ännu ett försök med att få till en slimmad version av Utposts konfliktmotor, eller så behåller jag den och bara revampar setup-delen (den nya är mycket, mycket snabbare). Eller så kannibaliserar jag den till något annat projekt, typ en tredje utgåva av Svart av kval.
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
596
Jag filar (mest i huvudet) på hur jag ska vinkla och sy om Coriolis-kampanjen Ikonernas nåd till att passa vår spelgrupp.
Jag filar också på hur jag på samma grunder ska strukturera om Eon-kampanjen Sylfens vrede för att bli genomförbar på rimlig speltid och passa in i vår nuvarande spelstämning. Jag spelledde första delen cirka 2004, och ett par av spelarna är kvar i umgänget. Det är ju ett tag sedan.
I övrigt skriver jag på ett göteborgskt enkvällsscenario till Kutulu som ska skildra en skräckbetonad skuggsida av bildandet av Göteborgs arkeologiska museum 1912, med ett persongalleri bestående av diverse historiska svenska berömdheter från den eran.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Från förra året:

"Skriva och webbpublicera alla monster, växter, arter och raser jag skapat som generiska utan värden, i fantasy och scifiform, och desamma i AD&D 1st ed och 5E-versioner. Mindre än 1%klart. 6 arter är utvecklade i någon form och den som kommit längst finns i D&D 5E-form på Loke's Library.
Skriva och webbpublicera eventuella nya dito som jag kommer på under skapandets gång. Kanske 1% klart, var med i årets Kreativitetskalender.
Renskriva, eller utveckla alla mina egenskapade äventyr och kampanjer för webbpublicering, med värden för AD&D 1st ed och 5E. Planen är att hinna med två eller tre i år. Totalt är det kanske 30 äventyr och 6 kampanjer som är värda besväret. Har speltestat 3 äventyr som alla är i olika stadier av renskrivning, illustration och så. En av dem är I spindeldrottningens nät vars otestade och oförbättrade version varit med i tidigare kalender.
Renskriva eller utveckla alla fantasyklasser med värden för 5E. Detta är nästan helt klart, inväntande korrekturläsares respons.
Renskriva eller utveckla alla äventyrsplatser, äventyrsfrön, kampanjfrön med värden för AD&D 1st ed och 5E. Ingen aning om hur många detta är och blir, men några hundra skulle jag gissa. Pågående arbete, där sju samlingar och en hel del fristående produkter publicerats på Loke's Library.
Scanna in och standardisera storleken och upplösningen på alla personporträtt jag ritat, samt göra varianter på dessa för webbpublicering. Detta är mer än 50% klart med nästan allt redan uppe på Loke's Library.
Scanna in och standardisera upplösningar på alla genrebilder jag gjort som inte tillhör någon annan för webbpublicering. Detta är nog runt 70% klart då jag ratat en del bilder, samt att nya tillkommer hela tiden.
Scanna in, renrita, färglägga och skapa stridsskådeplatser av alla kartor jag gjort som inte tillhör någon annan, för webbpublicering. Detta är knappt påbörjat. Har scannat in kartor och skapat ett rutnät.
Renskriva, eller utveckla alla mina egenskapade spelledarpersoner för webbpublicering, med värden för AD&D 1st ed och 5E samt generiska. 0,25% klart kanske.
Renskriva, eller utveckla alla mina egenskapade föremål för webbpublicering, med värden för AD&D 1st ed, 5E, Megatraveller samt generiska. 5% klart.
Renskriva, eller utveckla alla mina egenskapade kampanjmiljöer för webbpublicering, med värden för AD&D 1st ed och 5E. Jag satsar på att få en klar i år. Jag har 6 sådana som jag i dagsläget tycker är värda ansträngningen. En av dem funderar jag också på att ge ut i fysisk form och det är nästa jag tänkte skriva klart. Jag kommer spela och därmed skapa mer material för den framöver medan tre av de här miljöerna har haft långa avslutade kampanjer i sig redan. Har skrivit om detta i Jag skapar en kampanj och jag fick skjuta fram den första till andra hälften av detta år.
Renskriva och/eller utveckla alternativa regler för webbpublicering, för AD&D 1st ed och 5E. Två av dessa blev klara i år, två var klara sedan tidigare. Tror det är en eller två kvar. En av reglerna var kaosreglerna som kom med i beskrivningen av kaosvarelserna till senaste Kreativitetskalendern.
Skriva ("koda") en webbsida att publicera sakerna ovan på. Gjort. Halvklart dock då engelska sidor ska tillkomma.
Skriva och utveckla mer scifisaker från mina kampanjer som rymdskepp, planeter, organisationer för webbpublicering och pdf. Detta är också gjort, men jag hann inte klart med att publicera det i år. Kommer ut nånstans nu under våren i tredje utgåvan av min Rymdspecial.
Utveckla en kampanj och kampanjvärldsidé som blir nästa AD&D/D&D-kampanj. Detta är framflyttat då...
Utveckla en till sån kampanj. ...det blir Planescape i år efter att jag är klar med första Marvel Super Heroes-trilogin.
Förbereder för en kommande Star Trek-kampanj som så klart ska hålla på i 7 år. Inte jobbat nåt på.
Världens i särskild värsta rollspel. Sämst på alla sätt ett spel kan vara sämst. Inte jobbat nåt på.
Tur och skicklighet. Simpelt generiskt rollspel. Inte jobbat nåt på.
Roller och regler. Generiskt rollspel tänkt att fungera som regelmoduler som du väljer vilken typ du vill ha av och gör ditt eget idealrollspel. Inte jobbat nåt på.
En "tidsresekampanj" där varje "äventyr" tvingar rollpersonerna och spelarna att välja hur mycket information de vill ha kring en händelse mot tiden de sen har att åtgärda händelsen. Inte jobbat nåt på. Men har jobbat på ett äventyr med relaterad premiss.
En kampanj där man är äventyrare satt i en värld liknande Marvels, DCs men det inte finns superhjältar. Inte jobbat nåt på.
Ett rollspel, eller en kampanj med existerande rollspels regler, där rollpersonerna kan kontrollera olika fysiska parametrar som gravitation, temperatur och liknande. Som jag tänkte mig Mage the Ascension innan jag läste Mage the Ascension. Inte jobbat nåt på.
Into the Hexlands, ett fantasyhexcrawl. Jobbat liiiite på.
Slaves to the Dice. Ett rollspel baserat på premissen att spelledaren är en opartisk deltagare och inte i hemlighet ändrar saker för "story", för hur det går för rollpersonerna och sånt. Inte jobbat nåt på.
Gryning. Ett världsbygge liknande upplägget Mutant År 0 hade med olika boxar för varje typ av rollperson, medan mitt har med vilken region man vill spela i. Inte jobbat nåt på.
The Rage and The Rebels. Wish fulfillment? Spelar upprorsmakare på låg nivå som ger sig på makten och de som har allt, satt i nutid. Inte jobbat nåt på.
Neofantasy. Fantasy men inte baserat på nån känd kultur, kända varelser utan så mycket som möjligt är annorlunda så länge det inte är opraktiskt/jobbigt. Jobbat lite på, framförallt publiceringen av två varelser från denna värld, ichater och bavarond som man hittar på min sajt.
AD&D 3rd ed. Konsolidering av det som kom till AD&D (alla klasser, färdigheter, raser och utrustning samlat i en bok och balanserat vid behov), med viss strömlinjeformning från D&D 3.0. Jobbat lite på. Tittat på olika förslag för att skapa rollpersoner och konsoliderat färdighetslistan. Försöker få ner 150 färdigheter genom att titta på dubbletter eller väldigt närliggande sådana. Förhoppningen är att de ska få plats på en sida på ett rollformulär utan att texten blir för liten.
Införskaffa allt som TSR gett ut i rollspelsväg exkluderande dubbletter och romaner och novell-samlingar och de tennfigurer jag inte är intresserad av att måla. Jag håller inte koll på när jag köpt vissa saker men jag tror inte jag köpt nåt TSR i år.
Införskaffa allt annan intressant i rollspelsväg. Jag undrar vad detta skulle bli i procent? Jag har köpt 5 rollspelsböcker i år, tillsammans med två kompisar.
Skapa fler nummer av klubbfanzinet. Pågående arbete. En del av det är att digitalisera alla gamla nummer och det blev bara ett i år.
Rita klart bilder till en forumits rollspel." Pågår, en bild blev klar i år och en förhoppningsvis denna vecka. Kan det vara en eller två bilder till efter det? Hur som, när jag är klar med dagens postande är det detta jag ägnar mig åt.

Många projekt är det och de flesta är pågående. Allt beror på hur man lägger upp det också, dvs hur man definierar ett projekts gränser och mål.
Av det som inte står med där så har jag startat upp en Marvel Super Heroes-kampanj och en Spelljammerkampanj som bägge tuffar på. Planen för den första är i dagsläget tre korta trilogier, och för den andra att fortsätta till spelarna vill testa nåt annat eller det tar slut på färdiga äventyr. Den är nämligen reservspel för en av speldagarna.

Utanför rollspelen försöker jag få ut åtminstone två nummer av fantastikfanzinet Svenska Superserier men där är det flera inblandade så det tar tid. Jag håller på att översätta en egen engelsk serie till svenska och där är tre av 9 avsnitt klara. Håller också på att rita ett nummer av den serien, och tre avsnitt av en samarbetsserie som går i Svenska Superserier. Jag hoppas att spela klart åtminstone 1 tv-spel i år, troligen Tales of Symphonia, tillsammans med två kompisar.
Läsa klart de romaner jag har hemma är ett projekt, men ingen hets där. Fortsätta läsa Horus Heresy, 3 böcker avklarade. Fortsätta läsa Greyhawkböcker, 5 avklarade.
Se klart alla tv-serier som jag tittar på. Största utmaningen är att jag ser på nästan allt tillsammans med andra så det blir nästan bara av under långa ledigheter eller om för många är borta från rollspelsmötena. Men det är bara Supergirl, Stargirl, Locke & Key, Stranger Things säsong 4+, Killjoys, Superman and Lois, The Flash, Arrow, Agents of Shield, Final Space, Star Trek Picard, Star Trek Discovery, Star Trek Strange New Worlds, Doom Patrol, Umbrella Academy kvar att se klart på, och sen en lång kö med såna vi inte påbörjat. Det var bättre förr, när man hade en serie i taget med ett avsnitt i veckan att följa...
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,234
Ja du.
  • De sju artefakterna - Blev helt klar i typ mitten av december. Har stått som "Skriv klart D7A" i min att göra-lista under i princip varenda månad av det gångna året. Ville egentligen vara klar i våras, men 2022 har varit ett förvånansvärt pissigt år personligen. Är dock sjukt nöjd med hur kampanjen blev till slut och det är väl kanske det viktigaste.
  • Trial and Terror - Blev helt klar ganska tidigt, men så var den ganska nära klar redan från början också. Har haft två poddar som spelat det nu, samt lite folk som testat det privat, och folk verkar gilla det. Jag gör det i alla fall.
  • Möbius - Har inte skrivit ett ord på. Kommer troligtvis inte göra det under 2024 heller, men vi får se.
  • Rollspelsdags kampanj - Gjorde färdigt några av de lösare, mindre delarna av kampanjen, som också hann spelas in en del av det. Men eftersom Rollspelsdags sen bröt ihop har planeringen legat på is ett tag. Kommer förhoppningsvis ta tag i den igen under 2024, när jag har en ny grupp att podda med.
  • AI-rollspelet - Blev en tråkigare och tråkigare idé för var dag som gick. Antagligen skrotat.
Nytt för 2024 är:
Skuggornas Mästare-hack med MYZ-engine. Alas verkar dokumenet från Fria Ligan om myz ogl-tjofräs inte fungera, så har inte orkat ta tag i det så mycket.
Vindsjäl-kampanj baserad på Final Fantasy X. Har börjat strukturera lite svagt i huvudet än så länge, men ska låta lite saker perkulera innan jag börjar skriva.
Skrômt-äventyr grundat i ångest. Småskriver lite slött tillsammans med min fru. Är väl inte så superprioriterat just nu.
Äventyr "Strandsatt på en rymdbas". Har väl i princip hela klart i huvudet, men har inte skrivit ett ord till det. Men det lär väl komma någon dag när andan faller på.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
  • Heroes of Cerulea. Pixelillustrerat minimalistiskt dungeon crawl-spel med tv-spelslogik, skamlöst stulet från Zelda-spelen. Typ färdigt, men det ska ju tryckas, och så är det lite kringprodukter som ska färdigställas också.
  • Tadonro vol III + IV. Två nya äventyrssamlingar till Vindsjäl. De är så gott som färdiga och bör släppas redan i vår.
  • Windsoul. Vindsjäl på engelska, med uppdaterade regler och uppdaterad världsbeskrivning, men fortfarande färgstark äventyrsfantasy. Är hyfsat färdig med texten, men det lär ändå inte släppas i år.
  • Odöpt hexcrawl. Kör just nu #dungeon23, som förhoppningsvis kan bli en kampanj till Windsoul någon gång i framtiden.
Sen kanske jag skulle kunna släppa ROLLSPEL i år, bara för skojs skull.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,145
Jag ska försöka bygga en modul till Asacolips PbtA-system i Foundry för att få in playbooks och liknande till Fantasy World. Moduler har jag skapat tidigare, bl. a. en svensk översättning av spelböckerna till Dungeon World. Men nu vill jag skapa ett snyggt rollformulär också och det kräver kunskaper i CSS. Trots att jag sysslat en hel del med programmering, har jag av någon anledning svårt att ta till mig CSS.

Blir det bra och jag får tillåtelse av utgivaren, blir det en liknande modul till Monster of the Week.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,912
Min största prio är boken om Somalia till Neotech Edge. Har lagt allt annat på hyllan till förmån för den.

De projekt jag lagt på hyllan är dels en idé till ett fantasyäventyr jag skissat på som är tänkt att släppas icke officiellt antingen till Kopparhavets Hjältar eller Fria Ligans Drakar och Demoner. Och dels ett äventyr antingen till Kutulu (icke officiellt) eller regellöst med i Lovecrafts universum. Jag brinner verkligen för båda dessa idéer men just nu finns inte tid.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
Från motsvarande tråd förra året:

De fördömda - OSR-influerat västernrollspel med övernaturliga inslag. Utgivet.

Helmonts hemvist - En äventyrsplats till Svärd & Svartkonst. Utgiven i Grimoire V.

Projekt Damokles - Ett luftigt, BRP-influerat regelsystem för hårdare sci-fi. Har stått stilla.

Reptilryttarna - Ett fantasyprojekt. Har stått stilla. Jag är egentligen småsugen på att jobba med detta men annat är prioriterat.

Transport 974H - Ett ensidesäventyr till Expendable Assets. Testspelat och texten är nog egentligen klar. Jag borde göra ett nytt försök att hitta någon som kan göra en karta i rätt stil.

Världsrymdens vagabonder - Mitt retro-rymdopera-rollspel och evighetsprojekt. Jag har väl skrivit någon liten grej men det går tungt med rymdskeppskapitlet. Däremot går det märkbart framåt med bilderna vilket är kul (men inte min förtjänst).

Och nuläget, förutom några ovan nämnda som dröjer sig kvar:

Ur askan i elden - Ett äventyr till De fördömda. Borde bli klart inom kort.

En grund grav - Ett äventyr till De fördömda. Testspelat för tredje gången idag men finns än så länge mest i mitt huvud. Behöver också byta namn.

Övernaturliga föremål - En artikel till De fördömda. Klar till två tredjedelar. Jag borde verkligen ta mig i kragen och göra den sista tredjedelen.

Spelledarpersoner - Dungeon23 verkar alldeles för ambitiöst för mig men jag ska försöka skriva en spelledarperson - alternativt övertala någon annan att bidra med en spelledarperson - till De fördömda varje vecka under 2023. Det skulle då ge en samling med 52 spelledarpersoner, lämpligt för en slumptabell baserad på en kortlek.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,902
Location
Nordnordost
Har precis flyttat och letar efter kartongen med alla gardinerna så att jag inte behöver sitta och skriva rollspel i ett rum med nakna fönster som en barbar.
 

Stämma

WC-zonmö i behov av IQ-hjälp
Joined
17 Jul 2020
Messages
352
Location
Södertälje/Uppsala
Jag tänker försöka få sten/bronsåldersspelet Odödlig dom så färdigt att jag kan visa det för folk. Har satt som mål att skriva minst 50 ord om dagen och speltesta med grupp minst två gånger i månaden. Jag hoppas på att få fram en del äventyrsstoff i speltestprocessen. Så eventuellt nåt slags äventyr därtill.

Annars så har jag lekt med en tanke jag kallar M3: Regler för människor, maskiner och mutanter. Det rör sig om en sorts Mutant-84 variant inom ett OSR-ramverk. Man söker sig från de, någorlunda, trygga boplatserna in i de förbjudna zonerna (megadungeons) på jakt efter dyrbara ting från förr (skatter) eller förlorad vapenteknologi (magiska vapen).
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,883
Location
Port Kad, The Rim
Jag har just nu två projekt rullande:
  • Expert Partisan, där skrivande rullar i hyfsat tempo (till skillnad från förra årets systemhäng). Jag skriver för närvarande om Nationale Volksarmees bekymmer med småländska partisaner (fria kriget) och Stasis arbete med att knäcka den svenska stay-behind-organisationen.
  • Dusk and Dawn, en kort SF-roman som jag skrev klart 2022, men där jag behöver göra en sista redigering utifrån två lektörers synpunkter.
I pipeline väntar:
  • Expert "Dino Action"
  • En ny Chockmodul till min 1980-talssetting Sprickor i muren. En kampanjmiljö strukturerad ungefär som Basker Blå, men med ett annat tema och andra slags äventyrare. Fasor och ockult forskning mixas med sol, sand, sprit och salta böljor.
 
Last edited:
Top