[OSR] Korrläsare sökes, The Kroaker King of Thunder Mountain, post apoc-dungeon

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,096
title-page-silouette-v2.gif
Jag och Dysterkvist är i farten och skapar The Kroaker King of Thunder Mountain, en post apoc-dungeon (bunker) till Nuked! Nu behövs korrläsning och input på text & karta! Hör av er via PM eller pinga mig på vrålis-discorden.

Det pågår även lite speltest för den som är sugen! Nuked är ett post apoc-hack av Knave med en hel del Fallout-känsla, gillar speciellt de slumpmässiga mutationerna/perksen som man rullar fram.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,096
Hurra för fler Knave-hack!
Visst e det ett gött system att hacka? Stötte på Nuked! på OSR-redditen, och blev såld direkt. Finns numera även på drivethruRPG:

Nu måste jag ta en titt på Knape oxå ju - så snart jag får styr på den här bunkern! Vågar inte sprida ut mig.. känns alldeles för lätt.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Jag tar gärna en titt efter måndagens speltest!
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,096
Tack till @Khan @Christoffer och Zimmel för kul testspel idag! Svettigt där ett tag med muterade jättegrodor och opålitliga scavengers i hasorna, men ett par hagelskurar och kulor från RPna satt där de skulle! Hittills har våra djärva bunker busters hittat en laserpistol, en trasig men reparabel laserkulspruta, en flak vest, och en bunte annat smått och gott.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,920
Location
Umeå
Tack till @Khan @Christoffer och Zimmel för kul testspel idag! Svettigt där ett tag med muterade jättegrodor och opålitliga scavengers i hasorna, men ett par hagelskurar och kulor från RPna satt där de skulle! Hittills har våra djärva bunker busters hittat en laserpistol, en trasig men reparabel laserkulspruta, en flak vest, och en bunte annat smått och gott.
Frågan är väl om det var vi eller dem som var de opålitliga skräpletarna. :)
 
Top