Ordlista för fantasy i allmänhet och rollspel i synnerhet?

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
585
Location
Göborg
Jag börjar tröttna på att lära upp olika ordlistor (ordbehandlingsprogram, webbläsartillägg, OS:ets inbyggda, ...) på vanligt förekommande ord som "orch", "quenya", och "högtecknoskyddsrustning" (med bestämd form, pluralformer och så vidare). Finns det eller är det dags att gemensamt försöka sätta samman en ordlista med dessa ord (med böjningar) så en kan lära upp dem?

Enklast: Lång textfil med alla formerna som en sedan kan stavningskontrollera och sedan välja "godkänn/lär in ord" för.
Ambitiösast: Programspecifika format för ispell/aspell, LibreOffice/OpenOffice, och så vidare, som genereras ifrån ovannämnda lista.
 

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
585
Location
Göborg
Nog första gången jag har ägnat mig åt riktig trådnekromanti men jag har nu gjort ett utkast på en ordlista.
Ni kan ladda ned den ifrån Gamemaster's Refuge, det är en textfil med de ord jag använder (med klar övervikt emot de spel jag spelar så klart) och deras böjningar.

Om ni hittar fel eller har förslag på ord som skall läggas till är det bara att fylla på i den här tråden.
Jag har en relativt simpel lista som jag genererar den kompletta listan ifrån. Det gör att vissa ord kan få felaktiga ändelser, säg till om du hittar sådana fall. Jag är lite ambivalent till om jag skall dela grundlistan eller ej men om någon vill ha den gör jag gärna det.

Om du har förslag på ord jag skall lägga till får du gärna ange det på formatet grundord:ändelse1:ändelse2:ändelse3:.... Konverteringsskriptet är inte vidare intelligent så den har ingen funktion för att hantera bok > böcker, det får anges som två separata rader som bok:en:ens och böcker:na:nas.

Idén är att du kopierar in listan i det program som du vill lära upp och sedan accepterar alla orden som nya ord (beroende på program).
 
Top