Nekromanti Optiker

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,875
Location
Örebro
Mina glasögon håller visst på att falla samman (plötsligt så hade ena glaset hamnat på golvet...) - därmed så behöver jag köpa ett par nya. Jag har inte kvar min gamla optiker i och med att jag flyttat från Örebro till Stockholm så vad föreslår ni att jag ska byta till för optiker?

Übereil, som har kontoret precis brevid Sergels Torg och inte har några egentliga specialkrav på vad det ska vara för glas
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,889
Location
Nordnordost
Jag har kört Synsam hela livet, de är lite dyrare än andra, men jag tror jag får valuta för pengarna. En bekant körde SpecSavers senast och när glasen mättes hos en annan optiker var de inte enligt spec.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,547
Location
Rissne
Tja, jag brukar ta närmaste möjliga Synsam eller whatever för undersökning, och sen köper jag billiga brillor från Favoptic pga att jag är en billig skit som ogärna lägger pengar på accessoarer. Och för att jag gillar alla som har en affärsmodell som innebär att man slipper ha med folk att göra när man köper saker, och gärna uppmuntrar sånt.
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Jag har också kört Synsam för det mesta men nu är det några år sedan sist. Skulle också behöva nya glajjor. En kompis tipsade om någon city optiker mitt i stan (Drottninggatan?) som har snygga bågar, om du är lite mer modeintresserad.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
822
Location
Stockholm
wilper said:
Jag har kört Synsam hela livet, de är lite dyrare än andra, men jag tror jag får valuta för pengarna. En bekant körde SpecSavers senast och när glasen mättes hos en annan optiker var de inte enligt spec.
Håller med, inga billigvarianter när det gäller själva glasen. Jag har haft stora problem incl huvudvärk för att någonting var fel i glaset jag fick hos en billigare optiker. Och varit väldigt nöjd med Synsam nu redan tredje gången. Jag utsätter ju mina ögon till det nästan varja vaken timme, det är säkert fel ställe att snåla på. Sen tycker jag att de är mer än tillmötesgående när det gäller bytesrätt och sånt.

Bågar är en annan sak. Vill man spara pengar kan man göra det där.

Vid Sergels torg finns det två eller tre Synsam, en av de i Gallerian.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag har kört Specsavers de 2 senaste gångerna jag har köpt glasögon. Är riktigt nöjd med både service & kvalitet på glasögonen.
 
Top