One shot äventyr

Styrman

Veteran
Joined
22 Dec 2016
Messages
161
Ska spela en one shot, kanske ett par spelmöten, med lite arbetskamrater. De har aldrig spelat Symbaroum men har lite erfarenhet av andra spel. Det kommer nog bli ganska lättsamt och på lg seriös nivå.
en fråga är om ni har tips på bra äventyr för detta. Har en grupp som spelat väldigt mycket att jämföra med. Men aldrig kört en one shot meden ny grupp. Jag funderar på Vilddjurets märke, klockan klämtar för Kastor, glömda gudars klagan eller en lös äventyrsplats (ruin) från de olika böckerna. Har tidigare bara kört vilddjurets märke av dessa.
 

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
204
Har kört Flodgudinnans förbannelse (ÄP1) med två olika nybörjargrupper. Det ger bra input till både regler och spelvärd. Rollpersonerna får utforska bosättningar utanför och i Davokar.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
En valfri ruin är väl det mest typiska. De som finns i starter set är också helt ok med lite mer kött runtom än bara en plats. Skattletarfeber och Glömda Gudars klagan är dock kanske aningen långa för ett oneshot.

Vill man ha något annat än skogsutforskning finns ju Nidvattnet, också i ÄP 1.
 

Styrman

Veteran
Joined
22 Dec 2016
Messages
161
Skattletarfeber har jag kört med min vanliga grupp, tog två sessioner tror jag. Nidvattnet hade jag också i åtanke.
Slutade med ett egenskrivet där jag tagit inspo från lite olika äventyr och romanerna. Kan publicera det efter jag provspelat och renskrivit det. Är nu mest i form av en punktlista med händelser, personer och platser. Kallar det Vaaliganors port. Kommer innehålla en utpost, liten barbar by, ruin, korruption, vandöda, styggelser, svartkonst, alver och en symbarisk härskares hämnd.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Trophy är ett indie hack av Symbarum med lättare regler och ett super fokus på den amazing onda skogen. Äventyret till det slutar alltid med att alla dör fruktansvärt och är uppdelade i cirklar där man kommer närmre och närmre skogena mörka hjärta. Jag hade tagit ett av deras äventyr och kört det med Symbrarum.
 

Styrman

Veteran
Joined
22 Dec 2016
Messages
161
Trophy är ett indie hack av Symbarum med lättare regler och ett super fokus på den amazing onda skogen. Äventyret till det slutar alltid med att alla dör fruktansvärt och är uppdelade i cirklar där man kommer närmre och närmre skogena mörka hjärta. Jag hade tagit ett av deras äventyr och kört det med Symbrarum.
får kika på det.
Blev dock väldigt nöjd med mitt upplägg för att presenter det jag ser som essensen av symbaroum i 1-3 sessioner.
 
Top