Nekromanti Omslag QuestCore!

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,976
Location
Göteborg
Betaversion av omslaget till QuestCore! Är nog rätt nöjd - fast som vanligt ser jag ju inte riktigt vad jag gör :(
Skall nog fixa lite med texten och lite med QuestCore-loggan.

 

Attachments

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
EDIT: Fan allt jag skrev försvann!

Först... Klassiskt och stilrent tycker jag. Inget extravagant men en viss elegans skimrar över det hela. Det ger mig en känsla av något gediget.

Sen... Det stör mig att figurerna bara fadear ut nedåt. Jag hade testat en annan färg på själva QuestCore loggan, något fetare outline och en drop shadow. Det kanske är en skugga förresten ser jag nu. Nåja, då hade jag gjort outline lite ljusare tror jag. Outlinen smälter in i figurerna som det är nu tycker jag.

Sist... Gör något slags ramar runt landskapsbilderna. Behöver inte vara något fläskigt, bara någonting så att inte bilderna bara ligger kloss an. Ramar som får mig att känna att jag tittar i ett fotoalbum från någon spelvärld.

Och allra sist... Sätt vilda västern huset längst till vänster och rymdsnubben spegelvänd längst åt höger.

Det här var mina två cent!
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,976
Location
Göteborg
Ape of Wrath;n68665 said:
EDIT: Fan allt jag skrev försvann!

Först... Klassiskt och stilrent tycker jag. Inget extravagant men en viss elegans skimrar över det hela. Det ger mig en känsla av något gediget.

Sen... Det stör mig att figurerna bara fadear ut nedåt. Jag hade testat en annan färg på själva QuestCore loggan, något fetare outline och en drop shadow. Det kanske är en skugga förresten ser jag nu. Nåja, då hade jag gjort outline lite ljusare tror jag. Outlinen smälter in i figurerna som det är nu tycker jag.

Sist... Gör något slags ramar runt landskapsbilderna. Behöver inte vara något fläskigt, bara någonting så att inte bilderna bara ligger kloss an. Ramar som får mig att känna att jag tittar i ett fotoalbum från någon spelvärld.

Och allra sist... Sätt vilda västern huset längst till vänster och rymdsnubben spegelvänd längst åt höger.

Det här var mina två cent!
Tack för input!

Jag skall fixa mer med QuestCore-loggan. Kanske göra den i Photoshop istället - får se... Ska kolla med figurerna också.

Hmm. Har testat det men jag vill inte ha rymdgubben pekandes "bakåt" på omslaget. Bättre att ha bilderna vända framåt = åt vänster. Det känns som huset inte är lika mycket "vriden" som rymdgubben.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Andra versionen är bättre än första (i denna tråden). Ser mer proffsig ut än ditt förra förslag (i förra tråden). Gubben på klippan ser lite mähä-ig ut. Kanske nån fin måne på himlen, eller ett rymdskepp?

En hel del av texten längst ner tycker jag att du kan flytta till baksidan av boken. Håll det mycket kortare. Din logga och ett säljande kundlöfte.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Caligo;n68947 said:
Rymdskepp skulle vara en bra idé kanske.
Säg till om du vill ha något 3D. ;-)

Var har du fått tag på bilderna förresten?
 
Top