Nekromanti Omröstningen öppen för Fenix Awards 2018

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Rösta på Cyber M/77! Det här är viktigare än EU valet!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,854
Location
Stockholm
Samvetet säger att jag bör avstå från att rösta i kategorier där jag själv finns representerad. (Utom i kategorin "Rollspelsrelaterade böcker" för där har jag varit inblandad i samtliga nominerade bidrag. -^__^-)

Är det tramsigt att tänka så?

Hur gör ni andra?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
Dante;n320054 said:
Samvetet säger att jag bör avstå från att rösta i kategorier där jag själv finns representerad. (Utom i kategorin "Rollspelsrelaterade böcker" för där har jag varit inblandad i samtliga nominerade bidrag. -^__^-)

Är det tramsigt att tänka så?

Hur gör ni andra?
Har jag inte läst/sett/lyssnat på alla nominerade så avstår jag från att rösta i kategorin.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Var är V5?

Vampire är numera ett svenskt spel, där större delen är skrivet av svenskar och 100% är formgett av svenskar. Redaktionen sitter och jobbar på Södermalm.

...men de kanske menar att tävlingen bara är till för spel skrivna på svenska? Vilket i så fall hade stoppat Ensamma Vargen.

Är lite sur över detta förbiseende, i synnerhet om man ser på internationell framgång.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Arfert;n320058 said:
Var är V5?

Vampire är numera ett svenskt spel, där större delen är skrivet av svenskar och 100% är formgett av svenskar. Redaktionen sitter och jobbar på Södermalm.

...men de kanske menar att tävlingen bara är till för spel skrivna på svenska? Vilket i så fall hade stoppat Ensamma Vargen.

Är lite sur över detta förbiseende, i synnerhet om man ser på internationell framgång.
Vampire borde vara med! Det är ju super coolt att det är svenskt!
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
Arfert;n320058 said:
Var är V5?
Jag har för mig att Åskfågeln tar emot nomineringar till de olika kategorierna och om det stämmer är det väl helt enkelt så att ingen tänkt på att nominerat Vampire.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Dante;n320054 said:
Samvetet säger att jag bör avstå från att rösta i kategorier där jag själv finns representerad. (Utom i kategorin "Rollspelsrelaterade böcker" för där har jag varit inblandad i samtliga nominerade bidrag. -^__^-)

Är det tramsigt att tänka så?

Hur gör ni andra?
Jag röstar helt samvetslöst på mig själv, eftersom jag generellt tycker att mina produkter är jäkligt bra.

I andra hand röstar jag på produkter jag läst och imponerats av, men jag hinner ju fan inte läsa något numera.

I tredje hand kompisröstar jag; och om flera personer jag ser som mina vänner har produkter i samma kategori så prioriterar jag små skapare framför stora.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Arfert;n320063 said:
Att nominera sig själv är nog B. Men någon borde gjort det.
Åtminstone jag fick ett mail där jag ombads berätta vad jag släppt under året. Jag utgår från att det mailet gick ut till andra.

Så jag tycker inte att det är det minsta B att nominera sig själv; nomineringen är ju helt enkelt bara en listning av (typ) allt som skapats.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Håller med om att det är väldigt märkligt att V5 fattas.

Vad gäller att rösta på sig själv så röstade jag skamlöst på ett spel som jag bidragit något litet till.

Jag berättigar mitt skamlösa beteende med att jag 1) faktiskt tycker att det blev en bra produkt, 2) chansen för att produkten vinner i någon kategori den är motiverad i är försvinnande liten och 3) det finns inga regler för hur man kan/bör/får rösta, så pilutta dig.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,021
Location
Sthlm
Ja,det är jättekonstigt att V5 och Barkhäxan inte är med.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,880
Location
Port Kad, The Rim
Dante;n320054 said:
Samvetet säger att jag bör avstå från att rösta i kategorier där jag själv finns representerad. (Utom i kategorin "Rollspelsrelaterade böcker" för där har jag varit inblandad i samtliga nominerade bidrag. -^__^-)

Är det tramsigt att tänka så?

Hur gör ni andra?
Även jag avstår från att rösta i kategorier där jag är representerad.
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
570
Location
Skogen
Barkhäxan är inte heller recenserat i Fenix (trots flera påminnelser/påpekanden), så det spelet verkar inte existera i Åskfågelns ögon. Nåväl.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,077
Location
Göteborg
pappa;n320115 said:
Barkhäxan är inte heller recenserat i Fenix (trots flera påminnelser/påpekanden), så det spelet verkar inte existera i Åskfågelns ögon. Nåväl.
Av tråden "Vad har du skrivit idag" framgår att det nog kommer en recension i nästa nummer.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,137
Bolongo;n320118 said:
Av tråden "Vad har du skrivit idag" framgår att det nog kommer en recension i nästa nummer.
Får hoppas att Tsianphiel gillar Barkhäxan :)
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,255
Finns det någon sammanställd lista på tidigare års nomineringar och vinnare någonstans? Jag hittar ingen, varken på Fenix hemsida eller på svenskarollspel.nu
 
Top