[OMRÖSTNING] Coola Svärds-galan (CSG) 2023 - Typer

Vilken svärdstyp är coolast?


  • Total voters
    50
  • Poll closed .

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Mina damer och herrar! Det är inte lördag utan en riktigt storslagen gala om svärd!

Den röda mattan är utrullad, fanfarerna hörs över kullarna och strobljuset blänker i de putsade klingorna.

Kvällen till ära har vi ingen mindre än Kevin Maccloud, kusin till Connor och Duncan Maccloud, som dommare.

Kev, som till skillnad från sina kusiner stannat i Skottland och driver en liten slipverkstad i centrala Bellshill, har ett viktigt meddelande, eller hur, Kev?

Och aye, thare kin be ainlie yin

Tack Kev, här har din flaska buckfast. Ni hörde det själva, kära deltagare - det kan bara finnas en vinnare! Vi har över 80 olika klingor att välja mellan, men bara en som är coolast i varje kategori.

Så jag välkomnar er till en riktig helkväll medan vårt husband Blue Öyster Cult sätter stämningen med Black Blade. Omröstningen börjar NU!

I den här tråden röster vi på bästa Typ. Separata trådar kommer att startas för bästa unika/namngivna svärd, och för bästa replika/kuriositetssvärd!

Må bästa svärd vinna! Thare kin be ainlie yin!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Nu spelar det mindre roll, i och med att det bästa svärdet redan är med (och leder omröstningen)…

…men vän av ordning saknar ”tabrisk klinga”, som nominerades här:

 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Chronosklingan tar en skarp ledning på direkten. Kommer den orka hålla flåset uppe hela loppet in i mål? Vad tror du, @Leon?
Vi är i kontakt med Tidsagenturen runt anklagelser om att det skulle röra sig om en användare som utfört fyra tidsresor. Så länge utredningen pågår kan vi inte kommentera vidare, men vi kan försäkra alla användare om att tävligen utförs med strikta säkerhetsrutiner.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Nu spelar det mindre roll, i och med att det bästa svärdet redan är med (och leder omröstningen)…

…men vän av ordning saknar ”tabrisk klinga”, som nominerades här:

Look again ;)
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Nu blir jag förvirrad, är detta ett historiskt existerande svärd eller inte?
Det är historiskt existerande i Chronopia


Mer allvarligt - ingen av deltävlingarna är begränsade till historiska/verkliga vapen
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Nu blir jag förvirrad, är detta ett historiskt existerande svärd eller inte?
Literaturhistoria var en del av premissen för nomineringar. Men jag antar att vi kan starta en tråd om definitionen av literatur verkligen innefattar rollspel ;)
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Omröstningen är i full gång, med deadline 18:50 imorgon.

Chronosklingan, som började starkt, leder fortfarande med 6 röster. Bastardsvärd och bredsvärd ligger dock hack i häl med 5 röster var.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Omröstningen är slut (med viss marginal) och vi har en vinnare i kategorin Typ! Det klassiska Bredsvärdet. Uppfunnet av de vilda skottarna på 1600-talet och intimt förknippat med gränslandets härjare har denna korghjaltade klassiker slagit värden, och engelsmän, med häpnad!

Bredsvärd går därför vidare till final!
 
Top